• K Kalle

Polisen utreder inte våldtäktsanmälningar!!!

Antalet sexualbrott har ökat de senaste åren. Tyvärr hinner polisen inte utreda. Våldtäktsbrott prioriteras ner. Visst, mord är allvarligare, men jag anser att en gängmedlem som blivit skjuten bör prioriteras lägre än en kvinna som blivit våldtagen. Faktiskt. Den som våldtagits måt dåligt av det resten av livet och får problem med närhet till män och sex för överskådlig tid. Det MÅSTE prioriteras!!!

• Svar på tråden Polisen utreder inte våldtäktsanmälningar!!!
  • K Kalle
    w123 skrev 2017-09-14 21:56:56 följande:
    "För två månader sedan blev en 12-årig flicka indragen av en äldre kille på toaletten på stationshuset i centrala Stenungsund. Flickan blev våldtagen, misshandlad och hotad till livet. Hon och hennes mamma gick till polisen och gjorde anmälan och berättade vem killen var, men nu två månader senare har polisen inte ens förhört den misstänkte våldtäktsmannen, trots att de vet vad han heter och var han bor.
    Igår kontaktade mamman mig och berättade att hon och hennes 12-åriga dotter tvingas se den här killen ute på gatorna i Stenungsund, och att han hånler varje gång de möts. Hennes dotter har fått livet förstört och jag bestämde mig för att ringa polisen för att undersöka varför de inte gripit killen. Svaret jag fick var chockartat, som ett rop på hjälp från polisens utredare, som berättar att de inte ens hinner utreda våldtäkter på 3-åriga barn."

Läs även:

"Evensson förklarar att det stora antalet mord och mordförsök gör att våldtäkterna, även de mot barn, hamnar långt ner i prioriteringshögen.
    Nina Rung, kriminolog som tidigare arbetat inom polisen och nu arbetar förebyggande mot sexuella övergrepp mot barn, bekräftar bilden: "Polisen är tvungen att prioritera på ett sådant sätt att vissa ärenden läggs åt sidan, vilket gör att vi inte kommer att ha någon möjlighet att utreda dem alls senare."
    Lika illa, om inte värre, låter det från polisfacket. Katarina von Sydow, ordförande för Polisförbundet i väst: " Man kan tycka att en våldtäkt mot barn, det finns nog inget grövre brott, men det är de prioriteringar som är gjorda."
    Jag anser att mord på gängkriminella ska prioriteras lägre än dessa brott du nämner. De har själva gett sig in i leken så att säga.
  • w123
    K Kalle skrev 2017-09-15 08:25:33 följande:
    Jag anser att mord på gängkriminella ska prioriteras lägre än dessa brott du nämner. De har själva gett sig in i leken så att säga.
    Håller verkligen med dig om det!

• EnBlåDag
    K Kalle skrev 2017-09-15 08:25:33 följande:
    Nästan alltid skjuter gängkriminella på andra gängkriminella och problemet är att ingen vill vittna därför att då kan du vara död inom en inte alltför avlägsen framtid.

Kanske lika bra att låta de hålla på som de gör och istället satsa på att hjälpa hederliga medborgare som behöver hjälp?
  • Kurlie

Det är så sinnessjukt så jag vet inte. Alltså, våldtäkt mot kvinnor, barn, män, djur, ja you name it är i princip lagligt. Detta eftersom vi inte har resurser att utreda alla brott? Samtidigt som de som blir fällda får väldigt låga straff? Bra signal de sänder ut där. Känns tryggt som kvinna att det är fritt fram..pepparspray är olagligt eller hur var det nu?

• TQR735
    Kurlie skrev 2017-09-15 21:05:06 följande:

Det är så sinnessjukt så jag vet inte. Alltså, våldtäkt mot kvinnor, barn, män, djur, ja you name it är i princip lagligt. Detta eftersom vi inte har resurser att utreda alla brott? Samtidigt som de som blir fällda får väldigt låga straff? Bra signal de sänder ut där. Känns tryggt som kvinna att det är fritt fram..pepparspray är olagligt eller hur var det nu?

Om du skaffar dig en pepparsprej och använder den mot en våldtäktsman så får du nog ett längre straff än vad våldtäktsmannen skulle fått.
  • Abegayle70
    TQR735 skrev 2017-09-15 21:14:48 följande:
    Om du skaffar dig en pepparsprej och använder den mot en våldtäktsman så får du nog ett längre straff än vad våldtäktsmannen skulle fått.
    Det har jag inte brytt mig om, har haft pepparspray med mig i flera år. Aldrig behövt använda det som tur är.
    Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
  • EnBlåDag
    TQR735 skrev 2017-09-15 21:13:42 följande:

Det är klart de inte har tid med löjliga brott som våldtäkter.

De lägger sina resurser på allvarliga brott, såsom farliga typer som jagar getingar. www.expressen.se/nyheter/byggde-flugsmalla-nu-ar-hakan-domd-for-vapenbrott/

Polisen behöver avlastning så att de slipper ägna sig åt meningslösheter som att jaga cyklister utan lysen och kolla vilka som kör i 40 km/h på en 30-väg.

Måste väl andra än polisen kunna göra?

En egen organisation utanför polisen som tar hand om lättare polisära ärenden.

Ett stort problem tycks vara Dan Eliasson som kör varje myndighet i botten.

Innan Försäkringskassan och nu polisen.

• varförröstapådetdå

Tyvärr vill 87 procent av Sveriges befolkning ha det så här, ni har röstat för en politik där man daltar och tycker synd om mördare och våldtäktsmän.Migrationsverkets omkostnader är astronomiska och det finns knappt pengar till polis skola omsorg osv osv osv 

Om ni inte gillar sånt här rösta då bort clown Löfven 2018 och dom som har stött honom och hans minoritetsregeringen

• snuset

Så det värsta efter en våldtäkt för offret är i princip att män och sex är obehagligt? Inte att offret kommer må dåligt av det här resten av livet? Undrar.

Svar på tråden Polisen utreder inte våldtäktsanmälningar!!!