• K Kalle

Polisen utreder inte våldtäktsanmälningar!!!

Antalet sexualbrott har ökat de senaste åren. Tyvärr hinner polisen inte utreda. Våldtäktsbrott prioriteras ner. Visst, mord är allvarligare, men jag anser att en gängmedlem som blivit skjuten bör prioriteras lägre än en kvinna som blivit våldtagen. Faktiskt. Den som våldtagits måt dåligt av det resten av livet och får problem med närhet till män och sex för överskådlig tid. Det MÅSTE prioriteras!!!

• Svar på tråden Polisen utreder inte våldtäktsanmälningar!!!
  • Abegayle70
    K Kalle skrev 2017-09-13 09:50:50 följande:
    Otroligt! Om man inte vill mista jobbet som taxichaufför är det bara att låta bli att våldta. NÄR ska rättsväsendet börja ta brottsoffrets parti?
    CarinaL26 skrev 2017-09-13 09:55:56 följande:
    Sanslöst!
    Dessutom måste principen att dela ut minimistraffet så ofta som möjligt ändras. Hela straffskalan måste användas. För minimistraff borde krävas minst att man samarbetat till fullo, erkänt och gjort allt för att minska polisens utredningsarbete. I andra fall borde minimistraffet vara uteslutet.
    Det är sanslöst!  I Israel hade han fått 16 to life.

Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
  • EnBlåDag

Sverige är ett paradis för kriminella!

• K Kalle
    EnBlåDag skrev 2017-09-13 20:09:33 följande:

Sverige är ett paradis för kriminella!

Ja, tyvärr är det ju så att även i de fall där polisen faktiskt utreder och gör ett bra jobb så att fallet leder till åtal, och om brottslingen döms, så är straffen skrattretande.

Ibland leker jag med tanken på hur det varit om vi haft fler "öga-för-öga"-straff. Om du våldtagit någon ska du själv bli våldtagen. Om du misshandlat någon ska du själv bli misshandlad. Om du släpar personer efter din bil (hände i Malmö och Lund tidigare i år) ska du släpas bakom en bil. Då kanske en del fattar vidden av det de gjort.
  • absalon
    K Kalle skrev 2017-09-14 08:19:34 följande:
    Ja, tyvärr är det ju så att även i de fall där polisen faktiskt utreder och gör ett bra jobb så att fallet leder till åtal, och om brottslingen döms, så är straffen skrattretande.

Ibland leker jag med tanken på hur det varit om vi haft fler "öga-för-öga"-straff. Om du våldtagit någon ska du själv bli våldtagen. Om du misshandlat någon ska du själv bli misshandlad. Om du släpar personer efter din bil (hände i Malmö och Lund tidigare i år) ska du släpas bakom en bil. Då kanske en del fattar vidden av det de gjort.
    Strålande Förslag!
    Du kanske rentav kan få jobbet som statsanställd våldtäktsman inom kriminalvården.Cool
  • K Kalle
    absalon skrev 2017-09-14 13:00:10 följande:
    Strålande Förslag!
    Du kanske rentav kan få jobbet som statsanställd våldtäktsman inom kriminalvården.Cool
    Funkar nog inte. Män verkar gilla sex med kvinnor för mycket. De behöver våldtas av män för att fatta.
  • K Kalle
    absalon skrev 2017-09-14 14:31:43 följande:

En sådan statsanställning skulle måhända passa dig?Cool

Inte mig, eftersom jag inte är man. Det är nog ett kämpigt jobb. Man får nog vara några som turas om. Arbetsrotation heter det väl? Blir lite som bödlar.
  • absalon
    K Kalle skrev 2017-09-14 15:01:59 följande:
    Inte mig, eftersom jag inte är man. Det är nog ett kämpigt jobb. Man får nog vara några som turas om. Arbetsrotation heter det väl? Blir lite som bödlar.
    Ber ödmjukast om ursäkt. Ditt nickname här på FL vilseförde mig fullständigt.Cool
  • w123
    "För två månader sedan blev en 12-årig flicka indragen av en äldre kille på toaletten på stationshuset i centrala Stenungsund. Flickan blev våldtagen, misshandlad och hotad till livet. Hon och hennes mamma gick till polisen och gjorde anmälan och berättade vem killen var, men nu två månader senare har polisen inte ens förhört den misstänkte våldtäktsmannen, trots att de vet vad han heter och var han bor.
    Igår kontaktade mamman mig och berättade att hon och hennes 12-åriga dotter tvingas se den här killen ute på gatorna i Stenungsund, och att han hånler varje gång de möts. Hennes dotter har fått livet förstört och jag bestämde mig för att ringa polisen för att undersöka varför de inte gripit killen. Svaret jag fick var chockartat, som ett rop på hjälp från polisens utredare, som berättar att de inte ens hinner utreda våldtäkter på 3-åriga barn."

Läs även:

"Evensson förklarar att det stora antalet mord och mordförsök gör att våldtäkterna, även de mot barn, hamnar långt ner i prioriteringshögen.
    Nina Rung, kriminolog som tidigare arbetat inom polisen och nu arbetar förebyggande mot sexuella övergrepp mot barn, bekräftar bilden: "Polisen är tvungen att prioritera på ett sådant sätt att vissa ärenden läggs åt sidan, vilket gör att vi inte kommer att ha någon möjlighet att utreda dem alls senare."
    Lika illa, om inte värre, låter det från polisfacket. Katarina von Sydow, ordförande för Polisförbundet i väst: " Man kan tycka att en våldtäkt mot barn, det finns nog inget grövre brott, men det är de prioriteringar som är gjorda."
  • K Kalle
    absalon skrev 2017-09-14 15:11:51 följande:
    Ber ödmjukast om ursäkt. Ditt nickname här på FL vilseförde mig fullständigt.Cool
    Jo jag vet. Det blev lite fel när jag reggade mig.
Svar på tråden Polisen utreder inte våldtäktsanmälningar!!!