Bim oktober 2017
Visst är det två streck??? :) bim -6 med testa tidigt från babyplan. Hade dessutom bara hållt mig i knappt 2 timmar...
Visst är det två streck??? :) bim -6 med testa tidigt från babyplan. Hade dessutom bara hållt mig i knappt 2 timmar...
Hej tjejer. Idag känner jag mig så ledsen och förstörd och så sjukt förvirrad. :'( Igår fick jag ju lite brunt/beige i trosorna inte mycket och väldigt lite.Sen lite svagt orange på pappret men sen vart det inget mer på hela dagen. Mådde fortsatt väldigt illa och stickningar i brösten. Förut så fick jag liten liten ljus ljus rosa/orange flytning eller som en enda tråd. Har lite mer molande värk av och till och lite i ryggen. Men fortfarande stickningar i börsten och mår galet illa. Känns som jag skall kräkas när som helst. Fattar ingenting och detta tar kål på mig. Vill bara att mensen skall köra i gång ordentligt nu då så jag säkert vet inte hålla på och vela så här mer. För alla symptomet är ju kvar och vet ju att man kan ha lite blödning i början men känns sådär. Enligt ena min app avd bim igår och enligt mig idag och enligt en app bim imorgon. Så vet inte vad jag skall tro eller tänka. Håller på och bli knäpp på all symptom och må såhär om de inte är något. Vet inte vad jag skall göra :'( Man hoppas ju helt in i de sista. Vet att jag fick lite rosa på pappret när jag var gravid med min dotter men då hade jag redan fått plus. Och för mig är blödning inget bra då jag hade 2 missfall innan min dotter. Jag vet inte vad jag vill med detta inlägg alls. Mår bara så skit. Förlåt för att jag drar ner allt i tråden. :(
Du drar inte ner något i tråden, vi finns ju här både när man mår bra och dåligt.
Men det är inte kört än! Jag tycker du ska ta ett graviditetstest imorgon om inte mensen kommer igång mer än såhär. Håller tummarna!
Åh men gumman!! Du drar absolut inte ner någon här, vi finns här vet du väl!<3 jag tycker du ska testa igen om inte mensen kommer fullt ut, kroppen kan ju fungera så olika varje gång vid en gravididitet har jag förstått! Så ge inte upp! Vo finns här! Kramar
Ja men du ser! Det behöver inte alls vara något dåligt med det här gumman! Jag håller verkligen alla tummar för dig/er! Jag ska nog testa mig på fredag igen, om jag kan hålla mig.. har inte testat sen i måndags så det är ju iaf bra!! Haha. Vi håller ihop här oh jag hoppas vi båda får ett plus väldigt snart! Kramar
Åh vad bra! Jag håller tummarna <3
Då verkar det vara ett faktum att mensen kommer. Fått mer som riktig blödning nu,så antar att den kommer igång i full styrka inatt eller imorgon, Så ja får bli nya tag och nya försök nästa månad. Varit en tung dag,vet att del bara är vårt försöka försöken man vill ju alltså så snabb och man är otålig och man längtar och hoppas så. Så efter en hel del tårar känns det nu lite bättre,tack vare fantastiskt stöd ifrån min man som är väldigt positiv till nästa månad. Så får verkligen hoppas. Så nu flyttar jag till november tråden istället. Tack allihopa här inne för ert stora stöda och råd. Och Stort Lycka till önskar jag er allihopa och jag hoppas att det kommer komma in många plus här under månaden :) Kommer kanske titta in under månaden och se hur det går för er :)
Ha det så gott nu allihopa. :) Kranar till er <3
Så tråkigt.. men kämpa på nu så får du snart ditt plus! :)
Åh va synd jag höll tummarna för dig. Vet ju inte om det här funkar men nu när jag fick ett plus körde jag på clearblues digitala äl tester och så hade vi även glidmedel som gör att spermierna tar sig lättare fram och får bättre kvalite typ! Och så självklart kudde under efteråt.
Förlåt nu kommer jag och stör igen. Men frågar ändå då ni har så mycket kunskap kring att försöka bli gravid. Då de inte blev något denna månaden då mensen nu kommit med bulle och bång. Så blir de nu nya tag denna månaden. Men vi har tänkt andvända oss av glidmedl denna månaden. Men nu läser jag att en del säger att de i te är bra för sperman att de gör de svårare och så. Hittar inget om att den vi köpt skall innehålla spermiedödande meddel. Men blir ju osäker. För mig vi hade denna när jag blev gravid med dottern för 5 år sen men osäker. Så skulle gärna vilja veta om ni vet något eller så. Eller om man skall ha något annat gildmedel. Vi har köpt Aco intimate care glidmedel. Någon som vet eller andvänt de?
Tack på förhand!!
Köp pre seed! Går att beställa på nätet. Har aldrig testat glidmedel själv men vet 2 tjejer som blev gravid när de använt det.
Så tråkigt att det inte blev något denna månad, vi får tro på nästa månad :)
Glidmedel i sig innehåller inte något spermiedödande medel, men det är inte spermievänligt heller. Det kan alltså skada dem, eller sakta ner dem så att säga.
Med mer spermievänliga medel, som t ex pre seed så får man istället ett närande medel för spermierna (enligt vad produkten säger då)
Vi kör med vanligt glidmedel under perioderna som är icke fertila, och försöker köra utan när det är fertil period. Oftast har man mer flytningar under den perioden som i sig fungerar som glidmedel.
Men för att öka chanserna tycker jag att ni ska skaffa ett mer spermievänligt glidmedel. Det är skönt att ha som back up om man känner att det blir lite tufft utan glidmedel. Blir faktiskt lätt påfrestande för mannen att vara så aktiv som kan krävas i bebismakeriet ;)
Ja vi använde det när lillen blev till men har inte köpt något denna omgången, än!
Om det inte tar sig försök fyra nu så köper jag nog något till nästa gång :)