Inlägg från: Horisonten |Visa alla inlägg
  • Horisonten

Bim oktober 2017

smulis85 skrev 2017-09-23 16:26:18 följande:

Vad är det för märke på testen "nyfiken"? ;) De ska ju gå i vissa fall o testa på bim-4 men funkar inte för alla beror ju lite på när ägget fäster. :)

Åh trodde jag skrev de. :) Förlåt. Jag beställde från apotea. Så köpte Clear blue plus,clear blue digital och RFSU testa tidigt. Någon som har erfarenheter av just RFSU tidig? CB har jag alltid andvänt mig av innan och en gång vanlig RFSU men vart så seg p och visa. Fick tillslut svagt svagt positivt på RFSU fast jag fått tydligt på CB. Därför nyfiken på RFSU testa tidigt. Vill ha ett rött test också. :)
  • Horisonten

Hej på er :) Jag behöver lite råd eller ja era tankar kring detta. Jag har sen i torsdags haft små värk i magen,molnade som blivit mer och mer för varje dag. Känner igen det som äl smärta, men tyckte de kom lite tidigt då jag tror jag skall ha äl på onsdag och min app säger tidsdag men tyckte det ändå var lite tidigt. Men men. Värken har blivit mer och igår hade jag riktigt ont även i höfterna och i ljumskarna. Mådde smått illa och yr också,men de kan ha bero på att jag drack och åt dåligt igår. Men på kvällen när jag satt i soffan, så kände jag typ 2-3 små stick nertill och sen som små ilningar en kort stund sen försvann det. Gjorde inte alls ont men lite märklig och lustig känsla. Fick lite mer ont eller att de drog i ena ljumsken och låret, blev lite full i skratt då jag inte kände ingen denna känslan sen innan. Har även haft mer flyttningar men vanliga så att säga. Men imorse så hade jag ännu mer flyttningar och tjocka genomskinliga som liksom "fastnade" och vart svåra och få bort. Ber om ursäkt för infon. Men de kände som typiska äl flytningar och som de faktiskt är äl. Men jag är ju bara på dag 11. Kan de vara äl ändå? Och blir de att min äldag är imorgon då eller hur blir det? Eftersom man säger 24-48 timmar hur hade ni tänkt? Och hur hade ni då tänkt sen med bim? när skulle man isåfall våga testa? Vad jag räknar så är min bim den 11/10 och enligt min app den 10/10 och jag hade tänkt testa tidigast den 8/10 om jag klarar och hålla mig. Men absolut absolut tidigast den 7/10. Hur hade ni tänkt gjort? Myste i fredags och skall mysa igår. Hade ni myst sen imorgon också och sen onsdag eller hur hade ni lagt upp det? Vi har nämligen grundtanken att köra varannan dag till var 3.  man är ju så sjukt otålig och vill ju bara veta :)

• Horisonten
    Svea87 skrev 2017-09-24 10:44:29 följande:

Min förra äl så trodde jag att jag var gravid. Hade stickningar molvärk ömma bröst illamående typ alla tecken. Men det var bara äl. Jag trodde jag hade äl så som min app visade men nu körde jag äl tester och det visade sig att jag har äl nu på dag 17-18. Så ta test. Och ligg som bara den haha! Det har vi gjort nu. Lycka till : )

Hihi jag brukar känna äl med magont och ryggen ibland. Men känns så myclet mer denna gången. Mer värk och stockningarna och små illa. Men illamåendet lan bero på att jag dragit ner rejält på kaggs så. Jag hade inte så trådig flytning nyss men tror äl är idag eller imorgon faktiskt. Så mys ikväll iallafall :) hihi. Har inga äl-test hemma. Men som sagt vi kör varannan eller var 3 dag :) bara att är äl imorgon så skulle jag vilja imorgon med. Hihi :) Men inte säker på att mannen är så glad för det :p Kan bli för mycket av det goda :)
  • Horisonten
    Queva skrev 2017-09-24 21:30:45 följande:

Äl kan ju ändras lite, låter som äl. Har du äl tester? Mys på när ni känner för de men minst var tredje dag? Sen kan du ju alltid ta ett testa tidigt 7/10 eller om du klarar att hålla dig! Lycka till.

Jo tidigare när jag andvänt äl test har jag fått utslag på dag 12 och dag 14. Ne har inga ältest hemma. Har haft sjukt ont i magen och ryggen idag. Väldigt i ryggen ocj som mildare mensvärk men ändå tydligt. Dock minskade flyttningarna lite. Fortfarande mer än vanligt men mer vattniga och små trådar så tror de är på g och äl är imorgon eller tisdag. Borde komma absolut senast onsdag. Men tror faktiskt de blir imorgon eller tisdag med tanke på alla tecken idag. Mått lie lite små illa också av och till. Ingen matlust eller så. Ja vi har faktiskt myst varannan dag sen i onsdags. Så 3 gånger denna veckan. Hihi men inte av tvång utan för vi velat det :) hihi ja frågan om man klarar och hålla sig längre. Hihi man är ju så otålig. Men tänker typ tidigast äl+10. Men vilken dag räknas som äl? Dagen man har riktigt trådiga flyttningar och inte ont i magen eller dagen efter?Vad anser ni?
  • Horisonten
    Milou3 skrev 2017-09-24 22:30:59 följande:

Dagen efter det gör som mest ont i magen/ryggen brukar mina äl-flytningar upphöra rätt tvärt och då räknar jag det som äl+1. Tempar också och den dagen brukar min temp stiga så då har nog äl varit precis :)

Åh tack så mycket för att du delade med dig. Se hur det är/ser ut imorgon :)
  • Horisonten
    Queva skrev 2017-09-24 23:39:17 följande:
    Det är ju så himla svårt.. jag tänker från den själva dagen man tror ägget släppt liksom? Denna månade gjorde jag äl tester och började nog med grav tester typ tio dagar innan bim... man mår ju så dåligt av det. Men kan tänka mig det blir så denna månaden också.
    Åh jag förstår,ja det är sjukt svårt.

Jag tror på äl idag då värken är mycket mindre,lite kvar men inte alls som igår och ingen direkt värk i ryggen heller. Men mer tjocka flyttningar igen.
    Myste ju i onsdags,fredags och igår. Frågan är om man skall försöka mysa med mannen ikväll också eller om man skall ta tisdag. Vad tror ni? Annars blir det mys idag och onsdag om han är sugen men tveksam om han är det,lär väl visa sig
  • Horisonten
    Flansen skrev 2017-09-25 13:22:48 följande:

Hörni när börjar ni testa gravtest ni som gör det innan Bim? Jag har beställt storpack från testlagret och har redan börjat testa, är på äl+7 :'D riktig testnarkoman har jag blivit:p

Jag tror jag har testat som tidigast typ äl +10 alltså bim-4. Möjligt att jag någon gång testat från bim-5. Men brukar försöka hålla mig till iallafall bim-4 eller bim-3. För att de inte skall bli för tidigt eller bli ledsen och besviken. Längtar så tills ja kan få börja och testa!! :)
  • Horisonten

Idag är en väldigt konstigt dag känns det som. Jag hade äl igår tror jag till typ 99%. Då jag hade väldiga flyttningar,trådiga och tjocka. Så ganska säkert och jag hade ont i magen i helgen,lite mindre i måndags men släppte helt igår och även ryggen värken. Kände mig pigg och glad och hade sådant sug på att mysa med mannen :)haha :p Så ganska säker och de skulle stämma med min app och även om man kollar på förra månadens mens när jag trodde jag hade äl då. Använder mig ju inte utav äl test. 

Men idag har jag mått lite knas. Mått smått smått illa av och till,inte mycket men ändå lite så. Sen molnat lite i magen av och till svagt någon gång sådär under dagen och ryggen lite. Sen haft ont i mina höfter och bäcken, hade ju väldigt problem med foglossning sist,så gör övningar för de så kanske därför de känns där och kanske för vi myst så mycket haha :p Men humöret är med lite upp och ner. Känns bara konstigt och må såhär nu Men kanske väldigt mycket hormoner i kroppen som gör det. För mig jag kände mig små illa vid äl förra månaden också. Brukar ibland kunna bli de lite när jag har mensen så. Men ja man funderar ju direkt. Idag är flyttningarna mindre dock men ändå kvar, men känns mer tunna,vattninga och så men vissa vita hoppas inte de är svampinfektion eller så på g. Igår var de ju mer tjocka och trådiga och myste igår. Frågan är om man skall mysa idag med. Vill ju inte missa. Men vi har kört på varannan dag sen onsdag förra veckan så känns som vi har bra chans emen man blir ju osäker. Hatar verkligen och gå och vänta nu :( Funderar på när jag vågar testa, funderat så mycket. Vill ju inte testa för tidigt för rädd att bli ledsen och besviken, samtidigt vill man ju bara veta nu nu nu!!! 

Vet inte vad jag vill med detta inlägg,skriva av mig lite kring mina tankar och funderingar tror jag. Hoppas det är okej :)

Jag hoppas att ni andra mår bra och det går bra för er :) Skall bli så kul och spännande och se alla plus som kommer komma in här i tråden snart :)

• Horisonten

Funderar också på detta med äl flyttningar. Hur skall de se ut? Jag tror jag hade äl i tisdags och skulle stämma med min app. Hade i tisdags mycket flyttningar,så de kändes ?blöt? förlåt för infon. Men de var genomskinliga och trådigt. Och hade inte ont i magen den dagen eller ryggen. Men går hade jag fruktansvärt ont i ena ljumsken och ner mot underlivet. Riktigt ont. Och samma sida som jag hade haft ont i ryggen. Men släppte sen och inte känt så idag. Bara lite värk i höfterna och bäckenet över lag. Men igår lite men framförallt idag har jag haft lite tjockare vitare flytningar som blir långa trådar. Typ lite som ?snor? blir de på pappret. Men känns inte riktigt liks blöt. Små molnande i magen går och lite idag och mått smått smått illa idag. Så funderar på om de kan vara äl idag kanske. Vad tror ni?Man är ju hopplösa och analyserar allt!!

• Horisonten

Tjejer,jag behöver eran hjälp med lite råd nu. Jag misstänker starkt att jag tyvärr fått en svampinfektion... :( Att det är därför jag haft vita,tjockare och klumpiga flytningar. Trodde jag inbillade mig att de kliade men inser att så inte var fallet. Så inte kul men men. Och kanske inte konstigt då jag haft problem med svamp mycket innan och nu då vid äl när de är mer flytningar och vi myst varannan dag i 1,5 vecka. 

Men nu till frågan. Jag funderar på om jag skall behandla från idag eller mysa en sista gång imorgon och behandla efter det? Hur hade ni gjort? För man kan ju inte mysa när man behandlar och vill ha de färdig behandlat när jag skall testa sen,vilket jag tänkt att jag skall lördagen den 7/10. Som sagt myst varannan dag sen den 20 och misstänker ju att jag hade äl i tisdags alltså den 26 så känns som chansen att bli gravid har passerat men blir ändå fundersam.För man vill ju maxa sina chanser som ni säkert förstår. men jag vill ju heller inte "störa" eller påverka där inne nu om ev skulle vara befruktat och fästa så vill jag ju inte påverka de med att behandla om de stör,någon som vet om de kan göra det? Vet ju att man kan behandla när man är gravid men tänker just nu när de är känslig ifall vi lyckats är ju absolut inget man vet. Är på dag 16 i cykeln idag iallfall,så 12 dagar kvar till bim. Så era tips och råd tack,hur skall jag göra? Hur hade ni gjort?
    Tack på förhand :)

Svar på tråden Bim oktober 2017