Inlägg från: Lillefiddelin |Visa alla inlägg
  • Lillefiddelin

Bim oktober 2017

Hej! Ny här. Inne på 2a försöket. Barn sedan innan, som skett oplanerat. Ska haft ägglossning igår om man räknar på dagarna/sekret, ny på lite förkortningar men BIM (beräknad mens?) är 23e. Har myst till det varje dag i två veckor, ska försöka köra varannan nu iallafall om vi träffat fel.. funderar på ägglossningstest om det inte blir plus denna gång för att kolla om kalendern stämmer. Vilket märke är bäst/enklast? :) ????

• Lillefiddelin
    malikan skrev 2017-10-10 10:28:19 följande:

Någon som har haft missfall och kan hjälpa mig? Hur vet man att allt kommer ut? Ska man bry sig om att ringa när blödningen är slut? Bryr dom sig ens? Och när får man minus igen, så man vet att det är borta? Hur länge är det normalt att blöda och ha ont?

Jag blödde omkring 4 dagar mitt senaste missfall (förmodligen i v. 5-6) och sedan var blödningen så liten att de räckte med trosskydd.

Jag tog kontakt när blödningen började men fick bara råd med värktabletter och vila, sen ta test efter ca 2 v..
  • Lillefiddelin

Äl +2 . Har igår/idag lidit av enorma humörsvängningar, är nere och kan inte sluta tänka negativt. Hjärnan är totalt insnöad på att jag kommer misslyckas och testa negativt.. vad gör ni i sådana situationer ?

• Lillefiddelin
    tempnörden skrev 2017-10-10 13:29:51 följande:

Nej tyvärr, jag ser inget. Hoppas att mensen inte kommer imorgon!Att bryta negativa tankemönster kan vara svårt. Jag har läst om metoder där man så fort en negativ tanke kommer så måste man medvetet "säga nej" till den. Att om man tillåter sig att grotta ner sig i den så är det lätt att flera negativa tankar följer efter.

Detta sagt så gäller det ju ej om man har t ex en depression, då handlar det ju om brist på signalsubstanser. 

Känner du igen att detta är ett återkommande mönster för dig? Har du lätt att fastna i sådana tankar?  Då kan det vara bra att söka hjälp.

Jag vet en del som har dålig självkänsla som gör lite likt dig, en dålig känsla eller något negativt händer och så känns ALLT dåligt, att de ska misslyckas med allt och att de inte duger. Det är verkligen tufft för dem, eller för mig själv när det händer mig. 

Jag försöker att fokusera på något jag tycker om, som ger mig energi. Ibland är det att laga mat eller baka, eller gå ut i skogen och plocka svamp. 

Just att baka något ger mig en ursäkt att bjuda hem kompisar och då får man sällskap och kan prata med någon.

Du har säkert egna saker som du tycker om att göra, försök att göra NÅGOT även om det tar emot i början. Bara du kommer igång med något som bryter av dina tankar.

Tack! Nä detta är väl inget som brukar ske. Men är liksom så de nästan kryper i mig, har dåligt tålamod och känner mig låg. Ska försöka ta mig tid till att vila och hålla mig i rörelse efteråt. :)
  • Lillefiddelin

Äl +3 idag enligt kalendern. Har idag haft stickningar och liksom hugg i mage/underliv. Inget som hör till vanligheterna. Hoppas att det är nåt slags tecken på att det gick vägen denna gång. Försöker vara positiv :D

• Lillefiddelin
    alvinojuliansmamma skrev 2017-10-11 20:00:32 följande:

Idag är jag på BIM+1 och ingen känsla av att mensen är på g. Har haft som hugg i livmoder/äggstockar sedan ett par dagar tillbaka. Det är inte något jag brukar ha... Imorgon får jag hem test och jag hoppas såååå mycket att det visar plus <3 Detta är vårt nionde försök så det skulle vara helt (ursäkta att jag svär) jävla underbart att äntligen plussa <3 Samtidigt som jag ställt in mig på att det säkerligen visar negativt imorgon....

Lycka till alla <3

Hoppas hopas ! Blir spännande att få höra imorgon
  • Lillefiddelin

Har bestämt mig för att hålla mig undan från tester fram tills nästa fre (20e) då det är bim -3

Fler som har nedräkning för test nästa vecka? Jag vill bara ta och kissa på stickan varje dag, fast jag ver att det är meningslöst

• Lillefiddelin

Min kropp gör mig galen!! Nu helt plötsligt så har jag ÄL sekret, har riktigt som äggvita och tråkigt. Fast jag på uträkningar borde vara på ÄL + 4 . Har inte myst sen i måndags och jobbar långpass så kanske inte hinner idag ?! Blir tokig om jag missar fel.. ska springa på rasten och köpa ÄL test på apoteket, vilket ska jag ta? (Aldrig använt förut)

• Lillefiddelin
    Jefare1 skrev 2017-10-12 18:10:47 följande:

Någon som ser ?

Jag ser!! Så skoj :D <3

Jag tog ett clearblue digitalt ÄL test nu eftersom jag fått sådant äl sekret, men det var negativt. Så hoppas allt står rätt till i min räkning och ÄL var i söndags. Ska ta ett nytt test imorgon bara utifall. Kommer bli riktig testoman om detta kommer ta flera försök...
Svar på tråden Bim oktober 2017