tempnörden skrev 2017-10-10 13:29:51 följande:
Nej tyvärr, jag ser inget. Hoppas att mensen inte kommer imorgon!Att bryta negativa tankemönster kan vara svårt. Jag har läst om metoder där man så fort en negativ tanke kommer så måste man medvetet "säga nej" till den. Att om man tillåter sig att grotta ner sig i den så är det lätt att flera negativa tankar följer efter.
Detta sagt så gäller det ju ej om man har t ex en depression, då handlar det ju om brist på signalsubstanser.
Känner du igen att detta är ett återkommande mönster för dig? Har du lätt att fastna i sådana tankar? Då kan det vara bra att söka hjälp.
Jag vet en del som har dålig självkänsla som gör lite likt dig, en dålig känsla eller något negativt händer och så känns ALLT dåligt, att de ska misslyckas med allt och att de inte duger. Det är verkligen tufft för dem, eller för mig själv när det händer mig.
Jag försöker att fokusera på något jag tycker om, som ger mig energi. Ibland är det att laga mat eller baka, eller gå ut i skogen och plocka svamp.
Just att baka något ger mig en ursäkt att bjuda hem kompisar och då får man sällskap och kan prata med någon.
Du har säkert egna saker som du tycker om att göra, försök att göra NÅGOT även om det tar emot i början. Bara du kommer igång med något som bryter av dina tankar.
Tack! Nä detta är väl inget som brukar ske. Men är liksom så de nästan kryper i mig, har dåligt tålamod och känner mig låg. Ska försöka ta mig tid till att vila och hålla mig i rörelse efteråt. :)