Inlägg från: Hedblomster |Visa alla inlägg
  • Hedblomster

Bim oktober 2017

Hej alla! Har bim någon gång 5-7 oktober. Fick en trevlig stigning på ältest idag så snart är det dags. Bim kan trist nog bli prick på min födelsedag och jag är ganska säker på att jag inte kommer bli gravid så det skulle kännas jobbigt. Men hoppas såklart! Blir sjätte försöket med ett utomkveds på tredje försöket.

Dagens ältest till höger, älskar att se när ältesten går mot positivt haha.

• Hedblomster
    Sheltielife skrev 2017-09-20 16:57:01 följande:
    Jätte fin stegning! Hoppas själv på stegning i morgon! Har bim 6/7 och tror jag kommer ha ägglossning den 23!

Men tänk vilken glädje om du blir gravid och liksom får de i födelsedags present *.* underbart ju! Håller tummarna extra hårt för dig denna månaden!
    Jaaa det vore ju helt underbart! Vågar inte hoppas för mycket bara men skulle verkligen bli så himla glad. Tack, jag håller tummarna för dig också!!!:) 
  • Hedblomster
    Fick fast glad gubbe på cb ältest imorse, men känner inte av ägglossning än vilket jag alltid brukar göra. Men det kan komma till kvällen, brukar oftast känna på kvällar tror jag. Blir nojig över att vi hade sex igår kväll och tror inte sambon orkar ikväll för det är så schemalagt just nu, och så blir det väl imorgon kväll igen för vi kör varannan dag. Vet att det ska räcka men känns som ett tvång att ha idag, på glad gubbe-dagen. 
  • Hedblomster

Känner mig lite nojig över att min ägglossning känns annorlunda efter jag opererade bort en äggledare än den gjorde innan. Min mens kommer fortfarande som en klocka 15 dagar efter positivt ältest så säkert inget konstigt men ändå. Läste i journalen också att min andra äggledare som jag har kvar är nerbunden med lite sammanväxningar men att tratten är fri, så nu är jag orolig över det också. Men samtidigt sa läkaren att vi nog ska ha goda chanser att bli gravid igen så...

• Hedblomster
    Joozzaan skrev 2017-09-22 08:01:15 följande:

Hoppar in här med. Har ingen koll på när BIM är för den är så himla oregelbunden och ligger mellan 30-40 dagar men enligt appen ca 17 oktober. Har börjat ta äl-test denna månad, skulle ni säga att det är på g?

Svårt att säga! Är det starkare än dagarna innan? Då är det säkert inte så många dagar kvar. Men med vissa märken får jag ganska starkt hela tiden tills det blir positivt.
  • Hedblomster

Fick precis veta att en släkting ska få barn. Jätteroligt såklart, men känner mig ändå helt förkrossad. Vi skulle ha fått samma månad om inte jag fått utomkveds.

• Hedblomster
    Lilja020710 skrev 2017-09-23 08:19:35 följande:

Sitter i samma sits ... skulle oxå ha samma månad som min släkting men fick ma så trist även fast man är glad för deras skull känns det sjukt jobbigt o tänka att man skulle va i en viss vecka nu :(

Fy då vet du verkligen hur det känns :( hoppas vi får bli gravida igen snart!
  • Hedblomster
    Charlizee skrev 2017-09-23 11:07:10 följande:

Åh vad tråkigt! Var det länge sen du hade utomkveds? Hoppas ni får plussa snart igen så kommer barnen ändå vara ganska jämna i ålder

Opererades i början av juni och nu är vi på tredje försöket efter det. Tack, ja förhoppningsvis blir det ju samma år i alla fall :) Ska fira jul med dom och vill så gärna också vara gravid då!
  • Hedblomster
    Joozzaan skrev 2017-09-24 10:05:47 följande:

Känns ju inte som att det händer något... suck

Alltid så tråkigt att vänta på äl :(
  • Hedblomster
    Joozzaan skrev 2017-09-24 19:56:59 följande:

Ja.. suck :( sista testet i morgon men så hoppas jag för utslag annars måste jag ju fixa fler... suger att ha långa cykler. Day 17 tomorrow..

Fick på dag 18 denna månad och hade också slut på test då, haha! Men förrförra månaden var värre, då kom äl på dag 21.... innan jag opererade bort en äggledare pga utomkveds hade jag på dag 13-15 ibland, vet inte varför cyklerna är längre nu :s

Hoppas du får utslag imorgon så det är på gång!
Svar på tråden Bim oktober 2017