Inlägg från: Charlieellerså |Visa alla inlägg
  • Charlieellerså

Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL

vinterbebis12 skrev 2017-11-03 09:33:47 följande:

Jag känner precis likadant som du. Har aldrig varit så nära döden men vill försöka igen så fort som möjligt. Vi får följas åt på vägen. Tyvärr måste vi göra IVF så våra chanser är ju lägre än alla er som lyckas på egen hand.

Hoppas du får komma hem idag. Jag var inlagd fem dagar, åh vad jag längtade efter att sova i min egen säng nära två små barn.

Ja, det får vi göra. I dag känner jag mig verkligen mer ledsen över att vi miste fostret men bebislängtan är ännu större. Får ni hjälp från ivf-kliniken på en gång nu? Jag vill också komma hem till barnen. Vill bara vara med familjen nu <3
  • Charlieellerså
    linnea12533 skrev 2017-11-03 12:23:37 följande:

Det gick åt skogen för mig med. Tom fostersäck. Hur klarar man sig igenom nåt sånt här???? Jag orkar inte med de här.

Åh nej : ( Jag beklagar verkligen. Vilken sorg <3 Jag känner verkligen med dig. Men det går och när ni orkar så kommer många nya chanser. Men jag förstår att det är klen tröst i nuet. Stor stor kram på dig. Finns här. Vi klarar detta.
  • Charlieellerså
    linnea12533 skrev 2017-11-03 13:32:16 följande:

Tack. Ja just nu är det bara tungt. Skulle så gärna vilja ha nån att dela mina tankar med. Nån som varit med om samma (typ som dig), men känns inte som om det här är rätt forum riktigt.

Förstår att det är lättare att ha någon ?live? att prata med. Hur går ni vidare nu? Ska du vänta eller får du hjälp att få ut hinnsäck och så. Hur känns det nu? Stor kram. Finns här iallafall.

Jag tror sorgen har kommit nu för mig. Känner mig så tom och det känns så hemskt att jag nyss var gravid och hade byggt upp alla planer kring det och nu är läget helt förändrat. Men det behövs väl få komma alla tårar och all sorg helt enkelt.
  • Charlieellerså
    linnea12533 skrev 2017-11-04 10:33:17 följande:

Tillbaka på torsdag för att se om hormonproverna är lika eller har sjunkit. Och nytt ul för att se om det finns rester av fostersäck kvar och i så fall ska jag få tabletter. Jag har fått lugnande tabletter att ta när sorgen blir alltför jobbig för att jag överhuvudtaget ska orka vidare. Tog en igår kväll och sov skapligt, vaknade nyss alldeles kallsvettig och känner mig alldeles tom. Dottern tog det bra i alla fall. Hon hade ju inte hunnit byggt upp några drömmar som jag hade.

Lider med dig med. Vet att vi är fler som tvingas gå igenom det här men det känns ju bara så jobbigt. Kanske kan skicka privat meddelande till dig så slipper alla i den här tråden läsa vår konversation?! Känns så skönt att bolla tankar med dig som är i samma sits. Hur mår du nu?

Kramar!

Jag vet inte hur man skickar privat meddelande. Vet du?
  • Charlieellerså

Till er som är kvar här skickar jag en stor kram och lycka till. Så underbart med alla små livliga krabater i magarna. Och det menar jag. Jag har fått vara en av de lyckliga förut då andra kämpat och det är alla som försöker att bli gravida så väl förunnat att se dessa små krabater och få genomgå en graviditet och tillagat snusa bebis. Heja alla majbebisar så hoppas vi andra bidra med några nya små liv lite senare bara.

• Charlieellerså
    Zanda skrev 2017-11-04 21:42:12 följande:

Är också gärna med där och kämpar vidare framåt, är den sluten?!

Det är en tråd här på familjeliv i forumet. Går det att skapa slutna trådar? Kan inte så mycket här inne känner jag. Du är så välkommen att vara med oss där såklart <3
  • Charlieellerså
    Lenen skrev 2017-11-06 09:15:30 följande:

Lycka till och ta hand om er Charlie, Linnea, Vinterbebis och Zanda!! Så hoppas jag att ni alla snart får uppleva lyckan igen över att få vänta barn, även du Linnea som behöver gå igenom IVF. Undertiden får ni njuta extra av de barn ni redan har :) De och ni är värda det!! Kram på er!

Tack <3
  • Charlieellerså
    typ89 skrev 2017-11-24 16:23:51 följande:

Imorgon går jag in i v 17. Fick veta i onsdags att jag har gbs. Har fått sammandragningar sen förra veckan. Får penicillin nu. Men är bara orolig och stressad hela tiden, vill verkligen inte få missfall nu när jag kämpat med kräkningarna så länge. Ska till sjukhuset imorgon för dropp igen men dom sa att drar förlossningen igång så kan dom inte göra så mycket. Önskar man kunde spola fram några månader bara...

Även jag bär på gbs och det behandlas med dropp under förlossningen och jag har tagit antibiotika under graviditeterna när jag haft symptom. Hoppas sammandragningarna ger med sig nu när du fått antibiotika, det brukar vara så. Har själv haft tidiga sammandragningar. Det brukar inte innebära någon risk om inte livmodertappen börjar påverkas . Stort lycka till
  • Charlieellerså

Ville bara titta in och se hur ni har det. Ni är ju över halvtid nu. Jag skulle ju hängt med er fram till maj och BF men upptäckte ma på kub i v 12. Nu är jag gravid igen och hoppas att det går vägen denna gång. Isåfall blir det en höstbebis istället. Lycka till med era bebismagar framöver nu.

• Charlieellerså
    pandoraDiem skrev 2018-01-27 21:47:06 följande:

Åh, grattis till graviditeten! Höstbäbis är trevligt, har en höstson här hemma :) massa lycka till, jag håller alla tummar!

Tack : )
  • Charlieellerså

Vill bara önska er alla lycka till nu när ni närmar er. Så spännande att vara på sluttampen om än tungt. Tittar in här ibland fortfarande då jag skulle hängt med er om jag inte fått ma i v 12. Är gravid igen i v 16 nu och denna gång hoppas jag det går vägen. Välkomna alla majbebisar : )

Svar på tråden Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL