Inlägg från: Charlieellerså |Visa alla inlägg
  • Charlieellerså

Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL

hejallaa skrev 2017-10-06 19:10:14 följande:

Hej alla gravida mammor,

Mitt hjärta krossades igår iallafall!

Fick på dagen en rosa flyttning som blev mer under dagen, ringde in till gyn där de sa att jag skulle avvvakta i några timmar, kl 8 på kvällen orkade jag inte stå ut mer, smärtorna i magen och ryggen blev bara värre så jag ringde igen och fick komma in för undersökning, väl inte togs det blodprover och urinprov när man testade om det var fortfarande posetivt och det var det, en läkare kom efter några timmar och undersökte mig och där konstaterades att det var ett ofostrigt graviditet eller att jag var tidig i grav.. läkaren sa att man kunnde se en hinnesäck men inget foster och att det såg ut som om jag var i vecka 5 skulle egentligen vara i vecka 10-3 igår, så jaa vad ska man säga men läkaren sa att det förmodligen är en ofostrig graviditet och då utgår jag från att det inte kommer bli någon april/maj bebis här iallafall, fick iallafall en ny tid den 16/10 för en ny undersökning så det är väl bara o vänta!!! Känner mig så dålig och mår inte bra, vill bara gråta men samtidigt så är jag glad för min son som är 1,5 år, så ja vet inte riktigt vad man ska säga mer!!!

Beklagar verkligen. Så tufft att gå och vänta. Många kraftkramar. Fint att du ändå glädjs åt din lilla son där hemma och hoppas du snart får ett plus på stickan igen
  • Charlieellerså
    sommar 77 skrev 2017-10-07 09:55:06 följande:

Hej!

Länge sen jag skrev i tråden....har bf 2/5. Är i v 11 nu. Såg tickande hjärta v 9. Ska göra Nipt på måndag.

Charlieellerså....beklagar sorgen! Vad hade hon varit för sjuk din mamma?

Min mamma ligger på sjukhuset och har opererat ett knä. Hon fick stroke för några år sedan och är halv sides förlamad. Så jag var så orolig för nedsövningen igår. Men det gick bra. Fast hon är svag.

Det första hon frågade när jag kom till sjukhuset var hur det går med bebisen! Hon sätter alla andra människor före sig själv.

Roligt att se flera äldre här och med flera barn. Jag är 40 år och har haft flera missfall. Varit och är orolig.

Har tre barn och två bonusbarn.

Någon mer som väntar barnet med en ny partner?

Ta hand om er!!

Tack så mycket. Hon hade en långt gången alzheimer trots låg ålder så vi visste att det skulle hända någon gång. Men var ändå inte beredda just nu. Hoppas att det går bra för din mamma efter operationen. Jag har två barn med en annan och min yngsta och bebis i magen med mun nuvarande man. Härligt med stor familj. Får du göra nipt gratis där du bor? Här väntar vi på kub om några veckor. Gått in i v 9 nu och såg ett tickande hjärta för 1,5 veckor sedan. Illamåendet är galet jobbigt och har en förkylning som pågått i flera veckor. Antar det beror på sämre immunförsvar.
  • Charlieellerså
    sommar 77 skrev 2017-10-07 11:53:48 följande:

Charlieellerså...

Fy vad tungt, hur gammal blev din mamma?

Min mamma är bara 77 år och fick stroke för 3 år sedan. En ständig kamp.

Jag betalar Nipt...7000kr. Vill inte göra kub...det är bara sannolikhetssiffror.

Bor i Stockholm, var bor du?

Vad härligt att du då väntar ditt fjärde barn också!

Hur gammal är du?

Fy, ja jag förstår att en stroke försvårar tillvaron massor. Mamma var 64 nu när hon dog och blev sjuk för ungefär 10 år sedan, helt oväntat. Vi har inte heller demenssjukdom i släkten så det tog ett tag att förstå vad det handlade om. Jag är 37 år och bor i Östersund. Instämmer i att kub inte ger så mycket mer än stress. Ska jag vara ärlig gör vi nog det för ultraljudet som hör till. Ja, så häftigt att vi bestämde oss för en fyra och att det nu om allt går bra kommer en till liten filur till familjen. Har alltid vetat att jag ville ha en trea men fyran var svårare att besluta sig för att försöka få till. Många att räcka till för. Men det känns nu helt rätt. Nu blir verkligen en stor familj-härligt. Hur har ni alla barn? Varannan vecka med några? Vi har äldsta två varannan vecka men ofta blir det mer.
  • Charlieellerså
    marsen skrev 2017-10-07 17:31:57 följande:

Jag bor också i Östersund! Vink vink! :)

Men vad roligt. : ) Har du barn sedan tidigare?
  • Charlieellerså

Håller tummarna för er som blöder att det är de vanliga blödningar som ändå kan höra till graviditetens början. Kram på er

• Charlieellerså
    marsen skrev 2017-10-07 23:13:48 följande:

Ja, gruppen är ju för syskon ;) Har två sedan innan med en annan karl :)

Haha, ja så sant. Är med i den andra maj-tråden också om än inte så aktivt. Blandade i hop dem ; )
  • Charlieellerså

Har kräkts och kräkts sista dagarna. I dag provade jag en postafen och peppar peppar verkar det lindra lite. Så jädra påfrestande att det är svårt att känna att det är värt det just nu. Känns hemskt att säga så men funkar inte alls...

• Charlieellerså
    EnLitenTrea skrev 2017-10-09 20:15:14 följande:

Ni som oxå blöder, hur länge har ni blött?

Jag är inne på dag 6 och känner att detta aldrig kan sluta väl :(

Har du någon ytterligare tid för vul?
  • Charlieellerså
    EnLitenTrea skrev 2017-10-09 20:15:14 följande:

Ni som oxå blöder, hur länge har ni blött?

Jag är inne på dag 6 och känner att detta aldrig kan sluta väl :(

Har du någon ytterligare tid för vul?
  • Charlieellerså
    Trea2018 skrev 2017-10-12 06:51:42 följande:

Jag har varit på vul nu och sett att fostret mår bra, trots blödningar. Blev sjukskriven två veckor för att ta det lugnt och vila och har fått tabletter att ta om blödningen tilltar, som ska stoppa blödningen. Blöder man mycket kan tydligen graviditeten följa med ut även om det inte är en missfallsblödning. Att jag mår väldigt illa spelade nog in i att hon sjukskrev också. Det var förstås väldigt skönt att få besked, så kan bara rekommendera att ligga på och tjata om vul! Hoppas ni alla som blöder får den chansen, förstår inte varför vi gravida ska hållas oroliga när det är en så lätt sak att kontrollera!

Så härligt att höra och så skönt att du blev sjukskriven och får ta det lugnt nu. Det måste vara psykiskt påfrestande att blöda så länge.
Svar på tråden Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL