Inlägg från: pandoraDiem |Visa alla inlägg
  • pandoraDiem

Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL

Charlieellerså skrev 2017-10-31 16:16:37 följande:

Här slutar min gravid resa för den här gången. Fick veta nu på kub att graviditeten stannat av i v 8. Känns så tomt och konstigt. Jag mår fortfarande så illa och känner mig så gravid. Lycka till nu till er andra.

Beklagar verkligen <3 du har varit ett så fint stöd till alla här, om du känner att du vill ha stöd är det bara att skriva. Ta hand om dig <3 kramar
  • pandoraDiem

Så ledsen för er skull tjejer. Det finns inget bra att säga, men ni ska veta att jag tänker på er <3

• pandoraDiem
    linnea12533 skrev 2017-11-03 12:23:37 följande:

Det gick åt skogen för mig med. Tom fostersäck. Hur klarar man sig igenom nåt sånt här???? Jag orkar inte med de här.

Beklagar. Ta nu hand om varandra ordentligt där hemma. Massa kramar <3
  • pandoraDiem
    Charlieellerså skrev 2017-11-04 12:22:16 följande:

Till er som är kvar här skickar jag en stor kram och lycka till. Så underbart med alla små livliga krabater i magarna. Och det menar jag. Jag har fått vara en av de lyckliga förut då andra kämpat och det är alla som försöker att bli gravida så väl förunnat att se dessa små krabater och få genomgå en graviditet och tillagat snusa bebis. Heja alla majbebisar så hoppas vi andra bidra med några nya små liv lite senare bara.

<3 lycka till allihopa och kämpa på. Tror det kommer bli bra tillslut. Jag känner så väl igen den där tomhetskänslan, jag visste själv inte hur jag skulle orka gå vidare efter mitt utomkvedes. Men på något sätt gick det och allt ledde ju fram till just vår underbare son <3
  • pandoraDiem

Hur går det för er tjejer? Här är snart första trimestern över, men symptomen är ungefär de samma: trötthet och illamående (utan kräkningar tack och lov). Kanske har slutat blöda, har inte kommit något alls på några dagar så hoppas det inte kommer tillbaka. Ska på kub-ul imorgon, nervöst. Hoppas allt går bra för er andra

• pandoraDiem
    Linnet1976 skrev 2017-11-07 19:33:20 följande:

Hej, jag hoppar in här - är ny, fast jag har läst lite i tråden innan men inte vågat hoppats förrän nu att allt går vägen.

Är 41 och väntar mitt tredje. Har varit väldigt orolig, mest för att jag är så mkt äldre denna gång (har en 9 och 12 åring) med annan pappa sen tidigare.

Dessutom har jag mått superdåligt, inte alls som tidigare gånger. Det visade sig att jag hade väldig järnbrist... men nu har jag just börjat komma tillbaka. Kan jobba igen och hålla mig vaken större delen av dagen. Gjorde KUB idag och fick se en väldigt vild liten bebis. Bf 17 maj.

Välkommen hit! Härligt med ett lyckat kub :) och skönt att din trötthet blivit lite bättre. Är själv väldigt trött, men tror att det är lite kopplat till att jag går runt och mår illa nästan konstant.
  • pandoraDiem

Kub avklarat, allt såg bra ut med knodden där inne ???? jag tror inte man brukar få veta kön vid kub, tror det är svårt att se. Vet dock inte, jag frågade aldrig eftersom vi inte tänkte ta reda på kön. Det resultat jag blev mest lättad över var att risken för de två komosomavvikelsena som inte är Downs var väldigt låg. De avvikelserna överlever sällan barnet.

• pandoraDiem
    Echinacea skrev 2017-11-08 15:22:41 följande:

Vi har varit på KUB idag och allt såg bra ut och barnmorskan gissade på att det blir en liten pojke. ????

Härligt! Visst är det en skön känsla :) så magiskt att få kika in också, känns overkligt att så mycket redan är utvecklat
  • pandoraDiem
    Lenen skrev 2017-11-09 10:19:16 följande:

Hej hej!

Jag är också kvar, går in i v 12 imorgon (11+0). Känns skönt men jag kommer be om ultraljud nästa vecka hos min BM. Magen växer iaf!

Vad skönt för er som gjort UL där allt sett bra ut!

Jag är också fortsatt sjukskriven ett tag till för Hyperemesis. Men just nu är tröttheten värst, kräks inte så mycket varje dag längre, men jösses vad trött jag är.

När är era BF?

Usch för illamående och kräkningar. Har själv varit väldigt nära några gånger men hatar verkligen att spy så har kämpat emot. Får se hur länge det går. Är också väldigt trött, känner mig allmänt distanserad till det med mesta.

Ja det är ju egentligen galet att man ska behöva vänta till rul för första ultraljud enligt basvårdsplanen (iaf här i Skåne).

Fick bf sätt igår på ultraljudet till den 15e maj
  • pandoraDiem
    Lenen skrev 2017-11-09 11:09:29 följande:

Ja man blir ju rätt apatisk emellanåt... hemskt!

Jag började äta Omeprazol för att jag fick såna väldiga besvär med halsbränna efter alla kräkningar, och tillsammans med mycket dryck varje dag så blir det inte lika jobbigt att kräkas. Det svider inte o smakar inte surt efteråt. Väldigt skönt! Jag kan inte borsta tänderna på kvällen så det struntar jag i för då slipper jag oftast kräkas innan jag lägger mig.

Ja men vi har alltid bett om tidigt UL och alltid fått det. Jag har redan gjort två men behöver lugna min oro så det blir nog en del ultraljud den här gången.

Vi är beräknade till 31/5 eller i början av Juni... vi upptäckte att vår lilla flicka inte levde längre 1/6 och hon föddes 4/6, så det är precis ett år efter denna kommer.. rätt sjukt!! Finns väl nån mening med det...

Kan inte föreställa mig den sorgen, beklagar. Kan tänka mig att det är en del blandade känslor att ni är beräknade precis ett år senare. Vad bra att du får göra ultraljud i alla fall. Kommer ni få göra extra koller denna graviditet?
Svar på tråden Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL