Inlägg från: pandoraDiem |Visa alla inlägg
  • pandoraDiem

Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL

Charlieellerså skrev 2018-04-10 20:15:22 följande:

Vill bara önska er alla lycka till nu när ni närmar er. Så spännande att vara på sluttampen om än tungt. Tittar in här ibland fortfarande då jag skulle hängt med er om jag inte fått ma i v 12. Är gravid igen i v 16 nu och denna gång hoppas jag det går vägen. Välkomna alla majbebisar : )

Vad kul att läsa att din graviditet verkar gå framåt som den ska :) lycka till du också!
  • pandoraDiem
    Eliluc skrev 2018-04-17 13:52:28 följande:

rätt matt på otur här , går in i vecka 36 imorgon och efter jag hade influensa så har jag tydligen hostat så mycket så jag fått en spricka i ett revben . Ibland är det kul jämt . Måtte de sista veckorna gå fort nu !

Nä men stackare vilken otur :( snart är det maj i alla fall. Jobbar du fortfarande?
  • pandoraDiem
    Eliluc skrev 2018-04-19 09:50:18 följande:

Ja jag lyckas alltid ha sådan otur , förra graviditeten opererade jag bort blindtarmen :-/ nej jag har varit hemma sedan 22 mars . Själv då ?

Oj, ja verkligen otur. Pluggar just nu, kommer trappa ner lite nu för att sedan ha lite studieuppehåll när bäbis tittat ut. Ska bli skönt att få lite tid att mentalt förbereda mig på förlossning och att bli en till i familjen :)
  • pandoraDiem

Här rekommenderar de även att ha med blöjor och bindor men kan inte komma ihåg om jag använde medhavda förra gången eller om det fanns så det räckte. Och så blodgrupperingspapper

• pandoraDiem

Spännande tjejer! Här är det mest lugnt, lite sammandragningar med mensvärk på eftermiddagarna/kvällen när jag varit aktiv. Här läst nånstans att sånt är vanligare för omföderskor (kände inget alls med sonen förra gången förrän det var dags). V.37+5 idag så bara att vänta lite till, har en del smågrejer kvar jag vill hinna fixa också.

Imorgon är det maj! Ska bli kul att följa er alla nu när de små kan komma när som helst :)

• pandoraDiem
    Ninniisen skrev 2018-05-03 19:29:30 följande:

I lördags den 28/4 kikade vår lilla tjej ut på 4032 gram och 51 cm, så go och perfekt !

Grattis, vad underbart! Hoppas ni mår bra allihopa :)
  • pandoraDiem
    typ89 skrev 2018-05-07 09:05:13 följande:

Har inte skrivit nåt i tråden på jätte länge. Blev så osocial när allt blev jobbigt. Men efter massa falsklarm bestämde sig lillebror gör att komma ut igår. Som en raket på en timme! 48 Cm lång och vägde 3130 så tillslut blev han ganska stor:)

Hoppas att allt går bra för er andra!:)

Grattis! Ja väldans vad snabb han var, ni hann in till förlossningen ändå?
  • pandoraDiem
    hondär skrev 2018-05-18 11:42:00 följande:

Igår kom min plutt :) 47 cm o 3185g

Grattis! Vår plutt tittade ut i onsdags, en tjej på 53 cm och 3620 g :)
  • pandoraDiem
    hondär skrev 2018-05-25 10:06:47 följande:

Grattis på dig med! Hur går det?

Detta är ju min fjärde barn och jag funderar på om man glömmer eller om jag har en riktig liten "surpuppa" här hemma.. Herregud, skriker bebisar så här mycket lixom, och kan de aldrig sova själva??

Vi har så fint väder men jag kan inte gå ut för vill ju inte ha bebisen med ut o han hänger ju som en apa på mig ???? o jag kan ju inte hoppa studsmatta o springa runt med de äldre barnen så de blir ju jag som sitter med bebisen, sen skriker han faktist mer hos pappan, blir ju nöjd av att bara känna min svettlukt typ ????...

I natt skrek han som en gris mellan 22-02... Skrek massa innan de med när jag var iväg med de stora barnen en stund...

Men himla tur att han är finast i världen, i natt ville jag dock stoppa in han tillbaka.

Men det är så mysigt med Bebis så det är ju värt allt, trädgården får se lite skit ut och disken o tvätten får tas när tiden finns. Barnen har kul o får mat det är väl de viktigaste tänker jag

Tack :) jag har fått en sovbäbis (iaf än så länge) så jag är nästan lite orolig åt andra hållet - så här lugna ska väl bäbisar inte vara? Men hon går upp bra, äter, kissar och bajsar som hon ska så jag antar att hon bara gillar att sova rätt mycket. Tänk så olika det kan vara. Kom ihåg när sonen skrek som mest, kände mig så otillräcklig och hade så mycket dåligt samvete. Men de är ju unika individer och det är som du säger, så länge de får mat och kärlek så gör man ett bra jobb. Speciellt om man har en skrikig bäbis tänker jag. Kämpa på och ta hjälp av alla du kan!
Svar på tråden Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL