Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL
Fler som har bf maj 2018 och väntar syskon som vill följas åt här på familjeliv?
Fler som har bf maj 2018 och väntar syskon som vill följas åt här på familjeliv?
Efter igångsättning över tiden igår, är äntligen våran dotter här !
Efter igångsättning över tiden igår, är äntligen våran dotter här !
Hur går det för alla?
Vi har börjat med minifom nu, vilken gudagåva! Han skriker nästan ingenting!! Och han kan sova en stund själv i vagnen el vaggan, som en jävla välbehövligt mirakel!
Han blir tre veckor idag ???? tiden går fort!
Tyvärr är han fortfarande lite liten, eller de gör väl inte mig något så men han går inte upp i vikt så bra... Vägde 3320 g häromdagen och de va typ 100g upp på en vecka så BVC va inte helnöjda. Men jag hoppas att han lägger mer energi på att växa nu och inte Skrika! Han har iaf växt tre cm på längden :)
Hur går det för alla?
Vi har börjat med minifom nu, vilken gudagåva! Han skriker nästan ingenting!! Och han kan sova en stund själv i vagnen el vaggan, som en jävla välbehövligt mirakel!
Tyvärr är han fortfarande lite liten, eller de gör väl inte mig något så men han går inte upp i vikt så bra... Vägde 3320 g häromdagen och de va typ 100g upp på en vecka så BVC va inte helnöjda. Men jag hoppas att han lägger mer energi på att växa nu och inte Skrika! Han har iaf växt tre cm på längden :)
Hur går det för alla?
Va skönt att han mår bättre i magen, tror säkert viktuppgången tar fart nu om magen mår bättre också :) förstår att det måste vara otroligt skönt för dig att miniformen hjälper.
Här rullar det på, dock har lillan fått någon form av diarré, än så länge är hon inte speciellt påverkad av den annat än att hon bajsar löst och oftare och kräker lite mer men blir ju orolig när de är så små fortfarande. Funderar på om det kan vara en släng av storebrors förkylning som satt sig i tarmarna.
Skönt att det går bättre nu! Är ju såå jobbigt när de bara gråter :/
För oss går det bra, tösen blir två veckor imorgon! Hon sover mest hela tiden, växer som hon ska och äter som en häst! Enligt instruktionerna på förpackningen till ersättningen ska dom äta ca 600 ml på ett dygn men hon äter mer än 1000 ml! Jag fasar över vilka maratonamningar som hade krävts för att hålla henne mätt...
Men usch denna värme, och med den värmeutslagen... hon är prickig hela hon, värst på rumpan och i halsvecklen...
Mjölkstasen har lagt sig och inatt sov jag utan bh för första gången, såå skönt! Men jag har fortfarande lite baby blues, känner mig gråtmild och hängig men inte rent deppig tack och lov.
Är det någon kvar som fortfarande väntar på att förlossning ska sätta igång? Jag trodde ju jag skulle vara gravid fortfarande, hade siktat in mig på igångsättning på måndag, haha!
Å vad jobbigt om hon är sjuk, men hur vet man att en bebis har diarré? Nu ska jag upp o göra mina fyra barn redo för skolavslutning klockan nio. Ska bli spännande att ha bebis med i kyrkan....
Låter som det kan bli en spännande dag :) egentligen vet jag inte helt säkert att det är diarré, men det var så drastisk ändring i hennes bajs och frekvens på bajsandet. Men mycket händer ju där inne i magen när de är små så kanske är det "normalt". Så länge hon kissar som vanligt och inte är allmänpåverkad så försöker jag att inte oroa mig så mycket
*läser ikapp i tråden*
Vad roligt det är att det är ett helt annat tema på inläggen nu! Väntan är över och våra bebisar är på rätt sida magen! :D
Våran Lilly har hunnit bli två veckor och två dagar nu. Syskonen, och vi såklart, avgudar henne. Jag tror vi har fått en exemplarbebis! *peppar peppar ta i trä* Hon är så himla snäll!
Somnar mellan 00-01 och sover 4-5 timmar i sträck innan hon vaknar för mat och somnar sen om i typ tre timmar igen. Skriker typ aldrig förutom när det är dags för mat. Men vi hinner ofta se försignalerna för hunger innan hon når så långt till skriket. Sköter magen som hon ska så inget problem med magont. *peppar peppar igen*
Jag blir typ avis på er som "gnäller" på sprängfyllda bröst och övermätta bebisar. Jag har inte kunnat mätta något av mina barn med bara bröstet. Med första barnet fattade vi inte varför hon bara skrek och skrek och skrek, fram tills att en amningsvikt togs och de började titta på hennes tillväxtkurva på riktigt. Hon fick ju inte alls i sig den maten hon behövde! Så med andra barnet och det här så har jag varit inställd på att få ge tillägg, och mycket riktigt. Har aldrig kännt mjölken rinna till så som alla beskriver det.
Men jag ammar först och ger tillägg sen. Det är ju såå himla mysigt!!
Njuter för fullt i bebisbubblan här hemma och är så tacksam för denna lilla varelse <3