Inlägg från: vinterbebis12 |Visa alla inlägg
  • vinterbebis12

Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL

Jätteledsen för ditt och andras missfall "Charlie eller så".

Jag lämnar tråden eftersom min graviditet fick avbrytas pga en allvarlig infektion i livmodern som gav sig till känna genom rygg och magsmärtor. Vill tillägga, för er som ev är oroliga, att det är extremt ovanligt och ren otur. Fick cytotec och på ett par timmar kom vår lilla flicka ut (hade precis fått fint resultat på NIPT där man även såg kön).

Håller tummarna hårt för er andra!

• vinterbebis12
    Charlieellerså skrev 2017-11-01 09:06:00 följande:

Tack snälla ni för värmande ord. Har precis tagit cytotec så nu är det bara att vänta. Ingen hejd på tårarna i dag. I går var jag mest tom. Jag vet att många med mig har gått igenom det här men det känns så sorgligt att behöva tänka om och att bebisen jag och resten av familjen vågat börjat längta efter inte kommer. Mitt sött att klara det här är att jag vill köpa hem gravtest och sikta framåt på när vi kan försöka igen. Jag måste ha något positivt att hänga upp mig på. Och titta på de tre fina barn jag redan har. Stor kram till er alla.

Åh va jobbigt. Är du hemma och tar cytotec? Jag tog mina sista tabletter igår. Tänker på dig
  • vinterbebis12
    Charlieellerså skrev 2017-11-01 11:41:36 följande:
    Vad tungt. Hur har det gått för dig? Har det kommit ut som tänkt? Jag är hemma. Tog de 4 cytotec jag fick med mig kl 9 men känner ingenting ännu. Är så rädd att det inte ska komma igång. Ska ringa till avdelningen om det inte sätter i gång under dagen.
    Mitt började av sig självt med rygg och magsmärtor i ett dygn. När det beslutades om avbrytande tog jag 3 + 2 cytotec och då var jag var inlagd. Det tog fyra timmar innan merparten samt fostret kom ut i samband med att de undersökte mig och tryckte på magen. Jag var ju rejält sjuk så det behövde komma ut snabbt. Jag fick 2 cytotec även precis efteråt. Jag tyckte inte det gjorde jätteont men hade mycket smärtlindring och du har ju också fött barn vilket brukar underlätta. Det fanns rester kvar igår så jag fick tre cytotec till och nu ska det mesta vara ute. Tänker på dig sagt.
  • vinterbebis12
    Zanda skrev 2017-11-01 20:20:05 följande:

Men herregud vad sorgligt att gå in och läsa här tjejer....Lider med er Charlieellerså och vinterbebis12...snyft! Tyckte mitt tidiga missfall i v.6-7 var förvånansvärt jobbigt, så kan knappt tänka mig hur ni har det! Vinterbebis12, gick det inte att göra något alls alltså...vilken sorg med er dotter.

Och Lenen, fyyyy vad hemskt. Vet de varför det blev så med er lilla dotter?

Vi har hunnit försöka en gång till efter missfallet men blev inget, hade konstig ÄL så hormonerna och kroppen var nog inte redo. ÄL nästa vecka igen så nu siktar vi på en jul/aug bebis. Om det är nån som är sugen på att följas åt framåt antingen här eller i ny tråd så vill jag gärna det!

Stor kram till er alla som har det jobbigt! <3

Tack för omtanken. Det fanns tyvärr inga alternativ. Läkaren sa att hon var glad att jag överlevde så jag försöker också ha det perspektivet. Dygnen efter aborten kollade de mig var 20e minut dygnet runt. Ångrar nästan lite att vi kollade könet (det gjorde vi först efteråt via NIPT-svaret), det gör det svårare att tänka på en flicka än att bara tänka foster/bebis.

Hur mår du? Vilken vecka är du i nu?
  • vinterbebis12
    Charlieellerså skrev 2017-11-01 22:05:18 följande:
    Jag måste missat vad som hände för dig. Blev du jättesjuk pga graviditeten eller vad hände? Förstår att det känns jobbigt att också veta vad det skulle blivit. Det gör ju att man kanske hinner fantisera om hur den kommer att se ut, vara osv på ett annat sätt. Stor kram på dig och sådan himla tur att det gick bra för dig
    Jag fick en infektion och blodförgiftning. Man vet inte vad som kom först men hela livmodern och fosterhinnorna var infekterade och det går inte behandla med antibiotika utan graviditeten måste ut om mamman ska bli frisk. Det var ett väldigt snabbt förlopp. 1,5 dygn från första symptom till att aborten framkallades.
  • vinterbebis12
    Charlieellerså skrev 2017-11-02 16:07:20 följande:
    Tack för att du frågar. Jag fick åka ambulans in i natt då jag blödde sådana mängder. Jag slutade inte blöda och förlorade nästan 2 liter blod. Har skrapats i dag och fått blod så nu hoppas kag att det snart blir bättre. Hade hb på 82 och blodtryck på 97/45 så jag är glad att jag åkte in. Hur känns det för dig inför morgondagen?
    Oj, låter dramatiskt. Fick du järndropp? Hur mår du nu? Vi har också berättat för våra barn. De fick veta i lördags innan vi visste att det var kört och blev såå glada. Det är svårare att förklara att bebisen inte finns kvar och var är nu.
  • vinterbebis12
    linnea12533 skrev 2017-11-02 18:25:45 följande:
    Hur gamla är dina barn?
    De är 6 och 4. Vet inte hur jag hade fixat det om jag inte haft barn. Jag har inte helt uppdaterad på din situation. Är det UL imorgon? Håller tummarna för att du får bra besked och att er dotter får bli storasyster som planerat. Stor kram
  • vinterbebis12
    linnea12533 skrev 2017-11-02 20:12:13 följande:
    Tack för omtanken. Jag var på vul för 2 veckor sedan när jag borde varit i v 8 åtminstone, men fostret var så litet att läkaren trodde v 6, vilket inte bör kunna stämma för jag vet när jag hade ägglossning. Nytt vul imorgon för att se hur det ser ut. Så fruktansvärt rädd och orolig och ver verkligen inte hur jag ska orka igenom ett eventuellt negativt besked imorgon. Har försökt sen typ april/ maj så blev så oerhört glad när jag blev gravid. Kram till dig med och hoppas allt löser sig till det bästa för dig/er ändå till slut.
    Jag håller tummarna. Jag tänker att du kanske hade lite senare ÄL än du trodde och att ägget fäste sent, då skulle det kunna stämma. Stor kram
  • vinterbebis12
    Charlieellerså skrev 2017-11-03 08:44:45 följande:
    Vad skönt att ni får bästa möjliga uppföljning denna gång. Och som du säger så kanske det att din stress minskar när du får se att bebis mår bra väger upp mot att ul eventuellt skulle stressa det. Stort lycka till denna gång så ni snart får snusa på er bebis.

Tack. Jag har fått tre påsar blod och hoppas kunna åka hem idag. Väntar på senaste hb-proverna. Trycket är fortfarande lågt 91/50. Men då pulsen är fin nu menar de att det inte tyder på att kroppen behöver kämpa så mycket. Är lågtryckare men inte så här såklart. Det här var en väldigt skrämmande upplevelse .Ändå ligger jag här och vill bara bli gravid igen. Vi får se när kroppen är redo.
    Jag känner precis likadant som du. Har aldrig varit så nära döden men vill försöka igen så fort som möjligt. Vi får följas åt på vägen. Tyvärr måste vi göra IVF så våra chanser är ju lägre än alla er som lyckas på egen hand.

Hoppas du får komma hem idag. Jag var inlagd fem dagar, åh vad jag längtade efter att sova i min egen säng nära två små barn.
  • vinterbebis12
    Charlieellerså skrev 2017-11-03 09:53:21 följande:
    Ja, det får vi göra. I dag känner jag mig verkligen mer ledsen över att vi miste fostret men bebislängtan är ännu större. Får ni hjälp från ivf-kliniken på en gång nu? Jag vill också komma hem till barnen. Vill bara vara med familjen nu <3
    Det måste gå minst en cykel så efter nästa mens kan vi sätta in ett av våra frysta embryon. Om mensen kommer inom 4-5 veckor kanske vi hinner innan julstängt, om inte får vi snällt vänta. Har ni börjat prata om att försöka igen? Hur länge måste du vara kvar?
  • vinterbebis12
    linnea12533 skrev 2017-11-03 12:23:37 följande:
    Det gick åt skogen för mig med. Tom fostersäck. Hur klarar man sig igenom nåt sånt här???? Jag orkar inte med de här.
    Åh nej, så ledsamt. Förstår din förtvivlan och hoppas ni orkar försöka igen för nästa gång kanske är gången det går hela vägen. Stor kram
  • vinterbebis12

Vill ni som också fått missfall att vi startar en egen tråd? Man kan göra den sluten. Jag känner ett behov av älta med några som varit med om samma sak..

• vinterbebis12
    linnea12533 skrev 2017-11-04 11:22:39 följande:
    Jaa! Absolut. Jag känner samma sak. Vet du hur man gör det? Och hur kommer vi andra in i gruppen?
    Vet inte men kollar upp under helgen. Kram
  • vinterbebis12
    EnLitenTrea skrev 2017-11-04 11:24:30 följande:
    Vi gloende ul på fredagen & fick tid på måndagen till gynakuten. Den helgen var fruktansvärd.

Jag fick cytotek tabletter på måndagen, samt smärtstillande i form av morfin, detta var räddningen.

Tog tabletterna vid 11 tiden och vid 18 tiden kom det mesta ut, men på torsdagen när jag var tillbaka på jobb kom själva fostersäcken , uhhh det var inte så kul, men skönt att se det sista komma ut.

Jag tyckte det var bra att få tabletter för då gick allt snabbt, jag ville inte vänta på att det skulle hå igång av sig själv. Man kam räkna missfallsprocessen som en mens, därefter (om allt går bra) kommer kroppen igång som vanligt. Ca 4 v efter fick jag min mens, som var lite annorlunda, något längre. Blev gravid därefter, trots att jag inte hade några symptom på ägglossning. Så kroppen kan spela lite spratt, men bara kör på. Vi skippade allt med ägglossningstester mm för att bara ta det lugnt.

Håller tummarna för att det ska gå smidigt trots att det är en sjukt jobbig process.

Det jag och min man kan säga i efterhand nu , är att man blir ännu starkare efter att man gått igenom detta och insett att man faktiskt klarar att gå vidare, fortsätta kämpa & lyckan när man blir gravid igen är ännu större.

Kram ...
    Fint att du delar med dig. Kom mensen fyra veckor efter att missfallet startat eller fyra veckor efter att det tog slut? Hur länge pågick missfallsblödningen?
  • vinterbebis12
    rosali84 skrev 2017-11-16 19:22:50 följande:

Inte varit så aktiv här, men varit in då och då och läst sen jag gick med. Men nu får jag tyvärr tacka för mig. Idag på KUB-ultraljudet fanns bara en tom hinnsäck. Så på måndag blir det skrapning. Från att ha varit i v 13 och på väg att bli 3-barns förälder till detta på bara någon minut. Känns oerhört tungt nu.

Jag miste också min trea i samma vecka, så svårt att acceptera. Som Linnea skrev är du välkommen till vår andra tråd. Stor kram
Svar på tråden Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL