EnLitenTrea skrev 2017-11-04 11:24:30 följande:
Vi gloende ul på fredagen & fick tid på måndagen till gynakuten. Den helgen var fruktansvärd.
Jag fick cytotek tabletter på måndagen, samt smärtstillande i form av morfin, detta var räddningen.
Tog tabletterna vid 11 tiden och vid 18 tiden kom det mesta ut, men på torsdagen när jag var tillbaka på jobb kom själva fostersäcken , uhhh det var inte så kul, men skönt att se det sista komma ut.
Jag tyckte det var bra att få tabletter för då gick allt snabbt, jag ville inte vänta på att det skulle hå igång av sig själv. Man kam räkna missfallsprocessen som en mens, därefter (om allt går bra) kommer kroppen igång som vanligt. Ca 4 v efter fick jag min mens, som var lite annorlunda, något längre. Blev gravid därefter, trots att jag inte hade några symptom på ägglossning. Så kroppen kan spela lite spratt, men bara kör på. Vi skippade allt med ägglossningstester mm för att bara ta det lugnt.
Håller tummarna för att det ska gå smidigt trots att det är en sjukt jobbig process.
Det jag och min man kan säga i efterhand nu , är att man blir ännu starkare efter att man gått igenom detta och insett att man faktiskt klarar att gå vidare, fortsätta kämpa & lyckan när man blir gravid igen är ännu större.
Kram ...
Fint att du delar med dig. Kom mensen fyra veckor efter att missfallet startat eller fyra veckor efter att det tog slut? Hur länge pågick missfallsblödningen?