Inlägg från: vinterbebis12 |Visa alla inlägg
  • vinterbebis12

Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL

Jag är också gravid med nummer 3 med BF 13/5. Nr 1 och 2 är 6 & 4 år. Har gjort ett antal IVF-försök under drygt ett år för att få nr 3 varav ett slutade med ett tidigt missfall. Jag är snart 40 så missfallsrisken är ju tyvärr hög men har en bra känsla. Någon mer i tråden som kämpat länge eller gjort IVF? Min dotter frågade bara ett bara dagar efter plusset om jag hade en bebis i magen, otroligt att barnen verkar märka sånt!

• vinterbebis12
    EnLitenTrea skrev 2017-09-22 19:01:39 följande:
    Är så lättad & lycklig, fick se ett tickande hjärta idag och allt såg bra ut :)
    Åh va skönt! Grattis. Vilken vecka är du i?
  • vinterbebis12
    EnLitenTrea skrev 2017-09-23 12:21:13 följande:
    Tack :) v 8-9 någonting
    Härligt! Hur gamla är dina barn?

Jag gör VUL om drygt en vecka. Har blivit gravid via IVF och då är VUL i v 8-9 standard. Jag går in i vecka 8 på måndag.
  • vinterbebis12
    EnLitenTrea skrev 2017-09-23 21:31:48 följande:
    Mina är 6&7 :)

Så det känns som att börja om på nytt och lite skrämmande att vara 39 år, men det ska nog gå bra.

Vad härligt att er ivf gick bra, hållet tummarna för att allt ser bra ut på ditt VuL. Har ni barn sen innan?
    Vi har en 6-åring och en 4-åring. Är också 39 så har inte räknat med att det ska bli ett tredje barn och vågar inte heller riktigt hoppas ännu.
  • vinterbebis12
    EnLitenTrea skrev 2017-09-23 22:28:21 följande:
    Jag förstår precis vad du menar... håller tummarna för att våra små stannar :)

Min BM sa att om man ser ett tickande hjärta och allt ser bra ut i v 9 så är risken väldigt liten att det blir MF senare, det händer men mycket mer ovanligt. Så jag håller hoppet uppe och tänker på det hon sa :)
    Ja, om VUL går bra kommer jag känna helt annorlunda.

Hur tacklar ni illamående? Vill gärna ha tips. Jag har precis ätit frukost i sängen, måste äta så snart jag vaknat.
  • vinterbebis12
    Charlieellerså skrev 2017-09-25 09:53:32 följande:
    Tack snälla för ditt svar. Läkaren ringde upp mig och sa att stegringen inte var onormal men däremot menade hon att med ett sådant högt hcg borde hon sett mer på vul i fredags. Jag har ju ändå läst att hcg kan ligga på 56000 som högst redan i v 6 så jag vet inte alls vad jag ska tänka. Hon sa att hon absolut inte ville säga att det är kört men att det med stor sannorlikhet kan vara så. Kag fick tid för nytt vul på fredag. Det känns som en evighet bort.
    Har inga ord. Blir så ledsen när jag hör vad du går igenom med din mamma. Hoppas det blir ett fint farväl.

Håller tummarna för fredag, det finns en anledning till att läkaren sa att det inte var kört så tror ändå det bästa. Stor kram
  • vinterbebis12
    Charlieellerså skrev 2017-09-25 10:10:07 följande:
    Tack fina du för omtanke och värmande ord. Är som i en dimma nu och det känns som att det bara är väntan på ännu mer sorg nu. Och så länge mamma hänger i är det svårt att bearbeta sorgen och det känns lite likadant med graviditeten om än vi inte vet säkert.
    Tänker på dig och finns här om du vill "prata mer". Är ledig idag så kikar in med jämna mellanrum. Stor Kram
  • vinterbebis12
    Charlieellerså skrev 2017-09-25 10:20:08 följande:
    Tack snälla <3
    Hej, ville bara skicka en kram. Har tänkt på dig.
  • vinterbebis12
    Charlieellerså skrev 2017-09-27 20:29:32 följande:
    Tack fina du <3 Det värmer. Min mamma gick bort i går morse. Både stor sorg och en lättnad över att hon slipper vara sjuk och må dåligt längre. Jag har inte fokuserat på oron för graviditeten de senaste dagarna men nu känns det riktigt jobbigt att tänka sig att det visar sig inte vara bra på fredag. Men antagligen klarar jag det med.
    Finns inga ord. Stor kram och sköt om dig
  • vinterbebis12
    modigamamman skrev 2017-09-29 09:34:59 följande:

Hej, jag blev ju aldrig speciellt aktiv här, skrev bara ett första inlägg. Men idag har jag tyvärr fått konstaterad ofostrig graviditet, så det blev inget för mig den här gången. Mitt första missfall. Lycka till för är andra!

Kram
Svar på tråden Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL