Inlägg från: EnLitenTrea |Visa alla inlägg
  • EnLitenTrea

Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL

pandoraDiem skrev 2017-10-13 12:29:09 följande:

Härligt! Hoppas själv att jag inte ska behöva blöda/ha de här bruna flytningarna/blödningarna hela graviditeten. Psykiskt väldigt jobbigt. Vilken vecka är du i nu?

Ja man blir helt psykiskt dränerad...

jag går in i v 12 nu
  • EnLitenTrea
    Echinacea skrev 2017-10-14 09:20:59 följande:

Idag går jag in i vecka 10 och sen en vecka tillbaka så kräker jag, mestadels morgonen men visa dagar även senare. Jag mår dock mycket bättre än föra graviditeten då kräkte jag hela tiden även på natten. Trött och en enorm hunger har gjort att jag redan gått upp 3 kg.

Hur mår ni andra? Har ni gåt upp i vikt något?

Jag har mått bra första 9 veckorna tills jag började blöda. Nu känns det mest för jäkligt :(

Jag har gått ner 0,5 kg men tror det beror på att jag inte kunnat hålla igång min vanliga träning.
  • EnLitenTrea
    linnea12533 skrev 2017-10-14 14:03:01 följande:

Mår ni illa allihop? Jag känner ju inget illamående och det gör mig nervös och orolig. Bf 30/5

Jag har knappt mått illa alls denna grav, mina andra två var jag helt utslagen av illamående. Så det kan verkligen variera
  • EnLitenTrea

Ni som oxå blött, blöder eller gjort detta i tidigare grav.

Hur har ni gjort med träning? Blev ni rekommenderade att bara vila?

Jag blir knäpp av detta, är van att träna 4-5 ggr i veckan och nu ingenting. Körde ett enklare pass idag men är ju livrädd att det ska börja blöda mer. Suck ....

ska träffa läkare på tisdag och hoppas kunna få lite mer hjälp då än vad jag fått på gynakuten.

• EnLitenTrea
    pandoraDiem skrev 2017-10-14 18:01:32 följande:

Vågar inte heller träna, jättejobbigt. Du får gärna berätta vad läkaren sa när du träffat hen sen.

Det ska jag absolut göra
  • EnLitenTrea
    Trea2018 skrev 2017-10-16 18:56:59 följande:

Ang. träning så sa min gynekolog att jag skulle träna lugnt, inga tunga luft och avstå från sex medan jag blöder. Men jag har ärligt talat inte varit sugen på något av det pga illamående och trötthet. Men jag hade önskat kunna träna, känns ju som man tappar mycket nu som blir svårt att ta igen sen när magen börjar växa. Har också lagt på mig, två kilo skulle jag gissa pga småätande. Men det får de va vara värt :)

Hur länge har du blött nu? Och hur mycket ?

För mig är det 3 v på onsdag och jag blöder som en sparsam mens, men konstant :( kissar jag droppar det blod...
  • EnLitenTrea

Hej alla,

Har träffat läkare idag för min blödning. Allt ok med bebis men blödningen är fortfarande kvar och minskar inte. Jag ska göra ett cellprov 1 nov då det ev kan vara cellförändringar, alltså fasen det gjorde mig ännu mer orolig :(

Ja ja vi får se, bättre att få reda på det i snar tid än att gå med cellförändringar för länge.

PandoraDiem så härligt att du fick se liten och att allt var bra :) skulle ni följa upp din blödning något mer?

• EnLitenTrea
    pandoraDiem skrev 2017-10-19 09:21:11 följande:

Skönt att allt var okej med bäbisen, men förstår dig, det är inte kul att blöda. Hoppas det bara är någon ofarlig blödning. Fler än man tror som blöder i tidig graviditet, det så iaf hon som gjorde ultraljudet på mig. De tror att jag blöder pga den tomma hinnsäcken bredvid den med foster i, men såklart svårt att veta säkert. Blev erbjuden kub så ska på ultraljud igen om typ 3 veckor så kanske får mer svar då.

Ja det är verkligen många som blöder i tidig grav, jag har aldrig ens tänkt på det. Idag känns det som att blödningen avtagit lite, men vågar inte hoppas för mycket . På måndag ska jag göra kub, känns som en väldans milstolpe, hoppas att kunna njuta lite efter det beroende på resultatet då.

Vad säger dom om hinnsäcken? Kommer den stanna kvar hela grav?

Har ni berättat för era barn att dom ska få syskon?

Vi tänkte berätta efter Kun resultaten, men dom har nog redan börjat ana. Mycket prat om bebis och syskon :)
  • EnLitenTrea
    Trea2018 skrev 2017-10-19 15:13:31 följande:

Vi har samma plan, KUB först och sen berätta. Men min yngsta har redan noterat att ?mamma har tjock mage? så vi får väl se om de hinner fatta innan dess, 3v kvar...

Haha min oxå, men mamma vilken tjock mage du har ...
  • EnLitenTrea
    linnea12533 skrev 2017-10-19 16:38:39 följande:

Ni som har barn som påpekat att ni har tjocka magar, vilken vecka är ni i nu och syns era magar rejält redan??? Jag har gått in i v 9 o min är typ som vanligt.

Jag är i v 12, jag är oxå väldigt svullen på kvällen
  • EnLitenTrea
    linnea12533 skrev 2017-10-20 12:55:03 följande:

Jätterädd och ledsen. Sista mens 23/8 och positivt graviditetstest på Bim+1. Enl det borde jag nu vara i v 8+ Var på gyn nu och gjorde ett vul. Läkaren såg tydligt ett foster men det var så litet så han mätte och sa att det borde vara v. 5. Ny tid om 2 veckor för att se om det går att se ett hjärta då. Jätterädd nu. Undra om fostret dött?! Så ledsen och rädd. Det kommer bli de 2 längsta veckorna i mitt liv.

Stackars, vet hur det känns, men hoppet finns ju tills motsatsen bevistats.

Jag fick ett MA i somras, i v 13. Det visade sig att fostret dött v 7, alltså 6 v gick jag utan att veta. Så det jag vill säga är att det är bättre att få veta tidigt än att gå flera veckor ovetandes. Och även om det är jobbigt så kommer man över det, för oss tog det en mens sen var jag gravid igen.

Nu håller jag tummarna att allt ser bra ut om 2 v såklart :)
  • EnLitenTrea

Hej alla,

Mina blödningar har minskat rejält, så otroligt skönt.

Var på Kub i måndags men bebis vägrade att ligga rätt så efter 45 min fick vi ge upp, ny tid på måndag. Hoppas verkligen få svar då... ska även ta cellprov på måndag för att se om jag har cellförändringar med tanke på blödningarna. Jag har fortfarande inga symptom förutom trött och andfådd .

Trevlig helg!

• EnLitenTrea

Var på ett nytt försök på kub idag, även denna gång gick jag därifrån ovetandes. Nu var mina blodprov för gamla så fick ta nya, plus att bebis är för liten om man tänker till sista mensen. Så frustrerande och ovisst, får vänta till nästa vecka för att få något typ av svar hur allt ligger till. Har över tagit cellprov idag...

Lider med er som mår så dåligt av illamående och trötthet, ångesten är olidlig. Man känner sig så otillräcklig på alla plan, jobb , hemma ...

hoppas att ni mår bättre snart !

• EnLitenTrea
    Charlieellerså skrev 2017-10-31 16:16:37 följande:

Här slutar min gravid resa för den här gången. Fick veta nu på kub att graviditeten stannat av i v 8. Känns så tomt och konstigt. Jag mår fortfarande så illa och känner mig så gravid. Lycka till nu till er andra.

Beklagar verkligen, vet vad ni går igenom :(
  • EnLitenTrea
    linnea12533 skrev 2017-10-31 17:28:27 följande:

Nej men va jobbigt. Har missat dina tidigare inlägg, varför har du inte fått gjort kub då? Är det för att bebisen var för liten? Vad säger de om att bebisen är för liten då? Vad det beror på eller så?

Hela graviditeten har varit kaosartad, blödning nu i 7 veckor, dock minskat rejält. Gynakuten flertalet ggr , och förra veckan på kub låg fostret så dåligt att måtten inte stämde, fick göra nytt kub i måndags med en läkare. Då var mina blodprover för gamla så han kunde inte räkna ut Kub värdet , samt att jag borde vara i v 13, men måtten säger 11+6 så det känns inte så bra.

Ska få svar på måndag när dom analyserat mina nya blodprover. Suck... denna väntan och oro är olidlig
  • EnLitenTrea
    linnea12533 skrev 2017-11-03 13:32:16 följande:

Tack. Ja just nu är det bara tungt. Skulle så gärna vilja ha nån att dela mina tankar med. Nån som varit med om samma (typ som dig), men känns inte som om det här är rätt forum riktigt.

Lider med dig :(

Jag var med om samma sak i somras, v 12 fick vi se en tom fostersäck. Vi kände oss helt tomma och trodde inte vi skulle klara det. Jag tog en paus från alla forum och bara försökte hantera vår Sorg.

Vi väntade en mens sen körde vi på och blev gravida snabbt. Skickar dig en styrkekram & även hur tufft det kännns nu lovar jag att ni kommer över sorgen. På något sätt har naturen sin gång och ert nästa barn väntar fortfarande på att bli till...
  • EnLitenTrea
    linnea12533 skrev 2017-11-04 10:58:21 följande:

Tack. Ja just nu undrar jag hur man kommer igenom nåt sånt här. Vad hände efter att ni upptäckt den tomma fostersäcken? Vad gjorde de?

Hur lång tid tog det innan mensen kom igång igen för dig?

Vill bara bli av med allt just nu så vi kan få börja om.

Vi gloende ul på fredagen & fick tid på måndagen till gynakuten. Den helgen var fruktansvärd.

Jag fick cytotek tabletter på måndagen, samt smärtstillande i form av morfin, detta var räddningen.

Tog tabletterna vid 11 tiden och vid 18 tiden kom det mesta ut, men på torsdagen när jag var tillbaka på jobb kom själva fostersäcken , uhhh det var inte så kul, men skönt att se det sista komma ut.

Jag tyckte det var bra att få tabletter för då gick allt snabbt, jag ville inte vänta på att det skulle hå igång av sig själv. Man kam räkna missfallsprocessen som en mens, därefter (om allt går bra) kommer kroppen igång som vanligt. Ca 4 v efter fick jag min mens, som var lite annorlunda, något längre. Blev gravid därefter, trots att jag inte hade några symptom på ägglossning. Så kroppen kan spela lite spratt, men bara kör på. Vi skippade allt med ägglossningstester mm för att bara ta det lugnt.

Håller tummarna för att det ska gå smidigt trots att det är en sjukt jobbig process.

Det jag och min man kan säga i efterhand nu , är att man blir ännu starkare efter att man gått igenom detta och insett att man faktiskt klarar att gå vidare, fortsätta kämpa & lyckan när man blir gravid igen är ännu större.

Kram ...
  • EnLitenTrea
    vinterbebis12 skrev 2017-11-04 11:38:41 följande:

Fint att du delar med dig. Kom mensen fyra veckor efter att missfallet startat eller fyra veckor efter att det tog slut? Hur länge pågick missfallsblödningen?

Skulle nog säga från det att den slutade, blödde ca 2 veckor, men sista veckan kom det bara ytterst lite blod

Var på återbesök 2 v efter då såg dom att allt kom ut.

Fick tabletter/cytotec 27 juni, & fick plus på stickan 24 augusti
Svar på tråden Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL