Inlägg från: EnLitenTrea |Visa alla inlägg
  • EnLitenTrea

Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL

vinterbebis12 skrev 2017-09-23 21:45:28 följande:

Vi har en 6-åring och en 4-åring. Är också 39 så har inte räknat med att det ska bli ett tredje barn och vågar inte heller riktigt hoppas ännu.

Jag förstår precis vad du menar... håller tummarna för att våra små stannar :)

Min BM sa att om man ser ett tickande hjärta och allt ser bra ut i v 9 så är risken väldigt liten att det blir MF senare, det händer men mycket mer ovanligt. Så jag håller hoppet uppe och tänker på det hon sa :)
  • EnLitenTrea

[quote=78052843][quote-nick]Charlieellerså skrev 2017-09-28 10:24:52 följande:[/quote-nick]Jag har nu läst på och förstår vad läkaren menar med att mitt hcg-värde är för högt i relation till vad som syntes på vul. Tydligen ska man oftast se fostret om man har ett hcg-värde över 6000. Mitt låg ju på 22000 och ändå såg de ingen tydlig bild. Jag tänker att det antingen är en ofostelig graviditet ( antagligen) eller en tidig tvillinggraviditet. Någon annan förklaring är svår att se. Känns som en evighets väntan tills i morgon även om de mesta av tankarna kretsar kring mamma och hennes bortgång med allt som hör till....

Tack för fina ord.[/

Håller tummarna för ett litet mirakel ...

• EnLitenTrea
    Charlieellerså skrev 2017-09-29 09:33:34 följande:

Mitt o all sorg känner jag nu glädje också. I dag fick jag se en liten skrutt på 8 mm med tickande hjärta på vul. Var så inställd på negativt besked att jag blev som ett frågetecken. Så är då i v 6+5 nu ungefär. Får inte i hop det riktigt men hon som gjorde vul tyckte inte jag behövde lägga tid på det. Så tacksam. Och tack för alla värmande ord här.

så underbart Grattis :)
  • EnLitenTrea
    hejallaa skrev 2017-10-06 19:10:14 följande:

Hej alla gravida mammor,

Mitt hjärta krossades igår iallafall!

Fick på dagen en rosa flyttning som blev mer under dagen, ringde in till gyn där de sa att jag skulle avvvakta i några timmar, kl 8 på kvällen orkade jag inte stå ut mer, smärtorna i magen och ryggen blev bara värre så jag ringde igen och fick komma in för undersökning, väl inte togs det blodprover och urinprov när man testade om det var fortfarande posetivt och det var det, en läkare kom efter några timmar och undersökte mig och där konstaterades att det var ett ofostrigt graviditet eller att jag var tidig i grav.. läkaren sa att man kunnde se en hinnesäck men inget foster och att det såg ut som om jag var i vecka 5 skulle egentligen vara i vecka 10-3 igår, så jaa vad ska man säga men läkaren sa att det förmodligen är en ofostrig graviditet och då utgår jag från att det inte kommer bli någon april/maj bebis här iallafall, fick iallafall en ny tid den 16/10 för en ny undersökning så det är väl bara o vänta!!! Känner mig så dålig och mår inte bra, vill bara gråta men samtidigt så är jag glad för min son som är 1,5 år, så ja vet inte riktigt vad man ska säga mer!!!

Beklagar verkligen, vet hur det känns. Fick ett MA i somras, upptäcktes i v 13 dagen innan kub. Världen rasade & jag trodde inte det skulle vara möjlgt att ta sig upp igen. Men nu är vi gravida igen och så lyckliga även om rädslan finns där. Vill bara säga att låt er sörja & sen kör på igen när ni är redo, styrkekram
  • EnLitenTrea

Hej alla,

Måste skriva av mig lite, i onsdags började jag blöda och var säker på att det var ännu ett missfall. Åkte till gynakuten i torsdags & helt chockad fick jag se ett tickande hjärta. Dom kunde inte förklara blödningen.

Det har bara varit lite blod sen dess, men idag börjar det blöda betydligt mer. Dum som jag är har jag stressat runt på massa idag och nu är jag så orolig igen :(

Någon mer som blöder?

• EnLitenTrea
    pandoraDiem skrev 2017-10-07 19:34:44 följande:

Så jobbigt. Jag blöder också lite till och från. Fått sett ett hjärta som slår. Men har också en tom hinnsäck bredvid den med foster så nu hoppas jag att inte kroppen råkar stöta ut det levande fostret om/när den försöker få ut den tomma hinnsäcken. Känner mig lite som en tickande bomb. Har du fått nån tid för mer ultraljud eller ansåg de att allt såg bra ut så det inte behövdes? Till mig så de bara att jag skulle komma in om jag började blöda rikligt med smärtor. Inte roligt alls att blöda. Men försöker ta en dag i taget.

Åh beklagar att ni tappat ett foster, men vad skönt att ni har ett kvar. Det är så oroligt denna tiden och speciellt när man har MF i ryggen.

Jag ska ringa min Bm imorgon och försöka tjata till mig ett nytt Vul om en vecka.

Hur mycket blöder du? Jag blöder som en sparsam mens, men det har droppat färsk blod när jag går på toaletten... längtar efter att få kunna njuta av graviditeten, det känns som ett he... just nu...

håller tummarna för oss alla att det ska gå vägen
  • EnLitenTrea

Ni som oxå blöder, hur länge har ni blött?

Jag är inne på dag 6 och känner att detta aldrig kan sluta väl :(

• EnLitenTrea
    pandoraDiem skrev 2017-10-10 19:31:02 följande:

Jag har blött till och från nu i tre veckor tror jag det blir. Dock "bara" 2 lite större blödningar med färskt rött blod som varade i en halv respektive 1-2 dagar. Skitjobbigt men jag tänker att det inte är något jag kan göra åt. Får bara följa med i vad som händer. Om du blöder mycket tycker jag du ska höra av dig till gynakuten eller liknande så du får ett ultraljud. Håller tummarna att allt går väl för dig <3

Jag har tid nästa tisdag, blöder inte jättemycket men blod varje gång jag torkar mig och några droppar i bindan.

Sjukt psykiskt påfrestande ... får försöka hålla ut till nästa tisdag
  • EnLitenTrea
    Trea2018 skrev 2017-10-12 06:51:42 följande:

Jag har varit på vul nu och sett att fostret mår bra, trots blödningar. Blev sjukskriven två veckor för att ta det lugnt och vila och har fått tabletter att ta om blödningen tilltar, som ska stoppa blödningen. Blöder man mycket kan tydligen graviditeten följa med ut även om det inte är en missfallsblödning. Att jag mår väldigt illa spelade nog in i att hon sjukskrev också. Det var förstås väldigt skönt att få besked, så kan bara rekommendera att ligga på och tjata om vul! Hoppas ni alla som blöder får den chansen, förstår inte varför vi gravida ska hållas oroliga när det är en så lätt sak att kontrollera!

Så underbart att höra :) och skönt med sjukskrivning så du kan ta det lugnt .

Jag väntar på att bli uppringa av gyn, har fått vidrigt ont i ryggen oxå så det verkar ju tyvärr som dåliga tecken.

Men jag hoppas få komma in snart ,så jäkla psykiskt påfrestande att inte veta och i huvudet är det missfall :(
  • EnLitenTrea

Hej alla, så fick jag komma in på gyn igår och göra ett Vul. Allt såg bra ut tack å lov, blev helt chockad...

dock kunde dom inte förklara blödningen. Hoppas inte behöva ha det såhär genom hela grav, men nu känns allt bra :)

Svar på tråden Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL