• hondär

Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL

typ89 skrev 2017-12-13 17:27:59 följande:

Skakar lite liv i tråden. Hoppas att det går bra för er alla! Idag fick vi se en sprallig fin liten kille på rul. Bf fortfarande 11 maj. Kändes som en stor lättnad att han växer som han ska:)

Grattis vad roligt! Skönt att allt ser bra ut!

Jag ska på rul i mellandagarna, det ska bli så spännande! Jag utgår från att allt ser bra ut och är spänd på att få se könet! Har två flickor och en pojke med en annan pappa så nu är ju chansen 50/50 på kön.
  • hondär
    Ninniisen skrev 2017-12-14 19:03:50 följande:

Hej alla!

I tisdags var vi på rul och allt såg fint ut, en exemplarisk bebis därinne. Vi väntar en liten tjej, precis som vi trodde. BF blev flyttat från 11-16 maj vilket var väldigt märkligt men nåja. Det kommer som det ser ut att bli igångsättning tidigare så hoppas på slutet av april.

Grattis till flickan!

Varför igångsättning?
  • hondär
    pandoraDiem skrev 2017-12-19 22:55:30 följande:

Rul idag och allt såg bra ut :) sån lättnad. Lillen där inne hade växt på sig (till och med lite lite mer än beräknat). Fick veta redan innan att de oavsett mätningarna inte flyttar bf när de fastställt det runt v 12-13 vilket de hade gjort för mig så bf fortfarande 15e maj. Vilken känsla det är att få kolla in där inne :)

Vad roligt! Jag längtar jättemycket till rul!

Igår kände jag första lilla buffen utanpå magen, känner hur den rör sig där inne men aldrig känt utanpå:)

Det är fjärde barnet men känns ju helt magiskt!

Tror jag slutat gå upp i vikt med, vilket känns bra då jag redan gått upp ca 10 kilo. Men byxor osv blir snarare lite större nu igen än mindre som i början.

Mina gamla jeans fastnar på halva låren och har gjorde sen v. 7 typ.

Jag kan inte dölja magen alls, tre personer har redan lagt handen på magen och gullat lite.

Slänger in en liten magbild, 17+6 enligt kub/tidigt UL

• hondär
    pandoraDiem skrev 2017-12-20 20:57:09 följande:

Åh vilken fin gravidmage <3 så mysigt med buffar också :) När var det du hade rul?

Den 27e!
  • hondär

Jag gick upp 30 kilo med första och runt 16 kilo med de kommande två. Hoppas på att landa under 20 kilo denna gång. Är så otroligt tungt och ovant för kroppen. Har inte vägt mig sen jag gjorde kub vilket är runt 5 veckor sen, då hade jag gått upp 9 kilo, har helt klart slutat gå upp så fort i vikt som i början, ny smyger de sig på. Ska väga mig i morgon.

Tror att huvudsaken är att man har ett normalt bmi. Min BM brydde sig inte om hur mycket jag gått upp utan hur mitt bmi såg ut, vilket efter 8 kilo plus va bra, lite i underkant för min längd. Jag har aldrig utan att varit gravid vägt över 52-53 kilo...

• hondär
    Trea2018 skrev 2017-12-27 10:14:37 följande:

Ja det har nog endel att göra med utgångs BMI också. Jag gick upp 12 med första och 16 med andra så uppåt ska det ju hur som. Tänker inte jättemycket på det. Får bli som det blir och så får amning och barnvagnspromenader göra sitt sen. Båda mina stora kommer att gå i skolan till hösten så jag räknar kallt med att ha tid att röra på mig... Min tvåa gillade aldrig att åka vagn som bebis, det hoppas jag att denna ska vilja!

Drömde inatt att det var en pojke, RUL imorgon :)

Nå hur gick det på rul?

Jag var på rul igår, gick bra och bebis såg frisk ut, dvs inga missbildningar vad man kunde se. Har tidigare fått ett "sjukt" barn, ganska allvarliga innre missbildningar, de kom sjukt oväntat för jag var 24 år då. Hade fått för mig att de oftare hände äldre.. Hade en jättebra graviditet den gången iaf så oväntat var de, upptäcktes i v. 35. Men iaf, denna bebis bar inte på den missbildningen. Och det var en pojk ???? så två flickor och två pojkar i barnaskaran
  • hondär
    Trea2018 skrev 2017-12-28 23:11:26 följande:

Grattis till din lille pojk! Så skönt att det såg bra ut. Med de andra två har jag fått göra tillväxtultraljud i vecka 30-nånting, men det har de tydligen slutat med här i Skåne nu. Så nu är det bara ?vanliga? BM besök kvar innan det är dags.

Jag verkar inte vara en sanndrömmare iaf, det var en flicka i magen :) Lite svårt att greppa med två pojkar sedan innan, men jättekul förstås! Allt såg fint ut.

Vad roligt! Vet hur förvånad jag var när jag skulle få pojken o hade två flickor, trodde inte de va möjligt typ

De brukar snåla med UL, förvånad att mitt landsting erbjöd två denna gång! Ett tidigt och rul.

Det var på ett tul jag fick reda på att dottern va sjuk. Min mage växte för lite och droppade av sin kurva, då får man ett ultraljud för flödesmätming här, och tur var väl de. Förlöstes med snitt ca 40-50 mil hemifrån.

De sägs att mammor nästan alltid gissar fel på kön på bebisen! Verkar stämma. Alltid gjort på mig
  • hondär

Vad hurtiga ni är som ens orkar tänka träna, jag mår dåligt av bara tanken på att jobba i morgon, har varit ledig i ca tre veckor... Jag har så jävla ont.... Min rygg och mitt bäcken (tror jag det är) gör konstant ont, vågar inte gå långt för då får jag jätteont efter. Kan inte minnas att jag hade så ont i bäckenet tidigare, ont i ryggen typ ichias har jag haft varje gång.

• hondär

Veckan har gått bra, gjorde ont i början men blev bättre, va säkert lite stel innan, rört mig för lite under jul he he.

Kollade mitt gravid bmi, enligt vad jag vägde innan och min längd "bör" jag gå upp 16 kilo för att hamna inom "normal". Käns ju sådär att jag har fem kilo kvar bara och är i v. 22 hehe.

Nu kan man se sparkar på utsidan magen sen en vecka tillbaka, blir mer och mer tydligt för varje dag. Är väldigt mysigt.

Hur är det med all andra?

Svar på tråden Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL