Inlägg från: Charlieellerså |Visa alla inlägg
  • Charlieellerså

Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL

Zanda skrev 2017-09-14 12:19:59 följande:

Hej!

Vill gärna vara med här om jag får?! Just plussat med vårt fjärde barn och har BF 15/5!

Har också fyran i magen och BF 14/5. : ) Hur gamla är de andra?
  • Charlieellerså
    typ89 skrev 2017-09-14 07:04:13 följande:

Ni som mår illa. Vad äter ni? Känns som jag bara äter frukt yoghurt och dricker Proviva. Vill äta massa frukt grönt och nyttigt men det går typ inte. Massa saker som jag mår illa av bara av att titta eller tänka på det :/ har fått lergian comp men verkar inte hjälpa så mycket. Får bara massa hjärtklappning.

Mår också illa. Jag måste äta med äta mellanrum, då går det bättre. Det är jobbigt så här o början när man inte vill berätta men går runt och mår så illa. Äter mycket mackor men nu börjar en avsmak för mjukt bröd smyga sig på. FRUKt är jag dålig på men sugen på päron nu. Kan ändå äta det mesta ännu.
  • Charlieellerså
    Zanda skrev 2017-09-14 19:10:19 följande:

Grattis till dig med! Coolt - jag har en dotter som är 5, en son som är 3 och en till liten son som är drygt 9 mån. Ville medvetet ha de här två tätt så hoppas lilla bönan stannar kvar! <3

Hur gamla är dina?

Mina är 7år 6 år och 14 månader. Vi ville också ge yngsta ett syskon tätt så som storasyskonen är. Hoppas våra små vill stanna : )
  • Charlieellerså
    Mamma19880907 skrev 2017-09-14 19:46:15 följande:

Hej :)

Plussa svagt igår och lite starkare imorse :)

Har en son på 4.5 år sen innan och en bonus dotter på 2.5 år

Så jag hoppar in i denna tråd , finns i Värmland :)

Bf 21 maj 2018 enligt på de jag räknat :)

Välkommen
  • Charlieellerså
    Zanda skrev 2017-09-17 15:18:04 följande:

Hej tjejer!

Blödde lite igår, några droppar brunrött och blev livrädd! Kom dock inte mer och har inte fått nån smärta så hoppas verkligen inte att det är missfall på gång... Har hört att det är vanligt att blöda lite när man egentligen skulle haft mens, men har aldrig varit med om det själv innan. Hoppas så att lilla bönan vill stana! <3

Jag förstår din oro. Jag har bara reflekterat över hur många det är som blöder lite under första trimestern och att det ändå leder till en liten bebis i slutändan. Har ju hängt på familjeliv i mååånga år och tänkt på det. Såklart har vi ju ingen garanti men det verkar vara jättevanligt. Lycka till
  • Charlieellerså
    marsen skrev 2017-09-20 21:54:15 följande:

Sjukt! Samma dag när jag hade plussat och hämtade barnen på dagis på eftermiddagen hade min fyraåriga son målat en jättefin bild med mig, sambon, han själv och storasyster. Så i min mage hade han målat en liten gubbe och fröken hade skrivit dit "bebis". Och han säger när jag ser den " titta mamma, du har en bebis i magen". Det var riktigt creepy faktiskt! Ska bli roligt att berätta det för honom när han blir äldre :D

Även här så äldste sonen helt plötsligt att "mamma har en bäbis i magen" . Våra grannar var här så mitt omedelbara svar blev " men , det har jag väl inte alls"! Vi hade inte pratat om det med dem överhuvudtaget och är ju i v 7 nu och har ingen mage. De små kan dom <3
  • Charlieellerså
    pandoraDiem skrev 2017-09-21 13:50:12 följande:

Fick se ett litet hjärta som slog idag <3 helt otroligt underbart

Men vad härligt att höra
  • Charlieellerså
    Zanda skrev 2017-09-21 15:26:30 följande:

Åååå så underbart! <3 Har tänkt på dig! Tog ett till gravtest idag och nu var det negativt så nu har jag gett upp hoppet om en majbebbe helt! Gör lite ont i hjärtat men räknar nu ner till nästa ÄL!

Beklagar. Hoppas att du snart får ett fint plus igen
  • Charlieellerså

Här är det tungt. Ringde till gyn för att höra hur mitt hcg stegrat under 2 dygn. Har läst att det ska fördubblas. Det hade stigit från 22000 till 35000 vilket inte alls är en fördubbling... Det var en sköterska som berättade värdena och kunde inte uttala sig utan jag får vänta på att läkaren ringer. Sitter dessutom och vakar vid mamma som håller på att gå bort. Det känns lite för tungt. Mår såå illa och har så ont i brösten. Men förstår att det antagligen kommer att gå dåligt ändå. Behövde bara ventilera..

Svar på tråden Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL