• DrömlivetiHD

Första barnet BF våren 2018

Hej alla familjelivare :D

Tänkte skapa en tråd till oss som är gravida med första barnet! Nytt och spännande att följas åt!

Det är inte alltid roligt att läsa om hur tidigare graviditeter varit när man är så ny på allt själv :)

Jag plussade den 3 augusti och beräknad Bf är den 6 april 2018 :)

• Svar på tråden Första barnet BF våren 2018
  • Amanda450
    Zaxika skrev 2017-08-09 21:12:27 följande:
    När kommer värken?
    Jag ser inget mönster i det alls, kommit båda när jag suttit, stått och vid sex. Googlar runt men hittar inget jag känner mig 100% säker på att det är det, nojan är rätt så rejäl nu.. hade an mindre blödning i förrgår ovanpå det hela som får tankarna att snurra
  • Stenbock7
    Elin1991 skrev 2017-08-09 20:09:46 följande:

Jaha så tidigt :) kul! Jag tog ett test i förra veckan men var total neg, väntade till idag då det var bim & vart två streck imorse :) svårt att förstå men så kul :) japp första försöket mef första barnet :) för dig då?:)

Det är svårt att låta bli att testa! :) Jag fick en supersvag skugga på testlagret, knappt synbar. Köpte digitalt och fick gravid 1-2 :) Det tog sig på första försöket för oss också, likaså förra gången men det slutade tyvärr med mf i maj, vecka 6. Så nu vill jag komma förbi dessa tidiga veckor för att kunna känna lite mindre oro :)
  • DrömlivetiHD
    Brolinn skrev 2017-08-09 20:27:22 följande:

Ååh stort grattis till + et!!!

Jag hoppas på + i slutet av veckan/början av nästa.... sååååå nervös.

Men hoppas på ett knyte i aprill

Inga barn

Åh hoppas hoppas! Det finns ett forum som heter "planerar barn" där det finns massvis med trådar med kvinnor som vill plussa nu i augusti :)

Tips om du inte plussat än :) Här inne är alla redan gravida :)
  • DrömlivetiHD
    Svarven skrev 2017-08-09 21:06:50 följande:

Hej! Är helt ny här på familjeliv.

Väntar första barnet, bf 9 april.

Är superglad att ha plussat men samtidigt livrädd. Kan inte riktigt slappna av utan vill helst sova fram till v.12 :)

Är sjukt trött, gasig i magen och har som "växtvärk" i vaderna. Annars mår jag toppen!

Kul tråd!

Hej och välkommen hit!

Grattis till plusset! Ja visst vill man att veckorna ska springa iväg till v 12!

Trött och gasig verkar vara mottot i denna tråd ;) Men växtvärk i vaderna var nått nytt :D Här är det bara livmodern som växer och moler på :) Skönt o höra att du mår bra för övrigt :)
  • nasdaqomx

En fråga när det kommer till första barnet. Hur mycket budgeterar ni att lägga på barnprylar innan barnets ankomst? Jag har googlat lite och inser att barnprylar kostar en del. Hur mycket lägger ni undan varje månad?

• Zaxika
    Amanda450 skrev 2017-08-09 21:18:34 följande:

Jag ser inget mönster i det alls, kommit båda när jag suttit, stått och vid sex. Googlar runt men hittar inget jag känner mig 100% säker på att det är det, nojan är rätt så rejäl nu.. hade an mindre blödning i förrgår ovanpå det hela som får tankarna att snurra

Fråga din barnmorska om det? Det låter ju som att det kan vara symtom på foglossning. Försök att inte oroa dig..
  • student2013
    nasdaqomx skrev 2017-08-10 11:09:08 följande:

En fråga när det kommer till första barnet. Hur mycket budgeterar ni att lägga på barnprylar innan barnets ankomst? Jag har googlat lite och inser att barnprylar kostar en del. Hur mycket lägger ni undan varje månad?

Vi kommer nog lägga 10-15 000 kr. Men vi har fått säng, matstol och vagn med sittdel av min svärmor så ska köpa liggdel till den. Har sparat senaste 3 åren mer när jag började jobba för lite mer än 1 år sen. Nu gick det dock åt en del pengar då vi nyligen gifte oss men högprioriterar att spara inför barnet nu.

ca 4000 till barnet och några tusen till annat.
  • Noanda

Jag känner inga symtom längre och jag saknar dom! Jag kände mig jättesvullen och hade "mensvärk" men sen igår är det borta.

Jag vill känna min graviditet annars kan jag inte låta bli att oroa mig.

Bf 26/3 2018
  • AishaK

Hej tjejer! Plussade i söndags och är i vecka 4+0. Bf 18 april! Jag är 24 år och min man 25 år. Första barnet för oss! Stort grattis till er alla!

• Noanda
    AishaK skrev 2017-08-10 21:36:39 följande:

Hej tjejer! Plussade i söndags och är i vecka 4+0. Bf 18 april! Jag är 24 år och min man 25 år. Första barnet för oss! Stort grattis till er alla!

Grattis!
    26/3 2018
Svar på tråden Första barnet BF våren 2018