Inlägg från: nasdaqomx |Visa alla inlägg
  • nasdaqomx

Första barnet BF våren 2018

Kul. Jag är 28 och min sambo 34. Vi är i vecka 8. Vi har berättat för föräldrarna, men resten av familjen tänkte vi vänta med att berätta för till efter vecka 12.

Jag är mest trött och lite öm i brösten. Annars mår jag bra. Ibland känns det som om jag mår för bra.

Vi bor i Stockholm. Vart bor ni?

• nasdaqomx

Nu börjar semestern lida mot sitt slut och vardagen komma tillbaka. Detta innebär problem för min egen del att hålla tyst om graviditeten då jag ofta träffar vänner över middag, med vin inkluderat. Hur gör ni? Alltså jag vet ju att de kommer förstå, men ska man berätta för sina syskon innan kompisarna börjar få reda på det? Vad är mest "ok"? Vi är endast i vecka 8, men kommer ha svårt att undvika att mina kompisar ska få reda på det.. å andra sidan kommer jag vilja prata med dem om det skulle bli missfall, så det kanske inte spelar någon större roll..

Några bra råd?

• nasdaqomx

En fråga när det kommer till första barnet. Hur mycket budgeterar ni att lägga på barnprylar innan barnets ankomst? Jag har googlat lite och inser att barnprylar kostar en del. Hur mycket lägger ni undan varje månad?

• nasdaqomx

Idag fick jag se ett tickande hjärta och kan därför andas ut att jag inte inbillat mig hela denna graviditet. Känns så konstigt och underbart på samma gång. Har ett sånt lugn i kroppen nu jämfört med innan. Appen visade samma vecka som ultraljudet. Skönt!

• nasdaqomx

Vi bor i en tvåa, så beroende på hur länge vi bor här kommer vi endast ha en spjälsäng i sovrummet. Dock tittar vi efter hus, men har dessvärre inte hittar något än. Det är många faktorer som spelar roll såsom läge, planlösning och pris. Men vi hoppas att hitta något inom närmsta tiden. Dock tycker jag det låter klokt med en extrasäng. Vi har förberett oss på nätter på soffan tills dess att vi bor i hus, för jag tror det är viktigt att den ena parten får bra sömn. Men vad vet jag. Är ju första barnet.

Svar på tråden Första barnet BF våren 2018