• waldesten16

Ivf rmc linköping hösten 2017

hanna8911 skrev 2017-10-18 20:36:12 följande:
    Låter som här då. Samtidigt är nog det viktigaste att man pratar sig emellan! Så att man säger till varandra vad man känner! Sen måste man ju tyvärr bita ihop och gå vidare för livet tar ju inte slut!

Ja jag tänker så med men usch man vill vara veta!
    hur går det för dig ? Har du tjuvtestat?

Kliniken vill att jag ska testa mig igen på min testdag på måndag. Men jag vill inte se ett till negativt test men antar att det är lika bra att göra som de säger.
  • waldesten16
    hanna8911 skrev 2017-10-20 09:10:41 följande:
    Nej inte än. Tänker på kvällen att jag ska göra det men får sådana ångest på morgonen att det ska vara negativt så kan inte! Har bestämt mig för att vänta till månd/tis för om mensen kommer så borde den komma då. Hur långt efter Ovitrelle kom din blödning? Usch ja de vill ju alltid ha det där negativa testet på testdagen?Så värdelöst! Men om jag får en blödning och neg test som kommer jag sluta med Lutinusen även om de säger att man ska fortsätta. Magen blir konstig av dem!
    Jag tog Ovitrellen lördagen den 30 sep och började blöda smått tis/ons 17/18 okt.
    Kanske ska sluta med Lutinusen den gör mig dålig, de sa att det var viktigt men känns så meningslöst. Får huvudvärk och magen är ur balans.

Håller tummarna för dig, hade varit roligt om det gick vägen för någon här :)
  • waldesten16
    stfr83 skrev 2017-10-20 09:11:03 följande:
    Ja äntligen, tiden segar sig fram när man håller på med sånt här.

Denna gång gör jag stimulerat FET o då fick jag börja ta Letrozol Cd 3-7 sen var jag inne på vul för att kolla äggen o se om någon ägglossning va gång. Testade med ägglossningstest o fick omslag igår o då tog jag även Ovitrelle sprutan igår. Så blir det återföring med en 3dagars på måndag om det nu klarar upptiningen.
    spännande dag på måndag för dig!

Har googlat runt lite och ibland skriver de att det ska vara större chans att lyckas med FET och ibland inte. Har du någon uppfattning om det? Har RMC sagt något?
  • waldesten16
    hanna8911 skrev 2017-10-20 10:39:02 följande:
    Okej. Ja den känns meningslös om de ändå inte är något?Känns som att jag hellre sparar den till den gången det blir ett plus och använder det lite längre! Verkar ju som att endel tar den 3 veckor efter plus med. Ja jag har lite hopp kvar men vet inte varför jag bara känner att det inte kommer bli något. Antagligen för att det känns precis som det gjort varenda månad senaste 3 åren...
    Bra ide. Kommer spara mina med nu till den dagen det visar ett plus på stickan.

Ge inte upp hoppet än, försök att hålla kvar det tills testet är gjort :)
  • waldesten16
    stfr83 skrev 2017-10-20 21:03:33 följande:

Ok vad konstigt att inte alla får det!? Jag fick det när jag gjorde färskförsök men inte nu vid mina två FET. Det har inte med missfall att göra om man fått det innan?

Hmm det var konstigt tänkte man fick det oavsett. Måste fråga nästa gång jag pratar med dem.
  • waldesten16
    stfr83 skrev 2017-10-22 21:28:00 följande:

Ja tänk om det hade funkat som det ska, vilken dröm!! Detta kämpande är olidligt!! Spänd inför imorgon, då blir jag förhoppningsvis ruvare igen.

Lycka till idag ! Håller tummarna för dig !
  • waldesten16

Idag är det min testdag tog testet precis som rmc sa fast svaret var uppenbart. Ska ringa dem och meddela dem idag. Ska fråga om det är aktuellt att äta trombyl för mig. Har läst att vissa kliniker använder sig av det. Någon av er som har erfarenhet av det ?

• waldesten16
    hanna8911 skrev 2017-10-23 09:47:05 följande:
    Segt att vänta men skönt att dagen är här och att du kan börja se framåt igen. Hör gärna av dig om vad de säger! Har ingen erfarenhet alls av trombyl! Vet inte om endel får det om man har upprepade missfall? 
    Pratade med hon ssk som har lite annorlunda dialekt (kommer inte på vad hon heter). Föredrar att prata med Carola men men. Hon var så himla virrig att jag blev riktigt irriterad. meddelade att jag fått min mens redan förra veckan och att jag hade negativt på testet idag. Att jag vill försöka igen så snabbt som möjligt.
    Hon svarar då " ja ska skriva en lapp har du inte hört något till nästa vecka får du nog ringa och kolla hur läkaren har tänkt".
    Tyckte det svaret var under all kritik så jag sa att jag vill veta tidigare. Att jag vill veta om jag kan få tabletter för att snabba på min mens samt att jag vill ha ett stimulerad fet med letrozol eftersom jag inte alltid ägglossar. Vill ha allting klart för mig hur vi ska göra så alla recepten finns klara. Ska jag snabba på med mensen behöver jag få recept på tabletter och då ska man börja ganska snart i min cykel.
    Att jag vill veta min läkares plan och vill göra planeringen nu och inte vänta en vecka. Så de ska ringa i morgon. Ville verkligen inte ge mig på det utan kändes märkligt att jag skulle höra av mig om någon vecka. detta var samma ssk som tyckte att jag kunde åka till Linköping från Jönköping för att hämta ut en spruta, bara för att de inte ville skriva ut recept i tid.

Frågade även om Trombyl och det använder de inte för att det inte finns någon vetenskaplig bevisning på att det fungerar.
  • waldesten16
    stfr83 skrev 2017-10-23 21:47:31 följande:

Nu är jag ruvare igen o hoppas verkligen detta går vägen nu!! Embryot klarade upptiningen o behöll sina 8 celler. Vid insättning hade det blivit 12 celler. Vet inte om detta är positivt eller negativt. Det spelar kanske ingen roll. Nu börjar den långa väntan!!

Önskar dig ett stort lycka till :)
    Vilken läkare hade du?
  • waldesten16
    hanna8911 skrev 2017-10-23 22:19:24 följande:

Fick brev från rmc idag, bara 1 ägg av 10 hade de lyckats frysa. Känns verkligen som ett nederlag...

Förstår din besvikelse, man hade hoppats på mer.
    Men tänk att du har ett till iaf som väntar på er i frysen.

Hur mår du nu? har du fortfarande lyckats hålla dig ifrån att testa?
Svar på tråden Ivf rmc linköping hösten 2017