• waldesten16

Ivf rmc linköping hösten 2017

testade mig i morse och det var negativt. Såg dock ett väldigt väldigt väldigt svag nyans av ett möjligt streck men är väldigt osäker. Vakande dock med vad jag tror är mensvärk så vi får se hur det utvecklar sig om dagen. Om det ändå inte har funkat är jag tacksam att mensen kommer fort så man kan bryta ihop och gå vidare.

• waldesten16
    Joey1981 skrev 2017-12-03 09:19:26 följande:

Igår morse testade jag positivt men kan knappt tro på det.....ska testa igen på tisdag.

Är min egentliga testdag då.

Mår illa till och från, brösten ömmar...ändå sitter tvivel där.

Det blir väl så när vi haft många bakslag.

Hur går det för er andra?!

Åh vad härligt :) Roligt att höra.

Jag har testdag 9 dec men har tjuvtestat och har fått positivt på mina tester, dock svaga streck ännu. Ska fortsätta testa mig fram tills testdagen men det känns overkligt :)
  • waldesten16
    hanna8911 skrev 2017-12-03 21:39:15 följande:
    Vad härligt!! Stort grattis!! Håller tummarna för att den lilla vill stanna! Gjorde du i naturlig cykel?

Jag väntar på fet, äter sista letrozoletabletterna imon sen koll på torsdag! Mest orolig för att det enda embryo vi har i frysen inte överlever upptiningen!
    Åh spännande snart är det dags:) jag var också orolig för upptiningen men enligt RMC är det ovanligt att de inte fixar det, men förstår din oro. Nu håller vi tummarna för att allt ser bra ut på ditt vul :)
  • waldesten16

hej alla! Min testdag är den 9 dec men har tjuvtestat sedan förra veckan. Fick först ett väldigt svagt streck den 1 dec, och strecket har bara ökat och ökat. Nu är det ingen tvekan längre utan det är ett stort och tydligt plus för mig :) Har även testat med clearblue digital och den visar samma sak, gravid!

• waldesten16
    Joey1981 skrev 2017-12-06 10:05:59 följande:

Åh så roligt!!

Grattis

Jag har testdag idag och visade fortfarande positivt så hoppas det går vägen väntar på att de ska ringa upp från RMC nu

Tack så mycket ! Jag får vänta med fredag eller måndag och ringa till rmc. Men jag ringde till gallerian för att få tid till vul och ska dit den 19 dec.

Vad sa rmc ?
  • waldesten16
    8992 skrev 2017-12-06 16:50:35 följande:

Grattis!

Haha känns lite konstigt att man blir så glad för någon annans graviditet här på FL när man gått runt och varit ledsen/avundsjuk över vänner som berättat att dom är gravida

Tack så mycket ! Förstår hur du menar men här vet vi hur mycket vi alla har fått kämpa så kanske därför man blir glad. ???? jag ska på vul hos gallerian den 19 dec. Ville boka in ett tidigt då jag har haft utomkveds innan så vill se att graviditeten sitter rätt.

Hur går det för dig? Är det ägglossningsstickor för fullt nu ?
  • waldesten16
    8992 skrev 2017-12-06 17:22:54 följande:

Just nu händer det ingenting. Väntar in att remissen ska komma till RMC så vi blir kallade. Borde jag hålla på med stickor medan jag väntar? Ingen har sagt något om det ... Har ju gjort det tidigare, och fått det konstaterat att jag har ägglossning regelbundet, men la det på hyllan förra månaden då jag kände att jag ville ha en stressfri period fram tills karusellen startar på riktigt. Äl-stickorna gjorde både mig och mannen så stressade!

Nej det behöver du inte. Jag höll på med stickor och det var bortkastad tid och pengar. Passa på att njuta och bara vara ????
  • waldesten16
    8992 skrev 2017-12-06 19:07:04 följande:

Det ska bli skönt att bara njuta stressfritt av julen & vår 10årsdag som ligger runt hörnet :)

Hur ser läget ut för dig just nu hanna8911?

Förstår det, njut av julen och ert 10-årsdag :)
  • waldesten16
    hanna8911 skrev 2017-12-06 16:44:15 följande:
    Stort stort grattis till dig!! Vad härligt att höra att det går bra för några av oss!!
    Tack :) Hur går det för dig, börjar det närma sig ?

• waldesten16
    hanna8911 skrev 2017-12-07 10:12:13 följande:
    Var på gallerian idag, men tunn hinna på 5 mm och 2 ägg på 11mm. Men är tidigt dör mig då jag brukar ha sen äl runt dag 16! Så inte förvånande! Tror den växer på sig nu så blir det förhoppningsvis insättning v 51! Bara den överlever upptiningen....
    Kommer du få gå på en till kontroll nästa vecka? Ja det var nervöst med upptiningen men de sa att det är väldigt ovanligt att de inte klarar det, men det hjälper ju inte nu innan man vet.
Svar på tråden Ivf rmc linköping hösten 2017