• waldesten16

Ivf rmc linköping hösten 2017

Jennie1987 skrev 2017-09-28 10:39:18 följande:

Jag tog mod till mig och ringde rmc nu, dom ska ringa upp vid 13.50 idag.

Brukar dom vara trevliga att ha telefonkontakt med?

Jag känner att det är bättre att jag ringer och kollar om dom fått remissen, Så att vi vet om vi kan börja vänta. Kanske upplevs jag som tjatig och otålig, men då får det vara så. Det ligger ju ändå i mitt intresse att få veta, och ovisshet är något jag har svårt för. Känns bättre att veta och inbillar mig att jag kan bli lite lugnad av att fråga dom direkt. Vore skönt att få veta om vi kan "räkna med" att bli kallade i år, eller om vi får vänta tills efter jul.

När man längtat i nio år kanske en del har svårt att förstå att man inte kan vänta x antal månader till, "det är ju ingenting i jämförelse". Nej, Det är det inte. Några månader är ingenting för oss, Men jag vill veta vad jag ska ställa mig in på.

Ivf är det närmaste vi har kommit att kunna bli gravida, så även om vi inte ens börjat än, är vi närmare än nånsin.

Sorry för detta långa och luddiga inlägg, men behövde få ur mig något.

Kram till er!

vad sa dom? jag ringde flera gånger som jag nämnde tidigare när jag väntade, kunde inte låta bli :)

• waldesten16

Hade äggplock igår och det blev helt annorlunda än förra gången. De var väldigt förstående på rmc att jag var extra nervös att det inte skulle finnas några ägg. Fick extra tid med läkaren innan och de var väldigt onpysslande. Var mer om redan innan i magen så visste att det skulle kännas mer denna gången. När läkaren sussane sög ut första blåsan gick det bara någon sekund och de ropade utifrån båset att de hade hittat ett ägg! Då brast det för mig och jag började gråta, alla inne i rummet blev så glada och kort därefter ropade de att ägg nummer två hade kommit. Äggplocket denna gången tog 20 min och var smärtsamt eftersom jag var så öm. 27 äggblåsor hade de punkterat, några väldigt små men blev lite chockad.

Efter blödde jag och hade fruktansvärt ont men ville bara hem. Så på med kläderna och prata med ssk. Tappade hakan när hon så att de fick ut 16 ägg ! Grät ännu mer då och visste inte hur det hade gått till. Resten av dagen o kvällen var katastrof kunde inte sitta eller ligga gjorde så ont. Kunde inte gå upprätt utan dubbelvikt magen svullnade upp från bröstkorgen och ned. Hade kramper och tänkte nästan att jag måste åka in för etta går inte men bäddade upp med kuddar i sängen och lyckades ta mig igenom natten. I morse är jag inte lika svullen och har inte samma smärta. Nu väntar jag bara på att tiden ska gå så det inte blir ett samtal från rmc idag. De ringer endast om inga ägg blir befruktade

• waldesten16
    hanna8911 skrev 2017-10-03 20:09:57 följande:

Stort grattis till ett lyckat äp även om det var smärtsamt! Så kul att det fanns ägg! Känns som en seger redan där! Lycka till imorgon på återförandet!! Berätta gärna hur det gått!

Själv ska jag på nytt vul på torsdag. Hade ca 10 blåsor 5-7 mm så lite små så blev ökad dos idag till 200 ie(tror jag, måste ringa och höra imorgon då 200 ie inte finns förtryckt på sprutan!) och nya prover på torsdag med!

Åh men då har du tio på g ! Kanske bara sega i starten som för mig. Hade du menopur? I såfalö är det strecket innan det 225 det är märkt ut 175 sedan streck och sedan 225.
  • waldesten16
    hanna8911 skrev 2017-10-03 21:12:55 följande:
    Ja jag har Menopur! Men på mina sprutor är 150 skrivet sen är det ett streck sen är 225 skriver och då får jag det till att strecket mellan är 187,5 ie? Tänker jag rätt då? Då tycker jag det är lustigt att ordinera 200 ie!
    Det var jag som skrev fel igår, tittade på min spruta nu och har samma som dig 150 och streck och sedan 225. Förstår att det är förvirrande. Jag tog strecket efter 150 som 175, använde det som riktlinje när jag sprutade. Inser nu att jag har sprutat för mycket. Så jag förstår din osäkerhet, märkligt att de anger 200. Inte lätt att mäta det.
  • waldesten16

Så nu är jag hemkommen från linköping med sällskap i livmodern. Helt galet egentligen det har inte riktigt sjunkit in ännu. Kom dit och fick byta om till sjukhusrock o dessa långa strumpor. Dröjde inte länge innan ssk kom och hämtade mig och vi gick till salen

Fick sussane som läkare som meddelade att 12 ägg hade blivit befruktade och att alla hittills ser ut som toppkvalitet. Blev så glad att, kändes skönt o vara att någon antagligen kommer överleva till frysen. Sen var det dags för undersökning mina äggstockar var över 7 cm stora och hade vätska i buken. Vi pratade om att det var viktigt att jag lyssnade på kroppens signaler om vi gör en återföring eftersom jag är överstimulerad. Mitt hjärta slog så snabbt när jag trodde hon skulle neka mig återföring. Men jag lovade dyrr o heligt att vara uppmärksam. Sen gick det ganska fort fick se på skärmen när det placerades i livmodern och sen var det klart. Var ute på 45 min. Har testdag den 23 oktober!

• waldesten16
    hanna8911 skrev 2017-10-04 08:33:07 följande:

Pratade med dem nu och de hade sagt fel, skulle vara 225! Tur för mig att jag tog det igår för antog att de hade fel! Och tur att du har tagit lite mer för det funkade ju på dig!! Stort lycka till idag!! Kram!

Hoppas det blir ett bra vul för dig i morgon?

Är det på Ryhov du får gå denna gången med?
  • waldesten16
    hanna8911 skrev 2017-10-04 16:24:57 följande:
    Stort grattis till dig! Nu är du ruvare!!! Hoppas vätskan i buken försvinner och att lilla ägget vill stanna!! Spännande!!

Jag har nytt ul imorgon och nya prover. RMC ringer väl på fredag sen men man får ju ändå se lite imorgon hur det ser ut på ul! Känner mer i magen idag men de gjorde jag även förra gången och då blev det bara ett ägg så vet inte... ja det blir på ryhov imorgon med! Så dumt att de skulle ha stängt just den här veckan!
    Hur har det gått på vul? Har blåsorna växt något? Hoppas hoppas hoppas.
  • waldesten16
    Jennie1987 skrev 2017-10-05 14:12:45 följande:

Åh så mycket spännande ni har varit med om sen jag var inne här sist ! Så roligt!

Idag pratade jag med rmc igen, och remissen kom till dom i tisdags, så nu börjar väntan.

Jag frågade om hur länge det kan dröja till ett första möte, såklart inom 3 månader, men hon sa att vi kunde räkna med kortare tid än så, Så himla härligt! Äntligen är det "på gång"! Vi är inne i systemet och allt kan hända, så känns det nu :)

Lyckospark till er!!

Åh va roligt! Hoppas det går fort nu tills ni får en tid. Snart är det dags även för dig :)
  • waldesten16
    Joey1981 skrev 2017-10-07 10:54:46 följande:

Hej igen!

Roligt och läsa att det går framåt för er här

Jag har fått vänta en cykel, ska testa ägglossningtest imorgon bitti. Håller tummarna att våra frusna ägg klarar sig och det blir återföring nästa vecka.

Väntan har varit jobbig och jag har inte orkat läsa något här. Därav frånvaron, hoppas ni förstår.

Hej ! Klart vi förstår, ibland behöver man stänga av för en stund. Roligt för er att ni är på gång nu igen. Hoppas allt går vägen denna gången?

Hur funkar det med frysåterföring? Tinar de upp ett ägg eller två ? Hur många fick ni till frysen?
  • waldesten16
    hanna8911 skrev 2017-10-06 17:11:13 följande:

Igår var 2 st 13 mm sen fanns det några stycken på 10mm! Så idag ringde de och sänkte dosen lite. Östradiolet hade gått från 370 i måndags till 2100 igår så det verkar vara på g! Verkar vara precis som för dig denna gången, lite seg i starten innan de växer bara! Ska till gallerian igen på måndag för vul så då hoppas jag verkligen att det finns flera större!

Hoppas de har växt till sig under helgen och att det är många fina äggblåsor i bra storlek. Kanske blir äggplock redan på onsdag:)

Hur känns det ? Är du mycket öm ?
Svar på tråden Ivf rmc linköping hösten 2017