Jennie1987 skrev 2017-09-01 09:16:54 följande:
Nej, absolut inte dumt! Är jättetacksam för alla input! Eftersom jag aldrig varit med om detta innan så känner jag mig helt förvirrad i väldigt mycket, Så det är jätteskönt när ni berättar hur det är/Har varit för er, så man har nåt att utgå ifrån.
Fick veta igår att jag jag fortfarande inte har nåt skydd mot röda hund (vaccinerade mig 16/8), Så nu har jag vaccinerat mig tre gånger, två gånger som barn, Och dom rekommenderar att man bara gör det tre gånger.
Så ska ta nytt blodprov i mitten av september o kolla om det visar annorlunda, kan vara så att dom tagit provet för nära inpå vaccinationen.
Funderar på om remissen kan skickas innan dom fått svar på det, eller om man får vänta tills nästa prov och svaret på det.
Förstår inte att jag är så jäkla otålig på att få iväg remissen... Vi har kämpat så länge så dom här veckorna/månaderna borde inte spela nån större roll för mig. Men varje dag känns som ett år ungefär! Helt galet.
Vet inte om de skickar iväg remissen, hoppas på det. Men jag fick ta om mina blodprover efter att rmc fått min remiss eftersom det hade gått så lång tid i mellan.
Säkert stämmer det att provet var så tätt inpå.
Upplever samma att tiden sniglar sig fram och en vecka känns som ett år. Men som skrevs tidigare försök o inte stressa. Det gjorde jag och inget att rekommendera. Jag var arg o besviken att det tog så lång tid alltin? och inget blev bra av det. Efter mitt misslyckade äggplock har jag fått mer insikt att jag måste tagga ned. Att stressa och må dåligt kan ev påverka hela processen, så försöker hålla mig lugn.
Men igår på jobbet fick jag frågan varför jag inte hade skaffat barn än, och med kommentaren vänta inte för länge då kanske det inte blir något. Sådana kommentarer gör att man blir stressad och ledsen. Förstår inte att folk har mage att fråga sådant.