• waldesten16

Ivf rmc linköping hösten 2017

S91 skrev 2017-12-22 16:16:21 följande:

Det låter så spännande! Hoppas vi snart är där också (:

Ja jag vet att statistiken är på våran sida men man är ändå orolig att äggen inte ska fästa osv. Man har ju läst mycket och ibland kanske fukoserat lite väl mycket på det negativa..

jag tycker det har räckt med känslosvall redan nu så vi får väl se om min stackars sambo orkar med mig på hormoner också haha.

Har du ätit folsyra som dom rekommenderar?

Det som jag tycker ska bli väldigt jobbigt är att man inte får träna under behandlingen.. :(

Jag har ätit folsyra och andra kosttillskott, har ätit en hög dos D-vitamin bla.

Jag tränade delvis under behandlingen dock inte så intensivt som jag brukar och i slutet på sprutorna inget. Då var jag så svullen och tung i magen. Samt pga rmc rekommendationer.

Känner igen mig att fokusera på det negativa men man måste försöka släppa de tankarna och våga hoppas
  • waldesten16
    hanna8911 skrev 2017-12-23 22:32:52 följande:

RD3 och Molvärk hela dagen...känns inte bra..

Det är nog gott tecken. Hade molande värk från dag två ????
  • waldesten16
    S91 skrev 2017-12-23 23:57:26 följande:

Okej! Känns skönt att några av er redan gått igenom detta så man kan få lite råd.. ska också börja med d-vitamin och folsyra! Hur fick du tag på d-vitamin? Har för mig att doserna man köper receptfritt är väldigt låga men jag kanske har fel.. kanske räcker med dem?

Jag har köpt extra starka D-vitamin från Argus alternativvård i mullsjö. De har även en webbshop.
  • waldesten16
    hanna8911 skrev 2017-12-26 23:09:06 följande:
    Vi får hoppas det! Har kollit och gått nu över helgen. Är mest på kvällen, då molar det konstant. Men inga andra tecken på att det skulle vara något. Mensen lär komma på torsdag om den kommer så vi får se...
    Håller tummarna att mensen inte dyker upp! Jag hade bara molande värk och trötthet som första symtom inget annat. och tröttheten kan lika gärna kommit från jobbet. Hoppas hoppas hoppas.
  • waldesten16
    waldesten16 skrev 2017-12-27 06:17:52 följande:
    Håller tummarna att mensen inte dyker upp! Jag hade bara molande värk och trötthet som första symtom inget annat. och tröttheten kan lika gärna kommit från jobbet. Hoppas hoppas hoppas.
    Hur går det för dig?
  • waldesten16
    hanna8911 skrev 2017-12-23 22:32:52 följande:

RD3 och Molvärk hela dagen...känns inte bra..

Hur går det för dig ?
  • waldesten16
    hanna8911 skrev 2017-12-28 23:06:56 följande:

Det går bra en så länge. Ena stunden känner jag mig konstig medans ena studen känner jag mig precis som vanligt. Magen har varit kass de senaste dagarna, gasig. Så väldigt svårt att säga vad som är vad! Ingen mens eller färgade flytningar ännu, 2 v sedan Ovitrellen idag. Ingen Molvärk nu på två dagar, vet inte vad de står för. Kommer ev testa imorgon bara för att då veta inför nyår.

Åh så spännande. Håller tummarna hårt nu på morgonen
  • waldesten16
    hanna8911 skrev 2017-12-31 09:07:19 följande:

Nu har jag tagit ett gravtest! Var helt säker på att det inte skulle vissa positivt då jag inte kännt något alls speciellt mer än molvärk! Döm av min förvåning så är det positivt!!! Teststrecket är inte lika starkt som kontroll men ändå!! Känns som en seger bara hit då vi aldrig lyckats få ett pluss!!

Stort stort grattis! Underbart att läsa, vilket firande det blir för er ikväll. Är väldigt glad för din skull.

Testa med ett annat märke med testet för att se om strecket är starkare. För mig var det skillnad. Grattis igen !
  • waldesten16
    hanna8911 skrev 2018-01-04 08:35:34 följande:

Hej! Hoppas allt är bra! Ville höra med dig när du ringde mvc? Känns lite tidigt att göra det redan...

Jag var bokade in ett hälsosamtal hos mvc efter mitt första vul hos gallerian. Anledningen till att jag ringde efter vul var att jag ville vara helt säker på att graviditeten satt rätt. När har du tid för vul?

Jag mår väldigt illa och är för den mesta delen av dagen hänvisad till liggande läge. Ska till gallerian idag för kontroll. Hoppas jag kan få nya tabletter mot illamående har fått lergigan utskrivet men de hjälper inte helt. Annars måste de sjukskriva mig om ingen medicin hjälper för finns ingen chans att jag klarar av att jobba så yr och illamående jag är. Försöker träna lite eller gå en promenad (mvc sa att det var bra) och det hjälper för stunden lite men sen går det tillbaka och jag det enda jag kan tänka på är "snälla spy inte" (mår ännu sämre då). Men jag är lycklig ville tillägga det efter mitt gnäll.
  • waldesten16

Hej alla ! En uppdatering från min sida. Gjorde fet den 25 nov och lyckan var total blev gravid. Första vul 6+0 (tidigt pga av tidigare utonkveds) såg jag ett hjärta picka på så fint. Hade starka gravidsymtom som illamående och fick söka hjälpa och få läkemedel utskrivet mot det. Vid andra vul i torsdag i 8+3 fick jag det hemska beskedet att fostret inte längre fanns utan att jag hade fått ett fördröjt missfall. Kroppen och livmodern tror fortfarande att jag är gravid fast det inte finns något liv. Fick en tid om en vecka för att se om kroppen tar hand om det själv. Helt förstörd gick sambon och jag hem för att vänta.

På söndagen fick jag svåra smärtor och åkte in akut. Där såg de fostret men det hade dött i 6+3. Läkaren ville ge mig abortpiller så jag skulle stötta ut allt men jag vägrade. Skulle inte klara det psykiskt att se allt, mår fortfarande dåligt över mitt utomkveds och det hände för ett år sedan. Hade en underbar läkare som förstod mig som skrev upp mig på en akuttid måndag morgon kl 08. M0ndag morgon fick jag träffa en till underbar läkare som bekräftade samma hemska nyhet. Hon frågade om jag inte ville göra medicinsk abort men jag förklarade hur jag mådde så hon avbröt mig och sa du behöver inte säga mer jag ringer ner direkt. Kl. 9 rullade jag ner på dagkirurgin och vid kvart i tio gjorde de en skrapning. Allt gick bra och är glad att den delen är över. Är hemma idag från jobbet för att samla ihop mig lite. Ringde och pratade med rmc och de gav klartecken att köra ny frys på nästa mens så det känns skönt. Så om allt går som det ska bli det nytt försök i februari för oss

Svar på tråden Ivf rmc linköping hösten 2017