• waldesten16

Ivf rmc linköping hösten 2017

Jennie1987 skrev 2017-10-28 10:09:59 följande:
    Jag ringde dom igår och dom sa, som dom andra gångerna, att vi kommer få komma dit på första mötet innan den 3 december, men hon kunde inte se någon bokad tid än. Men jag fick iaf svar på att vi inte kommer hinna göra något första försök i år, det har jag förstått innan också, men ändå har jag hoppats lite. Nu känns det skönt att kunna släppa tanken på det och sikta in sig på våren istället. Såklart känns det som en evighet dit, men ändå skönt att veta och kunna ställa in sig på hur det blir.
    Vad synd att det inte hinns med innan jul, men snart är det eran tur!
    Hur tänker ni göra tills dess? Ska ni försöka pricka in ägglossningen nu innan?

Jag håller på och mäter med ägglossningsstickor nu, måste vänta en mens till innan jag kan göra ett FET. har en otrivelle spruta kvar som jag har tänkt att använda när jag får utslag på stickan. Man vet ju aldrig, kanske det funkar.
  • waldesten16
    stfr83 skrev 2017-10-27 16:26:24 följande:

Funderar på att tjuvtesta på måndag då är jag på ruvardag 7. Eller är det bara dumt tror ni? Fick ju ett 3 dagars embryo tillbaka så det är kanske alldeles för tidigt o bara dumt att testa så tidigt? Ovitrellen borde ju iallafall gått ur kroppen då.

Nyfiken på hur du gjorde med testandet, håller tummarna för dig!
  • waldesten16
    Joey1981 skrev 2017-10-30 06:32:22 följande:

Tjuvtestade idag o blev ett minus....

Och jag som mått så illa t.o.m kräkts.

Ingen mens som kommit....är det stressen?!

Visst, imorgon är testdagen men förhoppningen är liten känns det som. Borde ju gett utslag,,,är ju bara en dag innan?!

Åhh va jobbigt. Skulle inte ta det som ett definitivt besked tills i morgon iaf. Ibland kan det ju vara att man är lite långsam med hcg. Tänker att denna gången är det inte Lutinusen som fördröjer mensen. Jag skulle nog tagit ett test till idag och i morgon. Vad säger din magkänsla?
  • waldesten16
    Joey1981 skrev 2017-10-30 17:29:01 följande:

Känns konstigt att mensen inte kommer, är regelbunden

Vet inte vad magkänslan säger...mest tomhet. Men ska ju göra ett till imorgon så får se

Gör så. Är det negativt då och ingen mens kanske det blir aktuellt med blodprov ? Är de mer korrekta ?
  • waldesten16
    stfr83 skrev 2017-10-30 08:38:57 följande:

Jag har testat negativt idag. Men försöker intala mig om att det är för tidigt. Annars känns det inte så mycket, har känt mig lite uppsvälld i magen några dagar o brösten ömmar lite men det gör dom mer eller mindre jämt på mig så jag vet inte vad jag ska tro. Nästa tjuvtest blir på torsdag ruvdag 10 då borde det ge utslag om det tagit sig.

Det behöver inte betyda att det inte lyckades. Fortfarande tidigt ???? håller tummarna för dig och hoppas på annat resultat för dig på torsdag!
  • waldesten16
    Joey1981 skrev 2017-10-31 14:48:50 följande:

Det blev minus på stickan idag med

Ringde RMC o de säger att jag ska ta ett nytt prov om en vecka om inte det börjar blöda :-/ hade en liten blödning nu efter lunch

Känns som loppet är kört även denna gång...

Är ledsen för din skull, så orättvist livet är. Stor kram
  • waldesten16
    hanna8911 skrev 2017-10-25 18:15:33 följande:

Brunfärgad lutinu...imorgon tar jag ett test och om det är negativt så slutar jag med den! Blir tokig på hur dålig min mage blir!

Hur har det gått för dig ? Är det idag som det var din testdag?
  • waldesten16
    hanna8911 skrev 2017-11-01 16:23:05 följande:
    Ja det var idag! Men mensen kommersen i förra veckan på torsdagen så fattade ju att det inte blivit något. Tog ett test idag bara för att som var negativt. Vsr ju rätt inställd på att det inte skulle gå första gången då jag vet att upprepning är ju trots allt denna metodens framgång. Men alltid tråkigt! Ska tinga RMC på fredag för vidare planering men hoppas på att hinna sätta in det enda ägget (om det nu överlever upptining) i dec innan de stänger för julen. Hade en karta letrozole hemma som jag faktiskt har ätit så tänker jag köra med ägglossningstest denna månad bara för att!
    Kör med letrozol! jag har en ovitrelle spruta över som jag ska ta när jag får utslag på testet denna gången. Så känns det lite bättre, att man gör något för att öka chanserna. Beställde även hem två olika mediciner från "min" homopat som ev. kan göra så att kroppen svarar bättre. Ska bli spännande och se om det ger resultat. Greppar varje tips jag får nu. Heja oss!
  • waldesten16
    stfr83 skrev 2017-11-02 08:17:17 följande:

Ruvardag 10 idag o tjuvtest. Jag fick plus!!!! Har just nu lite svårt att ta in det. Är helt överlycklig för detta positiva besked men samtidigt kan jag inte slappna av, oron för missfall dyker ju upp nu. Känns som om oron aldrig tar slut. Men måste försöka njuta av att jag faktiskt är gravid

Stort grattis till dig! Förstår din oro men försök att slappna av och ta en dag i taget. Underbart att få höra lite positiva nyheter! Grattis igen glad för din skull
  • waldesten16
    Joey1981 skrev 2017-11-02 10:05:59 följande:

Vad är det för mediciner? Nyfiken och är på allt som kan ge resultat!!!!

Jag köpte till wild yam och hypophysis ampull. Har även ökat på min dos av D-vitamin.
Svar på tråden Ivf rmc linköping hösten 2017