Gravid igen..kanske :( måste prata
Hej alla,
Jag behöver rensa huvudet lite nu.. Blir nog ett längre inlägg här för jag behöver verkligen skriva ner vad jag känner..
Vi fick vårt första barn för 11 månader sen. En son. Vi hade en väldigt tuff start, eller iaf mentalt för mig framför allt. Vår son var ganska "krävande", jag var väldigt chockad av sömnbristen och fick till slut sömnproblem själv. jat mådde ganska dåligt överlag i ca 4-5 månader. Grät till o från, och tyckte det mesta var jobbigt. Men efter 4-5 månader började allt bli bättre. Och nu är det helt fantastiskt! Jag är helt förälskad i min lille son och han är helt fantastisk, så det har verkligen svängt om och blivit som det ska va :) har vant mig vid att sova-vakna-sova :) Vi har det väldigt bra och jag upplever att allt bara blir roligare och lättare för varje dag som går :)
Nu till mina tankar... Jag har fått tillbaka min mens. Så vi har använt kondom. Men Jag TROR ev jag är gravid nu i alla fall!!! Vi hade bestämt att börja försöka bli gravida om ett år, lite mer. För vi vill gärna att sonen ska vara närmre tre eller mer när syskon kommer. Just för att starten var tuff och tror vi behöver tid att njuta nu och att det därför är bra att sonen är lite äldre. Men jag vill ju inte göra abort!!! Rent biologiskt är jag sugen på ett till barn, om jag bara går på känslan i stunden men om jag tänker på hur verkligheten kommer bli, två barn så tätt, så är det inte vad jag tror är optimalt. Om jag mår dåligt vid nästa barn igen känns det bättre om första är lite äldre, att det då inte blir lika mycket press och lika tufft. Sen plus att jag vill ge sonen mycket tid med oss de första åren... Fan, det var ju därför vi använde kondom, för att INTE sitta här nu. Vill verkligen inte göra abort, det känns helt sjukt, men kan man behålla ett barn för att det känns fel att göra abort?! Tänk om vi behåller så får två barn en mamma som mår dåligt och att det inte alls blir kul.. (Jag vill om jag visste att jag skulle må bra men det vet jag ju inte..) åh vad ska vi göra...
Om det visar sig att jag är gravid kommer jag prata med en psykolog innan jag bestämmer.. Men finns det någon som vart i liknande sits? Hur blev det? Vad råder ni oss?