Vi med BIM September 2017
Som sagt, du kan ju bli gravid direkt och inte ens få tillbaka mensen efter pillerstopp, eller så tar det lite längre tid. Just efter pillerstopp kan ju kroppen vara lite "konstig" av alla hormoner beroende på hur känslig man är.
Jag hade ÄL 14 Augusti 'ish. Så de har ju gått 2 veckor + 1 dag sedan dess. Mina tidigare luthealfaser när jag testat för ÄL har varit 10, 14 och 18. Så väldigt olika med andra ord när jag har så pass oregelbunden.
Å en cykel kan vara hur lång som helst i princip..
Jo men precis, eftersom det är första mensen precis efter p piller stopp så är det så himla svårt att veta. Jag har ju ingen aning om hur min kropp är. Men jag hade ÄL precis som jag hade när jag åt P piller om man säger så alltså 13 dagar efter mensens sista dag fick jag vänta.
Då är det kanske runt 13 dagar till alltså imorgon som min mens kommer nu utan p piller.
Ja du, det går ju bara att spekulera. Det går ej att veta. Jag får vänta och se bara. Inga gravidsymptom alls så jag gissar att jag inte är gravid men när mensen dröjer så byggs ju hoppet upp ändå tyvärr :(
För varje dag som går så blir molvärken mer nästan som att jag känner äggets bana, galet. I så fall känns det ännu mer idag som att mensen ska komma idag eller imorgon.
Hade du ÄL 14 augusti och fortfarande väntar så väntar jag med. Då kan jag lätt vänta 3 dagar efter dig. Men som sagt...tror mensen kommer ikväll eller imorgon för känner typ banan den åker. hade ont längre upp innan nu är det betydligt längre ner precis som att mensen är på väg ut... :(
Då ska du testa på fredag eller när har du tänkt?
Jag tror inte jag testar alls, för känner som sagt att den är på väg. Jag hoppas såklart att det tar sig, men om det inte gör det blir jag besviken. Men inte lika besviken som om jag skulle testat mig.
Får hålla ut helt enkelt. Det kommer ju fler chanser...