Inlägg från: Victoria K |Visa alla inlägg
  • Victoria K

Vi med BIM September 2017

Jooosen skrev 2017-09-01 23:57:22 följande:

Okej tack! Funderar på att skita i det oxå.. tog en omgång förut idag men avvaktar nog denna äl trots allt!!

Jag har testat Bisolvon. Både denna cykel och förra. Om det funkar, vet ej...men om det tar sig denna månad så ja, varför inte? Åt Rosenrot också denna månad.

Läste någonstans att Bisolvon kan göra så att man lättare får svampinfektion och jag fick detta förra cykeln. Och det var under ÄL, och det gjorde riktigt ont att ha sex då, visste inte om att jag hade svamp då så undrade varför det gjorde då ont, men sen insåg jag. Om det var pga av Bisolvon, vet inte, men eftersom slemhinnorna blir tunnare så borde ju bakterier lättare kunna komma in.
  • Victoria K
    Snultan skrev 2017-09-02 06:01:02 följande:

OMG!!! JAG ÄR GRAVID!

Ett fint starkt plus som kom direkt. Jag svävar på moln! Grät till och med en skvätt när jag såg det. HERREGUD vilken lycka. Efter 9 månader får vi ÄNTLIGEN vårt plus. Sååå sjukt! <3 Jag vaknade först för nån timme sen å tänkte jag skulle vänta lite, somnade om och DRÖMDE att jag tog ett test och det var positivt. Är detta verkligen sant!? Åh jag är så glad! =D

Wow! Stort grattis!!! Vilket härligt sätt att starta dagen på :) Nu måste du (ni) fira!

Vad hade du för symptom? :)

/Hälsningar från en som är i ovissheten och tror sig har några symptom men inte vågar hoppas!
  • Victoria K
    Snultan skrev 2017-09-02 09:07:12 följande:

TACK!! Ja helt otroligt. Kunde inte sova efter jag tagit testet så har varit vaken sen 6, men de gör inget, allt känns så jäkla bra! Sambo och son har sovit borta inatt så jag längtar tills dem kommer hem så jag kan berätta för sambon. Har gjort ett litet paket =D ikväll ska vi på spelning med en favoritartist. Så bra tajming!!

Jag har haft molvärk, ryggvärk, illamående, hunger, ömma bröst, dåligt humör, flytningar.. det som varit annorlunda är att jag verkligen känt att något händer i livmodern. Som att nåt växer där liksom. Känt det rätt tydligt. Nu känner jag inga av de andra symtom, bara lite molande värk i magen och mer hunger tror jag.

Håller tummarna för dig!! =D

Va härligt! :D önskar all lycka till!

Och tack för att du håller tummarna för mig! Hihi. Fortfarande ingen mens, är på BIM-1 lr 2. Molvärken kvarstår och ömma bröst, så vi får se hur det går!
  • Victoria K
    Snultan skrev 2017-09-02 09:16:24 följande:

Tack åter igen alla som sagt grattis! Kan inte sägas nog för det betyder mycket. Har ändå varit en trygghet dessa grupper. Med likasinnade. Förra gången jag blev gravid med sonen alltså var det så dålig å taskig stämning i den grupp jag var med i. Jag blev som utfryst, de kunde inte glädjas för mig utan de tyckte bara att mitt plus fick dem att må mer dåligt.

Vi behöver stötta och peppa varandra. Speciellt i dessa grupper. Vi sitter ju i samma sits, vi vill alla nå samma mål. Håller mina tummar så hårt för er alla som väntar på plusset! Det är ni såå värda! Ni ska veta att de finns folk som hejar på er, lider med er.. som finns för er.

Nu känns allt bara så otroligt omtumlande och bra, som att komma i mål efter ett långt och jobbigt lopp liksom. Ni som har en bit kvar att springa, ge inte upp! Väntan är så värd det i slutändan!

Heja heja <3 och grattis alla andra som plussat!!

Håller med dig till 100%. Styrkekramar till alla som kämpar här och stora grattis till alla som äntligen fått sitt efterlängtade plus! :) <3
  • Victoria K
    Snultan skrev 2017-09-02 12:05:49 följande:

Åh vad spännande :) När tänkte du testa? Hoppas hoppas!

Jaa! :) Har inte riktigt bestämt mig än, det kliar i fingrarna och jag skulle vilja testa imorgon men vet inte...mensen kan fortfarande komma på måndag, då har det 15 dagar sen ÄL. Hade tänkt o vänta till nästa helg om det inte kommer imorgon. För jag vill inte testa på morgonen under jobbveckan, vill inte gå till jobbet deppig o ledsen om det blir negativt.

Min man tror att jag är gravid för han tycker att mina bröst har blivit större så långt tid innan mens, de började bli större förra veckan, typ förra onsdagen. Och så säger han att jag har humörsvängningar och har vart en liten suris de senaste dagarna...haha!
  • Victoria K
    Snultan skrev 2017-09-02 15:04:59 följande:

De är så svårt att vänta samtidigt som man inte vill bli besviken ja.. vänta in i det sista är ju de ansolut bästa. Men svårt de där med å vänta haha.

Jaså, va kul :) man tycker ju de borde va någe om en annan petson märker förändringar med en.

Jag har oxå vart ordentligt suris denna månaden något som min sambo oxå märkt haha. Nu är jag extremt känslig känner jag. Går från lyckorys till gråt fram o tillbaka hehe.

Ja, väntan är jobbig. Ovissheten är jobbig. Usch! Hur många dagar efter ÄL testade du?

Oh va kul, vilken rolig överraskning för din sambo! :)
  • Victoria K
    Snultan skrev 2017-09-02 16:43:52 följande:

Det var ÄL+20

Ja hehe men vet inte om de blev så mkt överraskning hehe.. när han kom hem så frågade han hur de gick där nere, om jag hade testat mig etc :P men försökte avvärjs honom så fick han ett litet paket med stickan, hehe :)

Okej, tack för svaret! Ha nu en underbar helg :)
  • Victoria K
    hannaa2017 skrev 2017-09-03 09:20:59 följande:

Hej!

Äntligen hände det, det efterlängtade plusset. Dör av lycka.

Tog ett vanligt sticktest igårkväll och ett nytt imorse men så svaga streck så var svårt att tyda. Tror jag är på CD 28 och ÄL+12 eller 13. Hängde på låset hos MAXI nyligen och så skönt att ha det svart på vitt. :D 

Mannen är på konferensresa så han ska få nyheten ikväll. :D 

Stort grattis till plusset! :)
  • Victoria K

BIM idag. Vaknade med ganska så kraftig mensvärk, gick på toa och trodde den skulle komma men icke. Nu, några timmar senare, inget än. Tror hela tiden att den har kommit så jag går o tittar i trosan stup i kvarten. Paranoid! Att denna värk började redan i onsdags vet jag inte hur jag ska tolka...

Brösten är fortfarande ömma och större än vanligt. Idag tycks de ha växt ännu mer :O Bröstvårtorna går knappt att röra vid, gör så jäkla ont!

• Victoria K
    Lussebulle2017 skrev 2017-09-03 09:56:47 följande:

Hej!

Är det en illusion? Eller är det någon annan som ser?

Jag ser inget, men sen kan ju bilden vara dålig också så svårt att säga.. :)
Svar på tråden Vi med BIM September 2017