Vi med BIM September 2017
Hej. Skapar denna tråden så vi alla som vill följas åt med BIM i september kan skriva här.
Min beräknade BIM är 2 september och det är första försöket till vårt andra barn.
?
Hej. Skapar denna tråden så vi alla som vill följas åt med BIM i september kan skriva här.
Min beräknade BIM är 2 september och det är första försöket till vårt andra barn.
?
Då va mensen över för den här gången :) hoppas det va den sists på lääääänge! Tror vi kommer skippa ägglossningstest den här gången. Använde clearblue med dubbel hormonindikator förra månaden och tyckte den va jättebra. Men den kostar ju en del pengar, så nu tänker vi försöka med en annan metod... Sex varje dag metoden. Då kan jag ju omöjligt missa ägglossningen :D
Började test med clearblue dubbel hormonindikator i fredags och sen dess har jag haft 2 dagar med låg fertilitet och 3 dagar med hög fertilitet. Har ännu inte haft maximal fertilitet.
Någon med erfarenhet? Hur länge kan man ligga på hög?! Innan det ändras tänker jag.
Exakt så tänker vi med! Måste ju vara bästa metoden egentligen, man ska bara orka också. Haha.
Jag håller med dig! De är riktigt bra! Vi tänker fortsätta använda oss av dem ifall vi ej lyckas nu på första försöket. Dyrt men praktiskt och tydligt. När vardagen flyter på med jobb och hämta o lämna ... Ja med första var det egentligen samma som du säger att ha sex varje dag så missar man ej :)
Men när vi nu har ett barn sen innan så blir det inte riktigt så. Vissa dagar är vi ju helt slut. Men annars en riktigt säker metod för att ej missa ÄL. Det gör ni rätt i ;):)
Började test med clearblue dubbel hormonindikator i fredags och sen dess har jag haft 2 dagar med låg fertilitet och 3 dagar med hög fertilitet. Har ännu inte haft maximal fertilitet.
Någon med erfarenhet? Hur länge kan man ligga på hög?! Innan det ändras tänker jag.
Tycker strecket är starkare idag än igår (gårdagens uppe, dagens nere)
precis så såg det ut för mig oxå, trodde inte jag hade ÄL, men idag 16/8 är jag två dagar över tiden??
Kanske inte blir någon BIM i sep ändå??
Försökte citera Snultan med stickorna i förra inlägget, det gick inge bra ser jag:/
Ja, det är nog kanske smart! Men den här månaden ska vi bara försöka slappna av lite. Inte testa och hålla på. Vi har nog med saker att tänka på... lillan började innskolningen på dagis i måndags, jag ska börja jobba storgrabben börjar skolan snart. Så vi tar det lungt denna gången, försöker få till så mycket sex som möjligt och bara njuta av varandra.
Funkar det inte, så kanska vi försöker med ältest nästa period igen :)
Hur gammal är erat barn?
Vi har en tjej på 15månader och jag har en kille på 8år från ett tidigare förhållande.
Har säkert redan sagt det men låg på hög i sju dagar, kom aldrig upp till maximal förra månaden.. Och förra månaden var första cykeln jag testade clear blue m dubbel indikator..
Denna månaden fortfarande bara hög, är på sjätte dagen med hög nu..
Har säkert redan sagt det men låg på hög i sju dagar, kom aldrig upp till maximal förra månaden.. Och förra månaden var första cykeln jag testade clear blue m dubbel indikator..
Denna månaden fortfarande bara hög, är på sjätte dagen med hög nu..