Inlägg från: lyckligast80 |Visa alla inlägg
  • lyckligast80

Vi med BIM September 2017

Hej, Jag hoppar gärna in här också. : )

Två försök sen i juni. Det blir andra barnet för mig och första för sambon. Nu vill jag bara att det ska bli ägglossningsdags igen och sen den olidliga väntan på BIM. 5 sep.

Hoppas hoppas det tar sig denna gång!

• lyckligast80

1/9 sandraa91, 26 år - 2a försöket, 1a barnet

1/9-2/9 jokri85, 32 år - 1:a försöket, 2:a barnet

2/9 mjaomjao, 33 år - 3e försöket, 2a barnet

3/9 gitarrsolo 27år - 2:a försöket 1:a barnet

3/9 Friitz 29 år - 2:a försöket, 1:a barnet

3/9 LifeofBullshit, 22år - 7e försöket, 1:a barnet

4/9 knivskrik, 28 år - 3e försöket, 1a barnet

5/9 Joozzaan, 24 år - 3e försöket, 2a barnet

5/9 Mor till Ella, 34år - 2a försöket, 4e barnet.

5/9 37 år - 3 försöket, 2a barnet, 1a gemensamma med sambon.

6/9 eriwag, 29 år - 2:a försöket, 4:e barnet.

6-7/9 FH24, 24år - 2a försöket, 1a barnet

7/9 Hedblomster, 27 år - 5e försöket, 1a barnet

9/9 hannaa2017, 30 år, 2a försöket 1a barnet.

9/9 Victoria K, 28 år, 8e försöket 1a barnet

• lyckligast80
    lyckligast80 skrev 2017-08-08 13:32:22 följande:

1/9 sandraa91, 26 år - 2a försöket, 1a barnet

1/9-2/9 jokri85, 32 år - 1:a försöket, 2:a barnet

2/9 mjaomjao, 33 år - 3e försöket, 2a barnet

3/9 gitarrsolo 27år - 2:a försöket 1:a barnet

3/9 Friitz 29 år - 2:a försöket, 1:a barnet

3/9 LifeofBullshit, 22år - 7e försöket, 1:a barnet

4/9 knivskrik, 28 år - 3e försöket, 1a barnet

5/9 Joozzaan, 24 år - 3e försöket, 2a barnet

5/9 Mor till Ella, 34år - 2a försöket, 4e barnet.

5/9 37 år - 3 försöket, 2a barnet, 1a gemensamma med sambon.

6/9 eriwag, 29 år - 2:a försöket, 4:e barnet.

6-7/9 FH24, 24år - 2a försöket, 1a barnet

7/9 Hedblomster, 27 år - 5e försöket, 1a barnet

9/9 hannaa2017, 30 år, 2a försöket 1a barnet.

9/9 Victoria K, 28 år, 8e försöket 1a barnet

Oj, missade skriva Lyckligast80 före 37 år : /
  • lyckligast80

[quote=77914009][quote-nick]Jokri85 skrev 2017-08-10 16:17:45 följande:[/quote-nick]Hur går det för er Alla? När tror ni er ÄL sker?

Använder ni ÄLtest?

Jag tänkte börja testa ÄL imorgon med clear blue dubbel hormonindikator... så får vi se vad den visar...[/quote

Ägglossning den 22e, tänkte för första gången och nu efter tredje försöket prova med ägglossningstester.

Börjar nästa vecka tänkte jag!

• lyckligast80
    Jokri85 skrev 2017-08-11 23:22:15 följande:

Vad spännande då är vi flera som testar med ÄL tester. Vilka test har du tänkt använda dig av?

Jag har inte bestämt mig för något soeciellt märke, CB kanske?

Ja detta är så spännande!
  • lyckligast80
    Pewc skrev 2017-08-15 07:58:39 följande:

Då va mensen över för den här gången :) hoppas det va den sists på lääääänge! Tror vi kommer skippa ägglossningstest den här gången. Använde clearblue med dubbel hormonindikator förra månaden och tyckte den va jättebra. Men den kostar ju en del pengar, så nu tänker vi försöka med en annan metod... Sex varje dag metoden. Då kan jag ju omöjligt missa ägglossningen :D

Exakt så tänker vi med! Måste ju vara bästa metoden egentligen, man ska bara orka också. Haha.
  • lyckligast80
    Victoria K skrev 2017-08-23 13:25:43 följande:

Det här är lite konstigt...hade positivt på ägglossningstestet i söndags, och idag har jag världens molvärk i tjejmagen. Har aldrig haft så tidigare, oftast har jag molvärk dagen innan ägglossning och vid ägglossning....

Är det någon som brukar ha molvärk EFTER ägglossningen är över?

Jag vet att min är över, (typ 99% säker) för i måndags eftermiddag tog jag test igen o då var det negativt.

För det kan väl inte vara ev. graviditetssymtom redan nu??!!! Näää va!

Hej!

Hade ägglossning i torsdags och har sen i söndags haft stickningar i tjejmagen och värk i svanken. Känns ju mycket konstigt att man skulle känna av något redan.... kroppen spelar väl oss ett spratt! Men hoppas inte!! Tredje försöket nu så hoppas verkligen på plus denna månaden!
  • lyckligast80
    evve88 skrev 2017-08-23 14:25:29 följande:

Hej tjejer! Hoppar in här med. Fick tyvärr missfall förra veckan och blöder lite fortfarande, :(

vill vänta in en mens och sedan försöka (har hört att det är bäst?) men vet inte alls när den kommer att komma men hoppar in här så ser vi när den dyker upp. Blir väl anatagligen BIM oktober istället men kan va kul att ha en sida att följa och tänka lite på annat! (Går det?) lycka till alla!

Tråkigt och ledsamt! Men om man ska försöka tänka något positivt och tröstande så händer det för att kroppen gör sig av med något som inte var bra... oavsett jobbigt såklart!

Vi håller tummarna för att det går nästa gång!

Ja det kan nog vara skönt att få tänka på annat, häng du med här. : )
  • lyckligast80
    evve88 skrev 2017-08-23 15:31:55 följande:

Tack för omtanken <3 ja man tänker nog så tids nog. Så svårt att ställa psyket och kroppen att man helt plötsligt inte är gravid längre..

När har du BIM? :)

Jag förstår det! :( Det får ta sin tid... <3

BIM 3sep, så nu går man bara å känner efter heeeeela tiden, nästan helt omöjligt att känna nåt nu så försöker att tänka på annat! Man blir ju knäpp tillslut.

Och sen när man väl blir gravid, ja då oroar man sig för MF istället... är 37 då oroar mig för mycket just nu:/

Har en son på 10 sen tidigare förhållande.
  • lyckligast80
    Snultan skrev 2017-08-28 09:00:41 följande:

Flera som försöker få andra barnet ser jag :) hur gamla är era?

Vi har en kille på snart 4 år. När vi fick honom tänkte vi att än så länge räcker det gott med 1 barn. Ingen brådska. Vi började oxå plugga båda två efter att han började på dagis. Det var väl för ca 1,5 år sen som drömmen om ett till barn väcktes.

Jag kommer själv från en stor familj, har 9 syskon, och tro mig det har både sina för och nackdelar. Men de jag tänker mest på är den här åldersskillnaden, många skaffar ju barn tätt för att dem ska ha glädje av varann. Jag tänker inte riktigt så. Nu märker jag dock på min son att han hade mått bra av ett syskon eller åtminstone haft sina kusiner nära (de bor 50 mil bort). Men jag glädjs iaf lika mkt åt mina syskon nu i vuxen ålder och den äldsta är 36 och den yngsta 9. Så åldersskillnaden är inte så viktig för mig. Dock blir det ju en ca 5 år mellan sonen och ett ev syskon och där tänker vi att vi nog kommer försöka få till en trea ganska nära inpå tvåan. Just för att man inte vet hur lång tid det kan ta. Men de blir inga 7 barn som mina föräldrar har iaf haha (de är alltså skilda, har 4 gemensamma och 3 vardera)

Hej!

Har en son på 10 sen tidigare förhållande. Försöker nu med nr 2 med min nya kärlek. : ) Är 37 så känner mig lite stressad.... det blir försök nr 4 nu, BIM 3 sep men inga känner alls:/ Men bara att hålla tummarna!

Kul med många syskon! Själv har jag 6st. Men fler än två blir det nog inte för min del iaf.
  • lyckligast80
    MisseKido skrev 2017-08-28 22:14:29 följande:

Hej! Hoppar in här. Har inte försökt aktivt att bli gravid men vi har pratat lite om en trea och hade oskyddat för första gången för c.a en vecka sedan och tror att det var runt ägglossning. Så ifall det tagit sig så blir BIM runt den 4/9. Ni som har samma datum för BIM när kommer ni testa första gången?

Har BIM 4/9 men kommer inte testa innan. Gjort det dem tidigare gångerna och man (jag) blir så besviken när det är negativt, sen kommer tant röd och besvikelsen kommer igen:/ Så nu kommer jag vänta. Fast det kliar i fingrarna att köpa ett test....
  • lyckligast80

Usch usch usch... nervigt! BIM på söndag... inga känningar förutom stickningar i buken men inget annat! :/ Jo, varit lite kass i magen men det brukar jag bli dagarna före mens. Har bestämt mig för att inte testa innan denna gång, så väntar olidligt

Hålker tummarna för alla som väntar och alla som plussat!

• lyckligast80
    Victoria K skrev 2017-09-01 13:05:17 följande:

Jag har också BIM på söndag, eller måndag. Väntar olidligt jag med, väntan och ovissheten är ju värst! Om mensen inte kommer på måndag så kommer jag ändå vänta några dagar. Kanske till och med bästa helg...Jag har vanligtvis ganska regelbunden mens, men det har hänt att den vart en vecka sen nån månad. I mars var den hela 18 dagar sen! Då trodde jag att jag var gravid, men trots två test med några dagars mellanrum så var det inget. Kroppen är ju bra konstig ibland!

Har du barn sen innan? :)

Oj 18 dagar! Ja kroppen är bra märklig ibland! Har också alltid haft regelbunden mens, alltid kommit på dagen! Så tar ett test på måndag eller tisdag om den inte dykt upp.

Har en son på 10 sen ett tidigare förhållande, så nu blir det en sladdis med min nya. Han har inga barn sen tidigare så det är lite extra roligt, bara längtar att få visa honom ett plus!

Har du barn sen innan eller blir det första?
  • lyckligast80
    Victoria K skrev 2017-09-01 14:26:47 följande:

Okej, ja men en sladdis är väl kul!

Jag har inga barn sen innan, så längtar massor till ett första! :)

Ja det är kul, han tjatar såååå om syskon så nu hoppas jag det tar sig så han kan få en överraskning:)

Ja det förstår jag:) Hållar tummar å tår för oss!
  • lyckligast80
    Jooosen skrev 2017-09-01 21:58:04 följande:

Någon som testat bisolvon? Köpte ikväll på affären. Men har läst lite olika om detta nu. Kanske inte testar trots allt :/.. kan göra sekretet sämre om man redan har bra sekret ?

Bara hört från vänners vänner att det fungerar! Dem har kämpat i månader men när dem började med Bidolvon tog det! Tillgällighet? Vet ej... men vill man testa ned allt så:)
  • lyckligast80

Och där kom det rosa på pappret, hej mensen!

En dag för tidigt också! :(

Blir så besviken, men får hoppas på försök nr 4 istället!

• lyckligast80
    EnPetra skrev 2017-09-03 13:01:36 följande:

Hoppar in här :) 

Försökt bli gravida  med vårt andra barn i flera månader nu, men oregelbunden mens, samt stress har gjort det svårt. Men vi fortsätter !

Mensen har precis tagit slut, så bebisverkstan ska sätta igång. ÄL den 14/9 enl. appar, BIM den 28e. 

Grattis till alla er som redan plussat, och håller tummarna för oss övriga :)

Vi kämpar också på efter några månaders försök! Försök nr 4 till vårt första gemensamma. Jag har en på 10 sen innan.

Enligt app ÄL 16/9 och BIM 1/10. Fick mensen igår, mensvärken från helvetet också:(

Vill bara att den ska ta slut så vi kan sätta igång.

Nu måste det ta sig! Håller tummar å tår för oss alla!
  • lyckligast80
    AAMLB skrev 2017-09-04 21:50:57 följande:

Hej! Får man vara med här :)? BIM 19:e september här ! Första försöker efter uttag av spiral i augusti :)

Jag har två barn sen tidigare (10 & 7 år gammla) så detta planerade barnet (om något kommer) är mitt och sambons första gemensamma och hans isåfall enda biologiska barn :)

Klart du får! Här är en trevlig mysig grupp: )

Detta är mitt och sambons fjärde försök denna månaden, vårt första gemensamma barn och hans enda om det blir något. Jag har en på 10 sen innan.

Nu hoppas jag verkligen det tar sig!
  • lyckligast80
    Isathe skrev 2017-09-05 10:42:47 följande:

GUD VAD DAGARNA GÅR SAKTA!!!

Jag är bara på ÄL+7, BIM mån-ons nästa vecka, jag har haft mellan 28-31 dagar. Denna EVIGA väntan.

Igår hade jag lite som mensvärk lagom ca 1v till mensen så tänkte direkt

"Jaha, då var kört för denna gång också"

Hade även lite ont igår när jag tryckte ihop magen, alltså böjde mig framåt lite längre och sedan ställde mig upp igen. Så tappar hoppet lite för denna gång som är nr 7 i ordningen, (slutade med p-piller i februari)

Än så länge har jag inte haft någon mensvärk sen igår, få se hur dagen fortskrider. Lite ont i ljumsken just i skrivande stund.

Jag och sambon har iaf fått en första tid till en Barnmorska 21/9 för att starta igång ev. utredning. Första mötet är väl bara lite prat osv, men sen hoppas jag på att vi får göra ett spermatest och att de kollar passagen i mina äggstockar så allt ser ok ut för oss båda. Jag vet att jag har PCO sedan tidigare men har sen februari iaf. fått regelbunden mens vilket är positivt. Har även en övervikt som jag borde jobba mer på än vad jag gör tyvärr... 

Men kan ju finns mer bekymmer också så de ska bli skönt att få lite koll på allt.

Hej!

Håller tummarna att det är annan värk du känner!

Så otroligt ledsamt varje gång mensen kommer, man känner sig uppgiven. Iaf jag. Vi är inne på försök 4 nu, känns hopplöst ibland fast jag vet att det egentligen inte är så lång tid vi försökt. Men jag är 37 så känner mig lite stressad... vill också kolla upp så allt ser bra ut, för både mig å sambon. Men tror det är för tidigt... Jag harven son sen innan så jag vet ju att jag kan bli gravid, men det var ju för 10 år sen....

usch vad man går å oroar sig! Kanske inte konstigt att man inte blir gravid när kroppen är stressad....

Men har Äl den 16e så bara på det igen:)
  • lyckligast80
    Naniismamma skrev 2017-09-15 12:26:42 följande:

Är de fler här som redan har favvonamn till kommande bebis om man får plus?

Vi har alltid haft förnamn o mellannamn bestämda innan vi ens har blivit gravida hehe nu är redan förnamn +2 mellannamn för flicka o pojke bestämda .. Många tkr vi e galna haha men har alltid funkat för oss så well ah haha..

Vi är nog lite som er???? Dock bara förnamn klara. : )

Och man får tänka och göra precis som man vill, det har ingen annan att göra med. : ) Det är ju roligt!
Svar på tråden Vi med BIM September 2017