• Pewc

Vi med BIM September 2017

Hej ???? hänger på här jag också då jag fick mens igår! Så nu blickar vi framåt mot september.

Kan någon vara så jättesnäll å lägga till mig i listan?

29år, tjedje försöket till barn nummer tre :) bim 7/9

• Pewc

Då va mensen över för den här gången :) hoppas det va den sists på lääääänge! Tror vi kommer skippa ägglossningstest den här gången. Använde clearblue med dubbel hormonindikator förra månaden och tyckte den va jättebra. Men den kostar ju en del pengar, så nu tänker vi försöka med en annan metod... Sex varje dag metoden. Då kan jag ju omöjligt missa ägglossningen :D

• Pewc
    lyckligast80 skrev 2017-08-15 14:49:21 följande:

Exakt så tänker vi med! Måste ju vara bästa metoden egentligen, man ska bara orka också. Haha.

Ja, vi hoppas på det iaf :) Haha ja, det va ju den lilla detaljen också :p
  • Pewc
    Jokri85 skrev 2017-08-15 09:55:20 följande:

Jag håller med dig! De är riktigt bra! Vi tänker fortsätta använda oss av dem ifall vi ej lyckas nu på första försöket. Dyrt men praktiskt och tydligt. När vardagen flyter på med jobb och hämta o lämna ... Ja med första var det egentligen samma som du säger att ha sex varje dag så missar man ej :)

Men när vi nu har ett barn sen innan så blir det inte riktigt så. Vissa dagar är vi ju helt slut. Men annars en riktigt säker metod för att ej missa ÄL. Det gör ni rätt i ;):)

Ja, det är nog kanske smart! Men den här månaden ska vi bara försöka slappna av lite. Inte testa och hålla på. Vi har nog med saker att tänka på... lillan började innskolningen på dagis i måndags, jag ska börja jobba storgrabben börjar skolan snart. Så vi tar det lungt denna gången, försöker få till så mycket sex som möjligt och bara njuta av varandra.

Funkar det inte, så kanska vi försöker med ältest nästa period igen :)

Hur gammal är erat barn?

Vi har en tjej på 15månader och jag har en kille på 8år från ett tidigare förhållande.
  • Pewc

Tog ett Clearblue early i måndags med morgonurin. Bim-3.

Vad vad tycker ni det ser ut som?

• Pewc
    Hippo83 skrev 2017-09-09 23:05:36 följande:

Här kommer en till som inväntar BIM, min är på 12/9. Andra försöket med en nr 2. På första försöket hade jag så mycket symptom så jag var övertygad om att jag var gravid igen nu har jag inga. Försöker att inte analysera min kropp men det är ju så svårt...

Jag hade likadant! Förra månaden testade vi med äl-test, hade jättemycket sex på dom fertila dagarna. Sen hade jag typ alla graviditetssymptom, från äl+4 fram till mensen kom :/ va säker på att det hade tagit sig, men så fel kan man ha.

Den här månaden skippade vi äl-test. Hade några stökiga dagar, så det blev bara sex en gång på dom fertiladagarna, två dagar innan beräknad äl (app). Har inte haft några symptom alls. Tre dagar innan bim fick jag molvärk, typ helt vanlig mensvärk. Testoman som jag är, så tog jag ett graviditetstest bara för att få det bekräftat att jag inte va gravid... men då jäklar kom det fram ett svagt streck.

Så det kan va väldigt lurigt när man överanalyserar allt man känner dagarna mellam äl och bim.
  • Pewc
    Bajkal skrev 2017-09-10 09:00:37 följande:

Syns? På mobilen syns det väl. Lika mkt som innan det torkade men gick o la mig, tänkte inte lägga upp bilden först. Detr nu 3 test som visat lite. :) Ett var Apotekets o ett RFSU.

Testar igen i morgon eller tisdag

Det syns faktiskt lite här också :) håller tummarna för att det är positivt! Vågar mig på ett litet grattis :) när har du bim?
  • Pewc
    Bajkal skrev 2017-09-10 10:29:09 följande:

:D

Det är det som är problemet. BIM var 4/9 o hade en liten blödning. Direkt EFTER BIM fick jag molvärk och hårda bröst vilket ökat senaste dagarna.

Hoppet finns eftersom jag vart gravid en gång för länge sen och då konstaterad gyn att jag blivit gravid strax innan mens. (Extra ÄL)

Så kan vara så denna gång med.

Men jag får bara hålla ut nu ett par dagar. :) Hormonerna kan ju vara upp o ner o därför har jag "symtom"

Då håller jag tummarna för att du plussar starkare imorgon! :) skulle bli förvånad om du inte gör det!
  • Pewc
    Bajkal skrev 2017-09-10 16:29:01 följande:

Tack, vore såååååå skönt att få plus äntligen. Den gången jag vart gravid fick jag missfall drygt v 12. :(

Sen har det inte blivit något på nästan 1 år.

Hoppaaaaaaaas! :)

Gud va jobbigt med missfall! Fick det själv 2015 i vecka 8. Man blir ju så jäkla ledsen. Blev gravid månaden efter dok, så kan bara tänka mig hur jobbigt det är när man inte blir gravid igen på nästan 1 år.

Du måste uppdatera hur det går när du testar igen :) Man blir ju så nyfiken på hur det går för foök här i gruppen. Jag tror och hoppas att du plussar på nästa test! :)

För mig gick det bara jättebra. Är gravid :)
Svar på tråden Vi med BIM September 2017