Inlägg från: 33villbligravid |Visa alla inlägg
  • 33villbligravid

Vi som är på femte försöket till första barnet

LillaAw skrev 2017-08-19 09:57:43 följande:

Bim imorgon. Mensvärk och menskänningar och negativt test idag :( kände mig väldigt hoppfull och peppad den här gången. Fick till precis när vi fick glad gubbe på ältest och sådär. Nu är jag besviken och känner mig tom. Nu har det gått 6 månader sen vi började försöka och för varje misslyckat försök så känns det som att det inte kan bara vara slumpen även om det förmodligen är det. Idag har min kille gått med på att göra sånt där hemma spermietest. Jag testar och tempar vareviga dag så det är det minsta han kan bidra med. Håller tummarna för er andra att ni får erat plus den här gången <3

Pepp till dig! Hoppas ännu på det bästa! Men vet hur det känns ...
  • 33villbligravid
    egalité skrev 2017-08-19 11:14:28 följande:
    Jag med, exakt samma känsla. Hoppas det betyder att vi båda är gravida!!:)
    Oj men intressant! Vi får hoppas det är ett gott tecken :)
  • 33villbligravid
    LillaAw skrev 2017-08-19 09:57:43 följande:

Bim imorgon. Mensvärk och menskänningar och negativt test idag :( kände mig väldigt hoppfull och peppad den här gången. Fick till precis när vi fick glad gubbe på ältest och sådär. Nu är jag besviken och känner mig tom. Nu har det gått 6 månader sen vi började försöka och för varje misslyckat försök så känns det som att det inte kan bara vara slumpen även om det förmodligen är det. Idag har min kille gått med på att göra sånt där hemma spermietest. Jag testar och tempar vareviga dag så det är det minsta han kan bidra med. Håller tummarna för er andra att ni får erat plus den här gången <3

Hej! Hur har det gått? Fick du tant röd på besök eller väntar du ännu på mens eller plus? Hoppas tanten håller sig borta ...
  • 33villbligravid

Hmm ... jag åker iväg på förlängt veckoslut redan på onskväll och har bim nästa veckas må/ti. Vill helst testa i lugn och ro och inte i smyg inne på toaletten därifrån jag sedan måste komma ut oberörd oberoende svar. Så antagligen testar jag på ons morgon ÄL + 8 och sedan först på BIM om mensen inte kommit då. Osannolikt att ngt syns på ÄL + 8, men finns ju liten chans (har känsliga stickor).

Annars känner jag mig uppsvälld och molar lite i magen, MEN det har det gjort ofta. Brösten känns kanske inte så ömma som annars men just uppblåsta.

• 33villbligravid
    Tottie skrev 2017-08-22 12:22:40 följande:

Fick mens i morse men känner mig okej och inte allt för ledsen. Nu hoppas jag få se några plus här i tråden istället! 

Äsh! Men bra om du känner dig okej ändå. Bättre lycka nästa månad!
  • 33villbligravid
    FrökenJ90 skrev 2017-08-22 11:37:07 följande:

Bim idag. Hittills ingen mens. Tempen sjönk lite jämfört med igår men inte så lågt som den brukar vid mens. Bifogar graf. Vad tror ni?

Oj! Kan inte tempkurvor alls då inte använder NC. Men om du har Bim idag är det kanske dags för test? Håller tummar och tår :)
  • 33villbligravid
    FrökenJ90 skrev 2017-08-22 15:31:42 följande:

Vågar inte hoppas. Tänkte ta ett test imorgon om mensen inte dykt upp då.

Jess, jag fattar så bra! Men hoppashoppas :)
  • 33villbligravid

Nu har jag dessutom fått för mig att ser en skugga. Men antagligen spök och syns säkert inte alls när laddar upp här. Ojoj så man blir knäpp av detta ????
  • 33villbligravid
    Jooosen skrev 2017-08-22 17:58:38 följande:

Jo lite kanske? Haha känner du av något?

Nja, känner mig som ett par dagar innan mens fast ännu har en vecka kvar. Är nog bara skengravid som vanligt ;)
Svar på tråden Vi som är på femte försöket till första barnet