Inlägg från: 33villbligravid |Visa alla inlägg
  • 33villbligravid

Vi som är på femte försöket till första barnet

Jooosen skrev 2017-08-16 21:54:22 följande:
    Jo tror att det kan släppa så långt som två dar efter. Vilken dag på cykeln är du? Har du regelbunden? (Blandar ihop er alla haha) Äl brukar ju inte komma när det är mindre än typ 11-12 dagar till mens tänker jag.. är ingen expert direkt :p
    Jag är inne på dag 15, men brukar ha cykler på allt mellan 24 och 29. Dock alltid så att mensen kommer 14 dagar efter positivt ägglossningstest. Därav har jag tolkat att min äl sker ganska snabbt efter positivt ÄL-test, men kan ju ha fel ... Skulle ju i och för sig kunna förklara varför det inte tagit sig om vi helt enkelt prickat in dåligt!
  • 33villbligravid
    Jooosen skrev 2017-08-16 22:21:49 följande:
    Det kan ju vara så att det är efterkänningar av ägglossning. Hade så förra gången och lite nu med. Men jag är typ inställd (bara äl+4) att det inte tagit sig denna gång heller :(... känns så i hela kroppen på nåt vis?! Hur könner din kille? Blir han besviken när din mens kommer? Känns som min kille inte alls är så insatt hehe...
    Nja - inte i alla fall lika besviken som jag. Han har också barn sedan tidigare, så tror pressen inte är lika stor för honom. Mer att kommer det så kommer det!
  • 33villbligravid
    Jooosen skrev 2017-08-16 22:21:49 följande:
    Det kan ju vara så att det är efterkänningar av ägglossning. Hade så förra gången och lite nu med. Men jag är typ inställd (bara äl+4) att det inte tagit sig denna gång heller :(... känns så i hela kroppen på nåt vis?! Hur könner din kille? Blir han besviken när din mens kommer? Känns som min kille inte alls är så insatt hehe...
    Och jo - vi får hoppas att det är efterkänningar! Jag har analyserat sönder alla känningar de senaste månaderna och känt än det ena och än det andra. Så en sak som jag lärt mig är att inget betyder någonting för mig. Ibland har brösten ömmat och ibland inte, samma med molvärk och ryggvärk, illamående och yrsel. Vissa cykler mer och andra mindre, men inte har det betytt något. Menmen - hålla tummarna i alla fall ;) Någon här i tråden MÅSTE ju plussa :) 
  • 33villbligravid

Usch! Har misstänkt uvi sedan i måndags och idag slog det till med full fart och fick selexid utskrivet. Försämras chanserna mycket pga infektion och antibiotika? Sa till läkaren att flrsöker bli gravid så fick antibiotika som Passar gravida. Orolig ändå att det påverkar äggets förmåga att fästa ..

• 33villbligravid
    FrökenJ90 skrev 2017-08-17 14:54:05 följande:

Attans! Men hoppet är inte ute förrän mensen dyker upp.

Håller med! Och tänk att symptomen ju kan vara vilka som helst! Behöver inte betyda ngt ..
  • 33villbligravid

Hade ingen aning om att det finns spermieprov på Apoteket!

Kul egalité och Lewaize att vi har Bim så nära varandra. Är idag på äl +3. Har redan ont i brösten och mår illa, men tror det beror mer på min antibiotikakur mot uvi (illamående) och på Letrozol (ömma bröst). Så drar absolut inga förhastade slutsatser.

• 33villbligravid
    egalité skrev 2017-08-18 21:56:43 följande:
    Jodå, jag tvingade min man utföra detta test :D inte så poppis, men efteråt verkade han känna sig lite manlig ändå.

Ja jätteroligt med våra bim! När ska du testa? Jag har inga symtom tyvärr, men det kanske kommer...
    Jag känner igen alla världens pms-symptom redan nu, på ÄL +3. Är på skithumör, har ont i magen och ömma bröst. Åt ju Letrozol i början av cykeln, så misstänker det snarast kommer från det ...

Har inte riktigt bestämt mig med testandet. Ska åka iväg på långhelg/bröllop med en kompis nästa veckas torsdag. Känns lite tidigt att testa på to vilket skulle vara äl + 9 men kanske gör det i alla fall. Har fått för mig att är höghormonare. Så skulle det vara ngt borde det synas då redan :) Haha! Har alltså inget belägg för detta :)

När tänker du testa?
  • 33villbligravid
    egalité skrev 2017-08-18 23:02:15 följande:

Ja det borde det ju göra tycker jag, jag har inte heller några höga förhoppningar. Känner mig möjligen lite skum i magen, som att det drar o spänner lite. Kan verkligen vara inbillning dock..!

Jag tänkte först testa dagen innan bim (söndag). Kommer dock aldrig klara det... :)

Ja - så skulle jag säkert också göra (och gör kanske) om inte skulle iväg på bröllop just då! Jag tror jag får se hur det känns sen - skulle ogärna ta med test och sitta och analysera eventuella soöksträck mitt i bröllopet :)
  • 33villbligravid
    FrökenJ90 skrev 2017-08-17 20:48:19 följande:

Uppdatering: Har halsbränna ikväll med. Vet inte om det är något dock.

Hej! Hur går det för dig? Du har Bim snart eller hur? :)
  • 33villbligravid
    FrökenJ90 skrev 2017-08-19 09:24:26 följande:

Har bim på tisdag. Tog ett test imorse men visste egentligen att det var för tidigt så det visade ju inget förståss. Dock är min temp högre än vanligt idag. De andra cyklerna har tempen börjat gå ner den här tiden i cykeln så hoppas att det innebär något positivt. Hur går det för dig? :)

Just det! Men är ju tid kvar till tisdag. Håller tummarna :)

Jag mår väldigt underligt men är bara på äl + 4 så tror inget har med eventuell graviditet att göra... idag har jag t.ex. Fått ont i vänstra sidan (typ drar vid revbenen). Vet inte vad det är ...
Svar på tråden Vi som är på femte försöket till första barnet