• LillaAw

Vi som är på femte försöket till första barnet

33villbligravid skrev 2017-08-20 10:24:45 följande:

Hej! Hur har det gått? Fick du tant röd på besök eller väntar du ännu på mens eller plus? Hoppas tanten håller sig borta ...

Är så länge inte men känner att det kommer ikväll. Får konstigt nog alltid mens sent på kvällen/natten. Hade hög temp fortsatt på naturalcycles men är förkyld och risig så tror mest det är febervarm. :/
  • LillaAw

Är på BIM+1. Än så länge ingen mens. Tror dock min ägglossning va en dag senare än vad natural cycles sa så isåfall har jag antagligen BIM idag. Tog test igår som va negativt så skulle visat om det var något. Menskänningar fortfarande :/   

• LillaAw
    FrökenJ90 skrev 2017-08-21 08:24:43 följande:

Dök den upp igår? Hur mår du nu? Kram <3

Evig väntan på mensen. Varje gång jag kissar så tänker jag att den ska komma men inte än. Hur känns det för dig? Du har väl bim strax också? <3
  • LillaAw
    FrökenJ90 skrev 2017-08-21 18:28:21 följande:

Hoppas att din håller sig borta ;) Jag har bim imorgon. Känner ingenting alls och tempen är fortfarande rätt hög. Bifogade min graf i ett inlägg ovanför här. 

Åh men det låter ju verkligen lovande! :D så spännande! Håller mina timmar för fortsatt hög temp imorgonbitti och plus!
  • LillaAw
    FrökenJ90 skrev 2017-08-21 19:51:30 följande:

Hoppas verkligen att den inte sjunkt imorgon. Är typ nervös inför tempningen imorgon. Har dock inte haft hög temp så nära bim innan. Och tydligen är min kurva trifasisk men det är ju ingen garanti tyvärr. Hoppas att du får plus! Ska du testa imorgon om den inte kommit då? :)

Jag har inga test kvar nu. Känner verkligen i kroppen att det är mens på väg med mensvärk och är på äl+13 så borde visat något på testet imorse men va helt blankt :/ min temp va dock också hög men är förkyld så trot det är det som gör den hög
  • LillaAw
    FrökenJ90 skrev 2017-08-22 11:37:07 följande:

Bim idag. Hittills ingen mens. Tempen sjönk lite jämfört med igår men inte så lågt som den brukar vid mens. Bifogar graf. Vad tror ni?

Min ser typ likadan ut som din den här månaden. Sjönk lite idag från ovanligt hög på 36,7 till 36,57. Min "menstemp" brukar ligga på 36,3 ish. Är på BIM+2 och ingen mens än. Tog en värktablett imorse för kände mensvärken på gång när jag vaknade men fortsatt ingen mens. Känner som min kropp spelar mig ett spratt, kanske är den sen för jag tänker så mycket på det.
  • LillaAw
    FrökenJ90 skrev 2017-08-22 18:10:05 följande:

Uppdatering: Mår lite illa nu på kvällen.

Åh att du kan hålla dig till efter bim med att testa det är imponerande! :D
  • LillaAw
    FrökenJ90 skrev 2017-08-23 05:59:34 följande:

Godmorgon tjejer! Måste meddela er att jag kan "tyvärr" inte följa med er till bästa tråd ;)

Stort grattis!! <3 så glad med positivt besked! Du ger hopp till oss andra! Min mens kom nu tillslut så blir att fortsätta försöka ett tag till men det känns okej :)

• LillaAw
    33villbligravid skrev 2017-08-23 09:28:11 följande:

Hej! Om du skrivit något så har det tyvärr inte kommit med i ditt förra meddelande ... Hur går det för dig? :)

Tror det kom med men i den grå rutan :) konstigt. Jag fick mens idag så det blir att fortsätta försöka. Känns skönt att mensen kom eftersom alla test va negativa. Nu kan man iaf börja om. Är ännu inte där att jag får gråtattacker men det känns mest tråkigt liksom. Nösta försök ska jag ha mer sex hela den fertila tiden under minst en veckas tid. Tidigare har vi mest kört någon gång när ältest varit positivt. Blir extremt osugen när man planerar sex överlag så det är lite halvjobbigt. Håller mina tummar för fler plus i tråden! <3
  • LillaAw
    FrökenJ90 skrev 2017-08-23 17:12:09 följande:

Nja det var knappt så man såg strecket faktiskt. Såg det bara svagt svagt i en viss vinkel. Men tyckte det var märkligt eftersom tempen gick upp igen så tog ett digitalt för säkerhetsskull.

Sjukt att vissa plussar så tidigt då! Nästa försök ska jag inte köpa fler test utan bara vänta ut till efter bim. Använde slut alla test den här gången ;) blir dyrt att köpa nya hela tiden.
  • LillaAw
    FrökenJ90 skrev 2017-08-23 17:28:46 följande:

Ja det är lustigt ändå. Det är faktiskt bra att vänta tills efteråt. Men känns så konstigt, känner mig inte gravid så jag fattar det inte. Måste våga ringa mvc med xD

Förstår att det känns sjuk! Kan inte ens föreställa mig. Nu får du göra allt sånt som titta på barnvagn, och bebisprylar och att det är på riktigt liksom. Längtar så mycket till den stunden :)
  • LillaAw
    Jooosen skrev 2017-08-23 23:08:44 följande:

Ett givet plus! Grattis!!!

Jooosen har inte du bim snart? :) tänkte du testa?
  • LillaAw
    Jooosen skrev 2017-08-23 23:26:06 följande:

Jo imorn! Alltså torsdag. Men ömheten i brösten har sakta avtagit sista dagarna som det brukar när mensen kommer :( ... kanske testar imorn eller så skiter ja i det hehe.. hur ligger du till nu??

Jag fick mens idag tre dagar efter bim så blir ett 6e försök här tyvärr :/ håller dock tummarna för er andra som fortfarande har chansen! :) vi har ju följts åt genom trådarna
  • LillaAw

Jag hänger gärna med om någon startar en ny tråd :) man får deppa och sen gå vidare! <3

• LillaAw
    33villbligravid skrev 2017-08-25 09:03:32 följande:

Den var lite oskarp. Här en annan. Tog testet på toan på ett varuhus och måste fråga en random kvinna och hon såg också!!! Nu hoppas vi på stegring!!

Jag tycker det ser positivt ut ! :)
Svar på tråden Vi som är på femte försöket till första barnet