• LillaAw

Vi som är på femte försöket till första barnet

FrökenJ90 skrev 2017-08-14 17:37:23 följande:

Är på äl+5 idag. Känner ingenting i kroppen. Inte ens ömma bröst som jag brukar ha mellan äl och mens. Humöret är sådär, känner lite som du "varför skulle det gå den här gången". Vågar inte hoppas. Har du testat något mer?

Känner möjligen lite ömhet i brösten idag men inte lika mycket som vanligt. Äl+7 idag. Tänkte inte ta något mer test fören på torsdag om jag kan hålla mig... Tror inte ens det va något på de testet igår för det känns för tidigt för att kunna ge utslag:/ hoppas på en mer pepp positiv dag imorgon! :) kram
  • LillaAw
    Jooosen skrev 2017-08-14 16:34:17 följande:

Urs stackars!! Känner igen mig. I mitt bakhuvud när jag jobbar, är ledig, tränar eller liknande maler det hela tiden gravidtankar. Min sambo undrar om jag blivit galen hehe... äl +3 och känner som alla veckor kretsar kring antingen äl eller Bim!! Man får inte glömma o leva :/ kram!

Nä känner samma. Tycker alltid det är värst efter bim. Då känns dagarna som en evighet :)har en ganska hetsig vecka på jobb nu så,då går tiden lite snabbare. Just nu ser man mest bebisar och barnvagnar överallt och tänker hur svårt kan det va egentligen?!
  • LillaAw
    FrökenJ90 skrev 2017-08-15 16:40:57 följande:

Äl+6 idag. Det enda är att jag kände som hugg/stick i magen idag. Annars känner jag inget. Inte ens ömma bröst som jag brukar ha.

Jag kände också ett hugg och några stickningar som varade nån minut på äl+5. Nu är jag på äl+8 och har inga symtom. Ingen pms eller onda bröst som alltid går upp en storlek några dagar efter äl. Känns konstigt. Antingen tog det sig eller så kanske jag inte ens hade ägglossning denna månaden :S
  • LillaAw

Har bim på söndag så får se när jag testar tänkte först torsdag men nu blir det nog fredag. Vill mest ha ett säkert test för orkar inte analysera massa otydliga mer :) Får verkligen alltid ont i brösten 4 dagar efter äl men nu inget alls så därför jag tänker att äl kanske aldrig var. Dock positivt äl test och tempökning i NC. Förvirrande! Håller tummarna för oss alla för plus!

• LillaAw
    33villbligravid skrev 2017-08-15 22:19:34 följande:

Haha sexade inte saxade :D

Men det borde räcka. Spermierna överlever i snitt 3 dygn vissa upp till 5 dygn :)
  • LillaAw

Godmorgon! Äl+9 idag och mens om 4 dagar. Känner just nu samma typ av molande mensvärk jag brukar få innan mens :( känns inte alls hoppfullt tyvärr. Känns som man känner sin kropp extra bra efter alla försök och hur det brukar kännas.

• LillaAw

Hej! Äl+10 idag och bim-3. Inte ett endaste liten skugga på testet idag så känns inte som det blev något den här gången heller tyvärr :/ testen är rätt säkra vad jag förstått. Men men, tänkte inte deppa ihop förens mensen är här :) har ömma bröst och så som jag brukar vid PMS.

• LillaAw
    egalité skrev 2017-08-18 00:27:02 följande:

Låter sunt och avslappnat! Är ni nyfikna finns ju sånt där spermieprov på Apoteket :)

Är sådana spermieprov pålitliga? Jag funderar med på att be min kille göra det. Jag har varit gravid tidigare med annan kille som ung av misstag men nu har man ju försökt sen typ mars och prickat ägglossning varje gång.
  • LillaAw

Bim imorgon. Mensvärk och menskänningar och negativt test idag :( kände mig väldigt hoppfull och peppad den här gången. Fick till precis när vi fick glad gubbe på ältest och sådär. Nu är jag besviken och känner mig tom. Nu har det gått 6 månader sen vi började försöka och för varje misslyckat försök så känns det som att det inte kan bara vara slumpen även om det förmodligen är det. Idag har min kille gått med på att göra sånt där hemma spermietest. Jag testar och tempar vareviga dag så det är det minsta han kan bidra med. Håller tummarna för er andra att ni får erat plus den här gången <3

• LillaAw
    Lewaize skrev 2017-08-19 20:13:14 följande:

Vi har testat ett liknande där de mäts spermienas simkunnighet och inte bara att det finns spermier. Testet var bra men man vet ju aldrig om det stämmer med verkligehten :)

Är det clearblues test eller ett annat? Ska köpa snart och prova men vet inte vilket :)
Svar på tråden Vi som är på femte försöket till första barnet