• LillaAw

Vi som är på femte försöket till första barnet

Hejsan! Nu hoppar även jag in i denna tråd. Mensen kom idag.

Min nästa äl beräknas vara 6-7 augusti och bim runt 20/8. Känns sjukt att man försökt hela sommaren och nu är nästa bim slutet på augusti. Ska prova att äta rosenrot den här månaden då jag läst många som mår bra rent allmänt av det med minskad stress osv och som blivit gravida. Annars tror jag inte så mycket på olika preparat och har en väldigt regelbunden cykel:)

Hoppas vi alla får våra plus den här gången!

<3

• LillaAw
    FrökenJ90 skrev 2017-07-26 12:34:40 följande:

Välkommen :)

Ja det känns så hopplöst ändå. Här har man försökt sen april och hittills inget resultat. Tänkte ändå att man kanske lyckades stressa ner lite på semestern men det har gått sådär ärligt talat. Nu måste det väl ändå vara vår tur! Tänker att vi ska ha sex varannan dag så fort jag slutat blöda.

Har också försökt sen mars/april. Börjar bli lite less på det men statistiken talar för att medel är 7 månaders försök så det talar ändå för oss :) femte månaden för oss nu då! Ska också ha sex varannan dag om det går att få ihop. Snart är det vår tur att se det där plusset!
  • LillaAw
    Jooosen skrev 2017-07-27 11:03:17 följande:

Här kommer jag tyvärr! Mensvärken har börjat och mensen kommer vilken timme som helst. Känner igen många av er men iaf: jag 28 år sambon 27. Är inne på femte försöket. Regelbunden cykel, kör äl-test.

Blev väldigt ledsen denna gång mensen kom då vi denna månad prickade in allt otroligt bra. Var t o m hos gyn som såg att ja hade ägglossning samma dag!! Nåväl. Kom igen nu allihopa :)

Tråkigt att det inte tog sig, nu kämpar vi vidare :) den här gången hoppas vi på många plus! Va ju också på gyn förra försöket och såg en stor äggblåsa som skulle spricka samma dag eller dagen efter. Prickade också in perfekt men icke! Man blir besviken såklart. Vår tur kommer snart! Kram <3
  • LillaAw
    Jooosen skrev 2017-07-27 12:16:54 följande:

Juste jag minns att du oxå var hos gyn! Ja nu kämpar vi vidare! När har du nästa äl? Kram!

Någon gång 6-7 augusti. Kommer ta äl test fortfarande för har många kvar :)
  • LillaAw

Ska ha äl på lördag/söndag. Försöker slappna av mest och inte va för mycket på familjeliv. Tror jag blir lite omedvetet stressad av att läsa på för mycket :/ får se om jag tar ältest den här gången eller bara har sex varannan dag fram till ägglossningsflytningarna slutar komma. Hoppas vi alla plussar i augusti! Vore så najs med en majbebis :)

• LillaAw

Hur går det för er? Jag fick glad gubbe igår på äl-test så ägglossning idag skulle jag tro. Lite senare än beräknat med natural cycles. Hade sex igår-idag natt men nu åker min kille bort på jobb till onsdag så kan inte få till det mer innan ägglossning :( det stod på testet att man ska ha sex när som helst inom 48 timmar när glad gubbe visas. Tror ni det räcker? Känns så deppigt med misslyckat försök annars. Varje månad är liksom en evighet!!

• LillaAw
    Jooosen skrev 2017-08-07 12:43:23 följande:

Okej spännande!! Jag har sexat när ja fått glad gubbe några gånger nu men har ju ändå inte tagit sig:( hoppas det gör det för dig!! Men är ju ingen garanti tyvärr! Äl på torsdag för mig. Ska oxå köra gladgubbe - test

Ja det står iaf på clearblues hemsida att det är 99% säkert att man träffar rätt. Sen är det ju dock en miljon andra grejer som ska klaffa haha. Sjukt hur komplicerat det kan va när befruktning ska ske. Nästan ett under man lever känns det som
  • LillaAw
    FrökenJ90 skrev 2017-08-08 18:41:33 följande:

Jag är förvirrad idag. Tempen har gått upp men högre än vad den brukar. Om det stämmer så var min äl igår. Haft sex ons, fre, sön och måndag. Borde kanske få till det idag med men har så ont i huvudet :( Hur går det för er andra?

Låter som det borde räcka med sex. Spermierna lever ju flera dagar vanligtvis iaf minst 2-3 dygn vad gynekologen sa till mig. Jag hade förmodligen ägglossning igår med, tempen gick upp imorse. Vill bara att tiden ska gå snabbt nu till två veckor fram. Känner mig extremt otålig mest idag. Hoppas vi alla har turen med oss det här försöket! <3
  • LillaAw
    Jooosen skrev 2017-08-10 10:37:28 följande:

Okej hörni har lyckats få till det lite iaf! Pos ältest idag cd15. Samlag totalt dag 10,14,15! Så känns bra nu. Kanske får till det imorn med?! Hoppas

Låter som du prickat perfekt :) de lever ju oftast några dagar med. Jag är på äl+3 idag. Känner inget speciellt. Brukar få ont i brösten 4 dagar efter äl så det kommer säkert imorgon.
  • LillaAw
    Jooosen skrev 2017-08-10 20:16:30 följande:

Ja jag hoppas det! Prickat ni in okej? Åå nu börjar helvetestiden av väntan då...

Ja tror det hade sex dagen innan äl :) får se. Är väldigt hoppfull just nu men lör ändras många gånger haha. Har ätit rosenrot den här gången, kanske kan det göra något.
Svar på tråden Vi som är på femte försöket till första barnet