• Mjbo

Vi som börjar med IVF hösten 2017

soofa skrev 2017-08-30 07:27:06 följande:

Vad många vi är i gruppen nu. Och så tror man att man är ensam i världen om att gå igenom det här. <3

Precis vad jag tänkte på.... Man känner sig så ensam i den här processen.. Så glad att ja har alla här inne att dela motgångar, framgångar och tankar med... Vilket super gäng vi är! <3
  • Mjbo
    ijo skrev 2017-09-01 09:33:03 följande:
    Nube skrev 2017-09-01 08:33:57 följande:

Stort grattis! Helt underbart men jag förstår även oron.. så du får stå kvar under ruvare än så länge :)

Tusen tack <3 Det blev inbokat VUL 28/9. Känns så långt bort men hoppas det går snabbt :)
    Stort grattis igen! Så himla underbart! Hoppas det går vägen för dig! :) <3
  • Mjbo
    soofa skrev 2017-08-31 21:09:55 följande:
    Hej och välkommen! Jag ska eventuellt på återinförande på lördag och kommer i sådana fall ha samma testdag som du enligt våra instruktioner. :) Man får sysselsätta sig så gott man kan till dess och gömma undan alla tester så man inte får för sig att tjuvtesta. ;)

Haha jag är tvärt om! jag ska ju sätta in min blasto på söndag, och jag har redan laddat upp med 10 tester hemma! :D haha.. Va olika man är..  :D Gör ju i ostimulerad cykel, så något falskt positivt får jag ju iallafall inte :)

• Mjbo
    soofa skrev 2017-09-01 15:25:43 följande:

Nä precis, det är väl det jag är lite orolig för. Att det ska vara positivt men sen visa sig vara falskt positivt. Då bör vi ha testdag typ samtidigt då? Om vi nu håller oss till dess. ;)

Ja vi borde nog det! Du gör insättning på lördag sa du va? :) hur många dagars?
  • Mjbo
    soofa skrev 2017-09-01 18:12:50 följande:

Ja, om ultraljudet ser bra ut. Om jag räknar rätt så blir 5-dagars i sådana fall. :) Ägguttag i måndags.

Åh! Lycka till på insättningen idag!! <3
  • Mjbo

Jag ska göra en fet imorgon... igår åkte jag på en riktig dyng förskyldning!! :( snorar och hostar och ont i halsen.. . Huuur tusan gör jag nu? Någon som vet om man får göra fet trots sjukdom? VILL INTE vänta en månad till :(

• Mjbo
    soofa skrev 2017-09-02 11:11:30 följande:

Här blev det ingen insättning. Inget av de 6 äggen har delat sig i så många celler att det var aktuellt att återinföra något. De ska avvakta och se till i morgon, har de utvecklat sig bättre då så fryser de in dem men om inte så kasserar de dem och så får vi börja om helt och hållet om två månader.

Dessutom var mina äggstockar fortfarande förstorade, så det hade inte blivit aktuellt med något återinförande ändå.

Sitter i bilen på väg hem och gråter nu. Åkt 3 timmar enkel resa hit och nu lika långt tillbaka.

Åh nej!! :( fy! Jag lider med dig!! <3

Finns inget jag kan säga som kommer göra att det känns bättre, men jag vill iallafall säga att jag hoppas så för din skull att de ser bättre ut imorgon och ni får sätta in någon imorgon. Usch så tungt.. stor kram till dig <3
  • Mjbo
    Becccss skrev 2017-09-02 10:58:04 följande:

Jag blev förkyld och fick halsont precis innan ET, så jag frågade dom om det kunde påverka chanserna nånting men sålänge man inte har hög feber så ska det inte vara någon skillnad. Det borde ju vara ungefär samma vid FET tänker jag :) ring och fråga om du känner dig osäker, håller tummarna för att det blir av imorgon! Krya på dig och lycka till <3

Tack för ditt svar!

Ringa kan jag inte göra eftersom det är helg och dom svarar inte i telefonen då. Men jag tänker att jag håller masken och försöker snöra så lite som möjligt imorgon så genomför vi det oavsett. Det märks väl om dom nekar imorgon pga att ja ser för sjuk ut :p har ingen feber idag, hade igår. Men ja hoppas att den håller sig borta imorgon med! :)
  • Mjbo
    ijo skrev 2017-09-02 13:27:35 följande:

Jag tror inte det gör något :) Dom sätter nog tillbaka ändå! Lycka till imorgon <3 Hade ni 1 eller flera frysta?

Jag hoppas det! För den här förskyldningen blir då inte bättre iallafall! :( hoppas va lite piggare imorgon när jag vaknar.

Jag har 5 st i frysen.. 4st 5dagars och 1st 6 dagars. Imorgon får jag ett 5dagsra tillbaka om allt går som det ska fram tills dess:)
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017