Vi som börjar med IVF hösten 2017
Okej, då har jag lite bättre koll på hur det funkar. :) Jag ska på ultraljud i morgon så först då har jag mer information att ge. Det är första gången för oss. :)
Okej, då har jag lite bättre koll på hur det funkar. :) Jag ska på ultraljud i morgon så först då har jag mer information att ge. Det är första gången för oss. :)
Hej!
Hoppar också in här. Jag och min sambo ska göra vårt första försök på Carl von Linné nu i höst. Så nervöst! Och är lite pessimist så har inga större förhoppningar...
Vi har försökt få barn i flera år, jag har PCO men har fått Äl av mediciner men det har inte tagit sig. Jag är 24 och min sambo 30 :)
Nu så! Ultraljud nummer 2 i morse. Fortsätter med Olgalutran och Gonal F, dock i något mindre dos till och med i morgon sen Ovitrelle på lördag kväll och sen uttag på måndag. Galet! :)
hej! får man vara med här , jag är på ruvardag 6 idag med ett fint 4 celligt embryo.inget är som väntans tider,
nej mitt tredje. första försöket lyckades dec 2015 och gick i 10 veckor och slutade i mf dessvärre, det tog hårt , som tur är fick vi 4 jättefina 4 celliga till frysen. och gjorde andra försöket nu i juni på tinat i naturlig cyckel men det tog sig ej. nu provade vi igen och gjorde återföring nu den 18/8 och denna gång bad jag att få lutinus. vågar inte tjuvtesta än ,den gången det lyckades höll jag mig till testadag. har testdag nu den 1sep.
Nån som vet om mediciner finns vanligt på hemma apotek eller dem beställer hem dem?
Jag har läkartid 11.9 och kör på direkt i dagarna när mensen dyker upp, nu bara lite stressad att dessa läkemedel kommer inte finnas på Apoteket :/
Ska försöka få tag på läkaren men han jobbar inte varje dag.
Ajdå :/ kanske bättre kolla om kan få dem då utskrivet innan mötet? Går det ens innan man träffat läkaren där dosen bestäms? Har nämligen gått i rapido fart nu efter den sista utrednings möten! Äggplock också skulle bokas av läkaren till v 39 så blir kort protokoll vet jag men som sagt har inte ens varit på infot än :) ska ha mens där samband i det datumet så blir att börja direkt, lite läskigt men så förhoppningsfull
Tog också min sista spruta igårkväll. Om några timmar kör vi mot Göteborg och i morgon kl. 08:3 ska vi vara på plats på kliniken. Spännande men sjukt nervöst! Hur känner du dig?
Tack! Det känns helt galet att man har kommit hit i processen nu. Uppdaterar när jag är klar och på väg hem i morgon.
Lycka till alla idag som gör plock och insättningar! :D