• Mjbo

Vi som börjar med IVF hösten 2017

CazaAzur skrev 2017-08-28 12:30:29 följande:
    Hej  Mjbo, jag väntar också på FET. Ledsen för MA men härligt att du börjat om!
    Hur går det för dig? 
    Ska man testa själv fram till ÄL? Har du blasto som du väntar på?
    Lycka till och kram!

Åh va spännande!

Jag fick order om att börja testa på dag 10 efter mensens första dag, Men det beror nog på hur lång cykel man har osv.. Men jag började testa på dag 8 ungefär.. :) Sen ska jag ringa kliniken när jag får glad gubbe på testet :) Jag har 4 st 5dagars och 1st 6dagars i frysen från första försöket.. 

Har du något i frysen? Hur "gamla"? :) Stort lycka till till dig med!

• Mjbo
    soofa skrev 2017-08-28 13:30:15 följande:

Tack! <3 Ägguttaget gick bra även här, 15 ägg men vet inte storleken på dem. Fick en tid för återinförande på lör men det är väldigt preliminärt då vi måste göra ultraljud på kliniken innan samma dag. Jag har två reumatiska sjukdomar och dem tillsammans med risk för överstimulering är tydligen ingen bra kombination. Så, antingen blir det återinförande på lör eller så fryser de in alla eventuella embryon och så får vi vänta en månad på återinförande. Tyckte också ingreppet gick bra och känner mig fortfarande bra, men antagligen kommer väl värken under dagen.

Mjbo skrev 2017-08-28 08:30:15 följande:

Lycka till alla idag som gör plock och insättningar! :D 

va bra att allting gått bra och att du mår bra! Hoppas du slipper vänta ännu en månad såklart, men dom vet nog vad som är bäst för både dig och embryot så man får försöka lita på att de dom säger är rätt, oavsett om det känns tråkigt och jobbigt ibland.. Men de vet du såklart redan det du med :) Grattis till bra resultat idag iallafall.. en milstolpe avklarat! :)
  • Mjbo
    soofa skrev 2017-08-29 07:32:45 följande:

Tog min första Lutinus nu på morgonen. Vi har fått instruktioner om att jag ska ta den tre gånger om dagen vilket känns mindre kul men man kanske vänjer sig? Fick också höra att biverkningar av Lutinus är liknande symtom man får vid graviditet, med mensvärk, trötthet och illamående. :S

Jag fick jätte mensvärk och hade svårt att sova av den. Plus att de va så kladdigt och meckigt så jag gillade den inte. Men de kanske är olika flr alla. Konstanta tjocka trosskydd, speciellt på natten är ett tips, för mig iallafall va de som en flod av vitt gegg när ja reste mig upp ur sängen haha :p stort lycla till! Allt gegg och smärtor är värt det i slutändan! :)
  • Mjbo
    soofa skrev 2017-08-29 08:46:32 följande:

Haha åh.. nä, har inte hört så många positiva erfarenheter av den. ;) Känns ju lite meckigt också med tre gånger om dagen.

Men ja, som du säger är det ju värt det i slutändan. :) <3

Haha nej jag har inte heller hört någon som sagt något positivt om den ännu tyvärr :P Jag hade oxå 3 ggr om dagen.. Nu har jag fått min glada gubbe och jag ska till kliniken för insättning på söndag :) ÄNTLIGEN! :D 
  • Mjbo
    soofa skrev 2017-08-29 09:40:44 följande:

Åh, vad kul! :D För mig som inte har så bra koll, varför just söndag? Blir det insättning efter ägglossningen då?

Ja ägglossning har jag just nu. Sen beror de väl på hur många dagar embryot är i frysen oså. Så räknar dom ut det utifrån det :)

Embryot och min cykel måste vara i fas med varandra:)
  • Mjbo
    soofa skrev 2017-08-29 10:22:35 följande:
    Okej, då är jag med! :)
    Hur går det för dig? Har du hört något från kliniken idag angående äggen? och hur mår du idag?
  • Mjbo
    soofa skrev 2017-08-29 10:50:56 följande:
    Nä, jag har fortfarande inte hört något och det gör mig nervös. :S Förutom det mår jag faktiskt bra, känner inte så mycket av gårdagens ingrepp så det är skönt.
    Gud va skönt ändå att du inte känner så mycket. Jag kunde knappt gå på en vecka efter uttaget. och gick ja så kändes de som varje steg va en kniv i magen ungefär :P Men de va ju bra att du klarade dig så bra!
    Hoppas du har fått höra nånting positivt nu! :) :) Håller tummarna åt dig!
  • Mjbo
    Nube skrev 2017-08-29 12:13:25 följande:
    Vad skönt att du äntligen fick äl! Lycka till nu! Jag fick ju mensen igår så nu sätter vi igång idag men sprutor.

Tack så mycket! Är så himla nervös och spänd, men mest nervös för OM de skulle bli plus, att inte kunna glädjas efter allting hur de vart i somras.... Det skämmer mig.. Men men.. En sak i taget nu försöker ja tänka åt mig själv:)

Åh va härligt att du äntligen får börja med sprutor! Stort lycka till åt dig med! :) 

• Mjbo
    CazaAzur skrev 2017-08-29 16:17:40 följande:

Guuuud va spännnade, det blir nu på söndag?

Vet du när upptinar man embryon, dvs får man veta några dagar innan om den inte klarar eller blir det samma dag (förkrossande)? 

Jag är helt hypernervös med upptiningen. Har fått för mig att jag ligger bland 10% som inte klarar. 

Ja precis de är nu på söndag. Super nervöst!! Dom tinar det samma dag på morgonen, klarar det första inte sig så tar dom ett nytt (blir det inget som klarar sig så ringer dom samma morgon) .. så inget samtal vill man ha den morgonen iallafall!! :/

Hur går det för dig? Vart i processen är du? :)
  • Mjbo
    kaleidoskop88 skrev 2017-08-29 16:47:28 följande:

Vad bra med en uppdaterad lista! Så många som kämpar!! Önskar alla massa lycka till... Det är ju en helt nu värld detta, skönt att veta att det är fler som är mitt i det. Jag jobbar själv inom sjukvården, men det här är bara så... Annorlunda. Hade en läkare som frågade om mitt slidsekret igår medan han VUL-undersökte mig. ^^ Blir man van? Haha.

Haha! Ja konstigt nog blir man van! Iallafall jag! Haha
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017