Vi som börjar med IVF hösten 2017
Hur går det för er allihopa? :)
Hur går det för er allihopa? :)
Nu är jag ruvare till en Blastocyst som klarade upptining och såg bra ut :) Den höll på att kläckas också! Dom behövde bara tina ett ägg. Hoppas så att det någon gång ska vara vår tur <3
Hej, får jag hoppa in här också? :)
Vi har försökt bli gravida sedan september 2015. Gjorde utredning och fick besked om låg amh september 2016, första IVF försöket i januari 2017 fick vi avbryta då jag utvecklade en kysta. Andra försöket gjorde vi i april och fick ut två ägg, fick ett tillbaka men inget till frysen. Men jag blev gravid! Tyvärr konstaterades en ofostrig graviditet vid vul v 8. Fick blödningen i juni, det var fruktansvärd, jag hade så ont. Fick mens 4 veckor efter blödningen och idag började jag med synarelan igen!
Så har vår resa sett ut hittills. Känns både bra och läskigt att börja om på nytt men hoppas att det går bra. Känns ändå skönt att veta att jag blev gravid i maj.
Vore kul att vara med och "prata" med andra i samma situation. Hoppas det går bra för oss alla! <3
Ja, vi skrev nog i samma tråd tidigare! Tråkigt att vi här tillbaka här nu när vi båda blev gravida då. Ja, det har varit tuff sommar.. började så bra med graviditet som du skrev och slutade dåligt :/ Hoppas att vi har bättre tur nu!
Vi har ingenting i frysen så jag måste börja om helt och hållet. Tur att du har 4 blastos, vilken lycka! Jag är på dag 21 nu och ska få mens om en vecka ungefär. Jag fick positiv äl test i fredags. Började med synarelan idag så mensen kommer säkert lite försenad men sedan ska jag ringa kliniken för att veta när jag ska börja med sprutorna. Ska använda samma medicin som i maj men lite högre dos.
Hur mår du efter ma? Jag känner mig fortfarande ledsen och tänker hur roligt det hade varit att få börja 2018 med en bebis...
Jag hade varit beräknat till 15 januari, hann redan planera hur jag skulle sluta jobba till jul etc.. men vi får hoppas på en sommarbebis istället! Denna väntan och osäkerheten är värst, tycker jag. Och sprutorna så klart och all spänning efter ägguttag etc. Usch.
Jag har varit ledsen som sagt men det känns aningem bättre nu, var glad att mensen kom som den skulle efter missfallet och äl efter det. Skönt att kroppen verkar funka trots allt. Nu hoppas jag bara att nästa mens kommer i tid också så att jag kan börja med sprutorna.
När tror du att det blir insättning? Behöver du ta några mediciner nu?
-Väntrummet
- Sprayar
- Sprutar
- Väntar på ÄP/ET/FET
* Mjbo, väntar på fet nr 2 om ca 1,5vecka. i ostimulerad cykel.
- Ruvar
* ijo (2:a återföringen) TD 1/9
* becccss (1:a återföringen) TD 5/9
- Gravid
För min del känns det som till det blir uttag i början av nästa vecka. Så konstigt, helt plötsligt känns det som att allt går så fort.
Visst är det konstigt?
Kände lika sist på förra försöket. Allt gick sååååå himla sakta, sen helt plötsligt så hade tiden gått jätte fort och man va ruvare helt plötsligt.. Stort lycka till iallafall! :)
Hej Allihopa!
Va många vi har blivit! :D Hur går det för er?
Själv så väntar jag på ägglossning för mitt fet jag ska skall göra.
i April så gjorde vi vårt första försök och jag blev gravid, tyvärr slutade det i MA v 11 nu under sommaren.. Men nu är den tiden förbi och vi är på ny kula. Har haft min första mens efter utstötningen, och nu har jag börjat ta ÄL test varje morgon :)
Ska ringa kliniken när vi har en "fast gubbe" som hon sa :D
Hoppas det går bra för er alla.. Verkar som att vi är både ruvare, väntande och sprutande här inne. roligt! :)
Någon mer än jag som väntar på FET? :)
Ja, så kul att vi är ett gäng! Man inser ju verkligen att man inte är ensam om det här. <3
Vilken cd är du på nu? När brukar du ha äl?
Nej, jag känner inte heller någon som har gjort IVF så det är verkligen en helt ny värld. Väldigt spännande dock, så coolt att det funkar för så många. :)
Åh, men då verkar äl vara på g då! Spännande! Och då meddelar du dem när testet är positivt och åker till kliniken nästan omgående eller?
Nästa steg för mig är ultraljud i morgon, efter det får jag sannolikt besked om när jag ska ta Ovitrelle och sen blir det nog uttag i början av nästa vecka. :D
Ja jag vet ju inte riktigt hur kroppen är nu efter en MA, har aldrig haft det eller ett mf.. men jag hoppas att cykeln är som innan den här karusellen, för då borde de inte va så himla långt bort :)
fortfarande negativt i morse dock.. Men de kommer förhoppningsvis snart :)
Ja när det är positivt så ska jag ringa kliniken och då får jag en dag som ägget skall sättas in. Jag har bara 5 och 6 dagars blasto'sar i frysen så insättning blir ca 5 - 7 dagar efter att jag fått positivt på äl testet så att ägget och min cykel är på samma dag :)
Hur gick ditt ultraljud idag?? Har du fått tid för plock? :) Hade du gjort de här förut eller är det första gången va?