• Ellencassandra

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Pigall skrev 2017-12-29 12:32:13 följande:
    Hej Ellencassandra! Förstår hur du känner. Jag tyckte det var väldigt tungt efter vårt misslyckade försök. Speciellt väntan tyckte jag var hemsk . Allt kändes bara piss faktiskt. Men kan ju uppmuntra dig med att det var just andra försöket och byte till menopur som gjorde susen för mig. Från att ha haft ett rentav urdåligt resultat första gången blev jag både gravid och fick 3 till frysen. Vi kunde knappt tro att det var sant men läkarna verkade tämligen oimponerade. Sådana skiftningar mellan försök är tydligen inte helt ovanliga utan handlar ofta om ren tur+rätt stimuleringscocktail. Håller tummarna för att det ska funka för er denna gång!
    Åh va kul å höra!! Ger mig hopp. Är ju rätt ung (27) å fick rätt hög dos av gonal f, fick ut 6 ägg bara ett klarade sig.. så hoppas verkligen att menopur ska ge bättre resultat. Tack för svar :)
    Grattis till graviditeten!! Om du nu är det nu eller var det förut? Grattis iallafall :)
  • Ellencassandra
    hanna8911 skrev 2017-12-29 12:47:40 följande:
    Förstår dug precis! Tänkte samma förra nyår, att i år är året jag ska bli gravid! Visst, det är inte helt kört än då jag ska testa på nyår men känner mig högst ogravid just nu! Bara ta nya tag tills nästa år!
    Åh håller tummarna att du får ett plus!!
    Annars får vi kämpa vidare å bara hoppas att 2018 ska bli vårt år.
  • Ellencassandra
    Tiinuli skrev 2017-12-30 12:06:11 följande:
    Känner så väl känslan , på slutet av 2017 skulle som senast vara gravid, men nej så enkelt var det inte.

Första ivf september lyckades inte och nu skulle hunnit med en till innan jul men fick avbryta pga spontan Äl :( så surt och tungt , skit riktigt skit... så i feel you sister!
    Åh :( va surt! Förstår att det känns tungt!! Ska ni köra igång nu vid nästa mens?
    Jag fick precis min mens så imorgon kväll börjar jag med sprutorna! Tyckte det var bra tajming ändå så jag kan fira nyår å inte hålla på med sprutor å inget bubbel :P
    Gott nytt år <3
  • Ellencassandra

Hej alla. Nu har jag tagit gonal f och menopur. Känns ok att vara igång. Menopur är lite krånglig.. vet inte om det blev fel.. ska ju ta 150 å tryckte på kolven så den svarta hamnade på 150 men då kom min kille å ba men det e ju ingen vätska upp till 150 du måste ta mer å typ drog så det kom vätska upp till 150 men då var den svarta inte på rätt plats.. vet inte om det blev helt fel nu :/ blir alltid så nojig.. hoppas ni förstår vad Jag menar xD

• Ellencassandra

Nån mer som tar både gonal f och menopur? Hoppas verkligen att den kombinationen ska hjälpa. Nojig varje kväll att jag ska ha fått i mig rätt mängd av menopur. Den e lite krånglig alltså..

• Ellencassandra
    Pigall skrev 2018-01-03 09:27:02 följande:
    Jag nojade också över att få rätt dos menopur. Hade vad som sen visade sig vara en lite feltänkt dosering på 137,5 och som var helt omöjlig att mäta upp. Men det gick bra ändå. Fråga läkaren på första vul men några enheter hit och dit ska inte kunna skada. Det är ju därför första vul är så tidigt så att man kan rätta till eventuella fel.
    Oj men det förstår jag verkligen måste varit svårt å mäta upp haha! Det jag har problem e att liksom vätskan åker tillbaka så det är väldigt pillrigt liksom..
    tack för svar! Det ska jag göra :) har bara behövt ett ul hoppas på det nu också. Tror ev att ägguttag blir på fredag nästa vecka!
  • Ellencassandra
    Milla8101 skrev 2018-01-04 00:41:22 följande:
    Hej

Jag har tagit menopur ett par gånger och nu den sista gången både gonal-f o menopur.

Tyckte inte alls det var jobbigt lr pilligt, dra in vätskan väldigt sakta bara så får du den fulla dosen och inga bubblor, svarta raden ska vara på 150 om det nu var det du skulle ha.

Lycka till, första gången är ju alltid lite nervöst också! :)
    Igår gick det faktiskt jätte bra! :) eller kände mig trygg i det jag gjorde iaf å det blev rätt ;) imorgon blir det å ta orgalutran också.. tre sprutor varje kväll! Oh the joy.. nä men det e värt det såklart, hoppas jag..
    hur gick det för dig? Blev det skillnad när du tog både gonal f och menopur eller?
  • Ellencassandra
    Milla8101 skrev 2018-01-04 09:49:43 följande:
    Va bra att det kändes lättare.

Jo det gick bättre denna gången, plussade på nyår. Sen om det berodde på behandlingen det vet jag inte. Har gjort korta 4 ggr och nu det femte försöket gjorde vi det långa med nässpray innan sprutorna.

Lycka till :)
    Vad roligt at höra!! Grattis' :)
  • Ellencassandra
    mileythebunny skrev 2018-01-04 13:43:41 följande:
    Oh my, tre sprutor varje kväll?! Jag började spruta med Gonal-f igår och jag måste erkänna att det var väldigt mycket jobbigare än jag väntat mig. Jag testsprutade hos sköterskan och tyckte det gick ok och har sett fram emot att äntligen gå över från spray till sprutor, men jag hade det riktigt tufft. Jag fattar inte att ni alla klarar det så bra, ni är så jäkla grymma! Jag var så skakig när jag äntligen gjorde det att jag trodde att jag sprutat in hela dosen, men hade knappt börjat. Så jag fick ta en ny kanyl och börja om...jag hade bara sprutat ner från 250ie till typ 240ie... Jag är nervös nu att jag inte kommer att fixa att göra det igen ikväll, även om det självklart är värt det.

Har någon tips till en mes som mig som gör det lite lättare?
    Aa usch! Det är inte lätt.. Och jag tycker orgalutran är den värsta av dom :/ det är väldigt ovant å jobbigt i början men jag lovar att du kommer vänja dig! Gonal-f är nog den "snällaste" sprutan skulle jag säga! Jag var skit nervös första gången å darra å skaka men det blev bättre för varje dag! Mitt tips är att bara skjuta in sprutan så fort det går å inte tänka på det. Alltså inte stå å vänta å titta på sprutan :P bara gört! Stort lycka till! Det kommer gå toppen! :)
  • Ellencassandra
    mileythebunny skrev 2018-01-05 13:29:02 följande:
    Usch fy, hoppas jag får fortsätta med Gonal-f då och inte byta. Känns skönt att höra att man inte är ensam, tack för peppen! Jag lät min man ta sprutan igår, mest för att inte fastna mentalt, jag höll fläsket, han gjorde resten funkade jättebra.

Det låter som att du har gjort mer än en behandling, har du fått byta mellan de olika gångerna? Vad är det som har gjort att de bytt eller testa olika?
    Jaa hoppas du slipper ta fler eller olika! Vad skönt att du fick hjälp av din man :) jättebra!
    Jag har gjort en behandling innan. Anledningen att jag fick ta extra är för att jag har lite lägre amh värde. Tog 250 i gonal f och fick "bara" ut 6 ägg. Bara ett överlevde så tar 300 nu plus 150 menopur. Har läst att menopur är bättre för äggkvaliten. Så det e väl det jag behöver, fler å bättre kvalité. Så hoppas det här bytet ska fungera bättre å hoppas verkligen att jag får nåt till frysen..
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017