• Ellencassandra

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Azerp skrev 2017-11-08 09:49:51 följande:

Gråtkalas hela morgonen, kliniken ringde när vi var på väg, det var bara att vända föt ägget har inte delat sig som det ska så ingen återföring för mig :( :( :(

Åh va tråkigt att höra :( styrkekramar <3 <3
  • Ellencassandra

Fy satan så nervös jag är inför imorgon. Testdagen.. usch känner på mig att det blir negativt :( molvärken har kommit å gått under dagen. Inget blod än. Pendlar mellan hopp å förtvivlan.

• Ellencassandra

Testet blev så negativt som det kan bli :( ingen mens men den kommer väl snart.. usch så trist.
    Nästa försök blir väl i januari..

• Ellencassandra
    Hey.orange skrev 2017-11-09 06:36:25 följande:
    Då har hag gjort mitt test, nyfiken som jag är!
    Kan inte se nån bild! Är det positivt? :)
  • Ellencassandra
    Hey.orange skrev 2017-11-09 08:39:06 följande:

Tack Alla! Td är först 16/11 :)

Grattis! Vilken lycka <3
  • Ellencassandra

Dum som man e hoppas man ju fortfarande.. kan mensen komma igång bara så kan jag gå vidare :/

• Ellencassandra

Idag ringde jag å meddela att min blödning kommit igång. Ska träffa läkaren 27e november för å planera ny behandling :) så ska ta en liten paus å försöka ha lite roligt så länge.

• Ellencassandra

Hej alla. Har tagit en paus ifrån allt det här. Blev så ledsen efter mitt misslyckade försök. Börjar kanske med sprutor nästa vecka beroende på när min mens kommer. Annars kör vi efter nyår och det är helt okej det med. Ska ta gonal-f 300 + menopur denna gång. Fick ju rätt högt 250 förra gången men eftersom jag inte svara så bra (fick 6 ägg, 4 mogna) så höjer de ännu mer.

• Ellencassandra

Läkaren sa att jag måste få min mens idag ifall vi skulle hinna göra en behandling innan jul, jag trodde ju absolut inte att jag skulle få den idag, då jag bara är på dag 23 (får mellan dag 25-28) men hur chockad tror ni inte jag blev nu när jag gick på toa och det kom blod? Mensen är alltså i full gång men tyvärr köpte jag inga nya sprutor eftersom jag trodde mensen skulle komma som vanligt. Så måste nog ändå vänta till efter nyår. Känns både bra å dåligt. Egentligen vill jag ju sätta igång på en gång, men samtidigt skönt å kunna ta det lugnt å njuta av julen.. å slippa gå å oroa sig/må dåligt..
    är det vanligt att mensen kommer tidigare efter ivf?

• Ellencassandra

Hej allihopa. Har varit frånvarande ett tag. Behövde tänka på annat ett tag å bara vila.. hur går det för er alla?
    Jag ska få mens idag, lördag eller söndag. Ska börja med sprutor dag två. Menopur och gonal - f denna gång.. just nu känns det rätt tungt bara.. för minns i början av 2017 då tänkte jag att det här är året jag ska bli gravid. Var exalterad över att få hjälp och komma igång.. nu sitter man här i slutet av 2017 utan ett enda plus i sikte.. :( men ger inte upp såklart.. andra ivf försöket nu.

Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017