Fler?
Är gärna med! Har gjort ett försök men fick bara två äggblåsor, det ena skadat, det andra delade sig inte.
Har startat nedreglering (11:e dagen idag). Ska på vul på måndag och förhoppningsvis börja med stimulering då.
Är gärna med! Har gjort ett försök men fick bara två äggblåsor, det ena skadat, det andra delade sig inte.
Har startat nedreglering (11:e dagen idag). Ska på vul på måndag och förhoppningsvis börja med stimulering då.
KarinS08: betyder det att du ska börja stimulera nu?
Smurf11: när startar du?
Jag tror att två äggblåsor börjat växa tidigare vilket gjorde att det blev stor skillnad i storlek. På ultraljud cd 8 var en blåsa 21mm, en 16 mm och sen 7 st 9,5-13 mm. Av någon anledning ville dom inte vänta så de 7 mindre blev inte mogna.
Nu kör jag nedreglering så att alla ska börja växa samtidigt. Ska på vul på måndag och förhoppningsvis börja stimulera då.
Ah, tråkigt att dom har semesterstängt. Var går du?
Vad gör Letrozol?
Ja, det borde gå att få fler äggblåsor. Hoppas på att det fungerar bättre när jag nedreglerar först. Får verkligen hoppas att det är värt det för nu har jag skällt ut både syster och mamma eftersom jag är så hormonstyrd... ????
Dom tog ut de två största äggblåsorna men det ena var skadat och det andra blev befruktat men delade sig inte.
Fick Gonal-F förra gången.
Den här gången Bemfola. Vet inte skillnaden.
Vad har du använt Smurf?
Kan inte skillnaden mellan läkemedlen tyvärr. Har frågan varför jag tar sprutor (Gonapeptyl) istället för nässpray (Synarela) men fick bara till svar att min läkare bedömt det som bättre. Orkade därför inte fråga om stimuleringen.
Är inte LH hormonet som ökar inför ägglossning? Det borde väl inte vara så bra under stimuleringen? Är verkligen en djungel.
Tänker att dom får bestämma vilket som passar bäst. Men är lite irriterad varje gång jag tar gonapeptyl eftersom nålen är grov och det är en stor mängd vätska). Tycker den är värre än Orgalutran om ni tagit den.
Slut på klagandet för nu ;)
Är Letrozol stimulering eller nedreglering?
Karins08: Tar alla positiva tecken jag kan så nu hoppas jag också på 5 i frysen med Bemfola ;) Gissar att Letrozol då gör att slemhinnan blir bra för återföring av ägget?
På min klinik måste man vänta en cykel vid IVF men ska man återföra frysta kan man göra det i nästa. Dom sa att äggstockarna måste få vila efter en stimulering.
Har sprutat i nästan två veckor nu (spruta nr 13 idag!). På måndag får jag förhoppningsvis börja med stimulering och då ska jag ta en halv Gonapeptyl per dag. Tror inte den är så vanlig i Sverige, ingår inte i högkostnadsskyddet.
Bor i Stockholm men går i Danmark. Är ensamstående så behöver en donator.
Ah, kanske är en sak dom säger och en annan sak med verkligheten det där med att vänta också. Kanske det är längre köer i Stockholm också. Segt hur som!
Hur gammal är du?
Jag har inte fått dosering på Bemfola än, det står 225-300ie i journalen men vet inte hur dom sen avgör. Receptet är på pennan på 300ie. Men brukar få instruktioner med doseringar när jag varit på vul.
Har en svensk läkare på mamamia som hjälper till. Dom har inget samarbete men det funkar hyfsat bra. Lite jobbigt att inte vara garanterad att få vul när det passar men dom gör allt dom kan och hittills har jag tom fått tider som passat mig.
Vet inte heller skillnad. När jag skulle påbörja ringde jag till en del svenska kliniker också men dom var ofta väldigt otrevliga - började med att berätta att det är VÄLDIGT dyrt. När jag ringde till Danmark sa hon bara åh så roligt! Vi bokar en telefontid. Så bestämde mig för Danmark trots att det är mer omständigt.
Hej Kiim0. Tråkigt att höra att det inte lyckades.
Är också igång med nedreglering. Ska förhoppningsvis börja stimulera på måndag. Lite konstig process det här. Ibland önskar man inget hellre än att mensen inte ska komma. Ibland inget hellre än att den ska komma. Den här månaden var jag orolig att de n inte skulle komma vilket ju skulle innebära längre nedreglering, men nu har den börjat!
Karin08: jag är 36. Irriterande med 40 dagars cykel.