Har du gråtit av smärta som vuxen?
Har du haft så ont som vuxen att du börjat tjuta?
Vad hade hänt?
Vad hade hänt?
Ja, när jag bröt armbågen förra året. Både spydde, svimmade och grät av smärta (kanske mest chocken iofs).
Senast förra året när jag ramlade handlöst pga en ledning på marken samtidigt som jag bar på saker och slog sönder tre tänder i överkäken, en slogs upp i käkbenet.
Hände på 5 sekunder, tog åtta månader att bli klar med hos tandläkaren och gratis var det inte heller. :-\
Japp, jag är väldigt tålig generellt men när jag bröt foten rakt av och bedövningen släppte efter operationen då jag fått skenor och skruvar inopererade i leden kom tårarna. Satan vad ont det gjorde. Jag bet ihop och gav inga ljud ifrån mig eftersom jag låg på uppvak men tårarna rann.
Fast det värsta var när jag skulle få ryggmärgsbedövning inför kejsarsnittet och en oerfaren läkare satte nålen fel flera gånger. Jag skrek rakt ut och en sjuksköterska höll om mig medan tårarna rann. Jag såg på dem att något var fel och till slut avbröt de försöken och hämtade en erfaren läkare som satte nålen rätt direkt. Det är fortfarande den värsta smärta jag har upplevt, foten och själva snittet inkluderade. Jag ryser fortfarande när jag tänker på det.
Vid förlossningen, har därför bara ett barn.
Ryggskott som gör så ont att du inte kan ta dej ur sängen.
Våldtäkt, fick sy många stygn i både slida och anal.
Jag gråter inte av smärta utan då fokuserar jag stenhårt för att hantera smärtan och tårar får en bara att tappa koncentrationen. När smärtan klingar av kan det hända att jag snyftar lite och tycker synd om mig själv.
Vad hade hänt?
Jag fick min dotter med akut kejsarsnitt, efter 2 dagar fick jag en allvarlig infektion i min mage. De gjorde ul på min mage och såg en knuta i magen. Med endast bedövning i huden stack de in lång nål i magen för att försöka ta prov/hål på den. Det gjorde så otroligt ont jag skrek så det strömmade till folk från olika håll. De fick inget prov då knutan var så hård.jag hade hög feber och bara skakade och grät när jag kom upp på avd.igen. Var inlagd på bb i 11 dygn.
Jag har smällt igen bildörren och fastnat i dörren med långfingret, jag bröt toppen av fingret.
Jag har bränt handen i olja inte skönt det heller.
Har haft njursten ca 15 ggr.
Jag grät när jag fick MA och efter att fostret kommit ut blev jag hemskickad med moderkaka och hinner kvar. Jag började blöda extrema mängder hemma. Hade blodvärde på 105 när jag lämnade sjukhuset, när jag åkte in igen 4 timmar senare hade jag 82. Jag var så yr så jag grät. Efter skrapning fick jag 2 påsar blod.
Ja när jag fick akut diskbråck i ländryggen och ischias from hell i vänster ben. Det var fan den värsta smärta jag varit med om. Kändes som det brann i benet. Opererades akut bara 1,5 dygn senare då mitt diskbråck gjorde mig delvis förlamad i bäckenmusklerna och då blir det akut. Hade en 3 veckors bebis att sköta om samtidigt också. Tur min mamma var med på sjukhuset och tog hand om honom.
Gråter nästan dagligen.....
I väntan på att bli akutopererad för utomkvedshavandeskap. Fyfan vilken smärta. Skrek och grät som en galning och bönade och bad om att de skulle söva mig.
Diskbråck ser ut att vara återkommande tema...
Ja, när jag gjorde äggplock. Båda gångerna!
Nej, det har jag inte gjort. Däremot har jag gråtit av frustration pga smärta. Alltså inte av smärtan i sig utan av att den begränsar mig och tröttar ut mig.
Vid kraftig smärta biter jag ihop och härdar ut eller försöker slappna av för att inte göra smärtan värre (har fött tre barn, haft njursten och gallsten, fått mycket tunga föremål på foten, så har upplevt mycket stark smärta). Jag gråter överlag väldigt lite, varken av glädje eller sorg.
När jag brände upp rumpan på ett avgasrör som 18-åring tror jag att jag grät en skvätt
Vi första förlossningen (utdragen och utan bedövning) tror jag också att det kom några tårar. Hade dock såna smärtor att större delen av förlossningen består av minnesluckor idag så vet ej helt säkert
Vid ett av alla mina njurstensanfall då jag var gravid i 9:e månaden med mitt andra barn grät jag garanterat. Kissade ut en stor fin sten på sjukhuset efter 24 timmar ihållande smärta
Gråta ja, många gånger, då jag har smärtproblematik som kommer i skov, som bara bara går mildra med morfinpreparat och IV när det som är som värst.
Har misstänkt psoriasis artrit, den har den statusen då man behöver ett par ggr till för säkerställa diagnos.
Ska tilläggas saknar synlig psoriasis nu, vilket även innebär att jag inte får skoven av smärta speciellt frekvent för tillfället.
Psoriasis artrit kan man få även utan synlig psoriasis, men verkar inte funka så på mig.
Japp. Missfall 1. När vi konstaterat MA och jag blödde som en gris med enorm smärta under några timmar varje kväll/natt i nästan en vecka. När jag fick gallstensanfall. Då har jag även kräkts av smärta.
Ja innan diskbråck så tyckte jag förlossning var värre. Har fött 5 barn men smärtan av ischias var fan värre. Fy fan säger jag. Låg och grät oavbrutet av smärta och ingen ställning funkade och lindrade. Vidrigt var det.