• Anonym (/)

Har du gråtit av smärta som vuxen?

Har du haft så ont som vuxen att du börjat tjuta?

Vad hade hänt?

• Svar på tråden Har du gråtit av smärta som vuxen?
  • Anonym (Lia)
    Anonym (/) skrev 2017-07-15 12:38:09 följande:

Vad hade hänt?

En gång. Hade riktigt fruktansvärd tandvärk. Hade varit till tandläkaren och de kunde inte dra ut tanden pga en kraftig infektion som gjorde att bedövningen inte tog något. Så jag blev hemskickad med antibiotika och dagarna som följde var fruktansvärda. Kroppen försökte stöta bort tanden och jag trodde allvarligt att jag skulle dö av smärtan. Och då har jag ändå fött 4 barn men detta är den värsta jag varit med om. Kan tillägga att jag lärde mig av mitt misstag och går nu regelbundet till tandläkaren INNAN det blir så illa som det var då ;)
  • Mirja von Beau
    Anonym (/) skrev 2017-07-15 12:38:09 följande:

Vad hade hänt?

Ja. Diskbråck. 
  • Anonym (Ivf)

Vid mitt tredje äggplock. De andra två var helt hanterbara så blev chockad av smärtan sista gången. Försökte vara tapper men tårarna bara välde fram. Hörde läkaren säga till kvinnan som skötte smärtstillande "ge henne mer nu!". Dock så värt det för nu är vi gravida.

• Anonym (Massor)

Ja, många gånger. Operera ut en visdomstand utan bedövning under 1,5 timme känns om man säger så! Ryggskott som förlamar hela högerbenet och det skär som knivar när man försöker gå också. Slå huvet i en grov spik i ladan. Stuka foten rejält i stallet- ska tillägga att fåren verkligen undrade vad jag höll på med när jag satt och storgrät!   Och ett antal fler tillfällen med olyckor och sjukdomar. Ja, just det- äggplock också!

• micromat

Jajjemen.. När dom sydde mig i en nerv i foten, nyopererad som jag var svullnade foten upp till dubbel storlek.. SATAN så ont det gjorde.. Blev inte bättre dagen efter när jag och min boll till fot klev upp till akuten och läkaren började klämma.

Det drog i nerven hela tiden..

Andra gången var när dom väckte mig för tidigt ur narkosen och jag vaknade av smärta för att dom fortfarande höll på...

Tredje gången - krossat hjärta... Gör ont varje gång...

• Zadre

Japp. Vid migrän och en gång då jag hade en fruktansvärd tandvärk.

• modsey

När jag vaknade efter en stor bukoperation och eda; n inte hade tagit. Vidrigt galet ont men jag kippade mer efter andan tror jag och hade svårt att förmedla mig eller prata men minns att tårarna nog rann.

• Anonym (Usch ja)

Absolut...

1) när mitt knä hoppat ur led och skulle dras tillbaka.

2) när jag slet av korsband och ledband

3) förlossning nummer 1

4) förlossning nummer 2

5) amning med infektion i såriga bröstvårtor, fy fan.... det gjorde helt sjukt ont.

Kan säkert ha hänt fler gånger, men inget jag minns just nu.

• Jennie med ie

Oh yes. Flera gånger vid gallkramper. Och en gång när jag svimmat och fått svinont i nacken/axeln där jag låg på golvet och inte kunde flytta mig p g a pågående akut behandling.

Svar på tråden Har du gråtit av smärta som vuxen?