Anonym (Bonuspappan) skrev 2017-07-16 12:15:04 följande:
Detta har ju som sagt hänt då och då tidigare, när bonusdottern är hos sin biopappa är det aldrig några problem liknande det som händer hos oss.
Biomamman har väldigt svårt att sätta ner foten när dottern vill få som hon vill, det gäller det mesta, så dottern har svårt att ta ett nej iaf från biomamman.
Nu har jag sovit 3-nätter i husvagnen och dotter och biomamma har delat våran säng, jag har inte haft något bra tillfälle att diskutera detta med biomamman.
Men det ska jag ta så fort tillfälle ges.
Ska föreslå att nästa gång detta händer så kan mor och dotter gå ut och sova i husvagnen.
Fortsättning följer..
relationen mellan mor och dotter är på få sätt jämförbara med relationen mellan pappor och söner - i de flesta fall.
Diskussioner leder sällan framåt, samtal kan däremot lösa många problem. Ett samtal består till största delen av att lyssna på den andre och ta in dennes uppfattningar, en ökad förståelse och tolerans för olikheter.
Jag ser två problem, det ena är att du är fast i ett perspektiv om 'daltande', det andra är att du vill ha rätt.
OM barnet nu behöver sin mammas närhet så finns det skäl till det. Jobba med det istället för att dra till med BS skuldbeläggning om daltande.
Du skulle naturligtvis ömt ha sagt till din sambo att du lägger dig ute för att få sova så att du är på bra humör i morgon istället för att hugga både barn och sambo med kniv i ryggen som du gör nu.
Man UP!