• Anonym (Bonuspappan)

Bonusdotter 12år vill sova i vår säng?

Hej min bonusdotter på 12år säger att hon känner sig iaktagen när hon ska sova i sitt rum. Även att hon hör konstiga ljud när det är sovdags. Detta har hänt några gånger tidigare.
    Hennes mor frågade då senast hon känt obehag om hon ville sova i våran säng och det ville hon gärna.

Jag blev väl sådär glad över att hon skulle sova med oss och tog mitt täcke och kudde och gick ut i husvagnen för att sova där istället.
    Sambon kom efter ut i husvagnen och tyckte jag överreagerade.

Tycker annars att hon daltar väl mycket med sin dotter om olika saker, jag har själv söner dock utflugna men jag har aldrig daltat med dom.

Hur tycker forumet om detta?

• Svar på tråden Bonusdotter 12år vill sova i vår säng?
  • Frontline

12 år och vill sova i er säng?

Det finns inte på världskartan aldrig nej det går inte..

Är så  glad att våra barn har sovit i eget rum och säng från dom var 1 år...

Simsalabim trosorna försvinn :)
  • 8airam8

Jag tycker att mamman gjorde fel och att du betedde dig lite som en drama queen. Båda gjorde fel liksom. Hon hade kunnat tala om för barnet att det inte är någon som iakttar henne på rummet. Du hade kunnat säga nej där och då, och om inte det hjälpt så hade det ju räckt att byta sovplats inne i huset istället för att stampa iväg ut och sura. Diskussionen med mamman hade kunnat tas dagen efter.

• Anonym (Lilly)

Vår dotter är 9 år och hon kommer och Dover hos oss. Det går i perioder när hon håller på att utvecklas eller något oroar henne,och självklart ger vi den tryggheten hon behöver. Känns konstigt för oss att hon skall ligga själv på sitt rum när hon är rädd och vi två vuxna ligger i samma rum. Är inte ensam om detta,vet många som har sina stora barn sovandes med sina föräldrar. Så länge alla sover gott så är det väll inga problem anser jag. Tids nog sover de helst själva i alla fall.

• Freijah

Hade väl varit bättre om mamman gick in o sov i dotterns rum för att visa att där inte är något att vara rädd för?

• Näckrosen

Mina söner 13 o 8 kommer då och då in till mig och bonuspappa och sover. De somnar alltid i egen säng men är välkomna om de vaknar.
    Håller med det någon skrev att om de är rädda/oroliga är det konstigt att inte ge dem den tryggheten.
    Blir det för trångt flyttar vi någon av oss vuxna in i barnens rum resten av natten.

MEN jag tycker inte biomamman har rätt att lägga sig i hur ni löser ert sovande!

• smulpaj01

Jag sov bredvid min son i 4 månader när han var rädd, han var 12 då. Hade min sambo betett sig som du så hade han varit mitt ex nu!

Trygghet är extremt viktigt för barn! Det är vad dem tar med sig in i vuxenlivet. Idag är sonen 16 och sover helst med sin söta flickvän

• FrökenKanSjälv
    Näckrosen skrev 2017-07-15 04:05:34 följande:

Mina söner 13 o 8 kommer då och då in till mig och bonuspappa och sover. De somnar alltid i egen säng men är välkomna om de vaknar.
    Håller med det någon skrev att om de är rädda/oroliga är det konstigt att inte ge dem den tryggheten.
    Blir det för trångt flyttar vi någon av oss vuxna in i barnens rum resten av natten.

MEN jag tycker inte biomamman har rätt att lägga sig i hur ni löser ert sovande!

Biomamman är ts sambo och bor i ts hem. Varför skulle hon inte ha rätt att lägga sig i hur de löser sovandet i hennes eget hem?
  • trilskas

Självklart ska barnet få sova hos sin mamma om hon känner sig rädd. Vafan liksom? Trygghet, närhet är väldigt viktigt. Och ni två sover ju ihop - du och din sambo. Varför ska barnet sova själv då om den inte vill det? Hur berättigar du det?

• Anonym (Nope)

Nej så stora barn sover inte i vår säng. Jag hade regerat som dig ts. Hon är stor nog att sova själv. Men detta kanske bara handlade om en gång? Nu kanske hon är tillbaka i sin säng igen?

• Hamburgartjuven

Jag har alltid stånd när jag sover... Det är rent mekaniskt. Inga stora barn där tack.

Du gjorde rätt men borde avdramatiserat det.

Och självklart om dottern är rädd... Ta en stol och sitt vid hennes säng en stund.

Svar på tråden Bonusdotter 12år vill sova i vår säng?