Inlägg från: Summerchild |Visa alla inlägg
  • Summerchild

Nu är bebisarna här! Bf Juli 2017

acinnaleh skrev 2017-08-31 07:07:50 följande:

Usch det låter som du har en tuff period även om kah inte hänger med riktigt i allt du skriver. Har kollen lämnat dig i kaoset där bebis inte mår bra?

Man blir ledsen över 112s felaktiga rekommendation att skaka ett barn jättemärkligt :( hoppas verkligen att ni snart kommer fram till vad som är orsaken till problemen så att han piggar på sig.

Och ja det är lite inaktivt här, tror att man har så mkt ändå så här i början. Mkt att ta in, hantera, lära sig mm.Menar du att du inte kan göra allt du vill? Får du stöd av bvc mm, så här ska du inte behöva ha det/må. Kram!

Ja killen lämnade mig och super med sin bror istället...3 dygn har han varit borta...

Jag kan göra allt jag vill....se på film till och med utan att bli störd... menar han är seg å äter dåligt... min stackars bebis.... vill sluta med lanzo... barnet är som ett spöke. Innan var han pigg å glad. Men en sak oroade mig å det var att han hade epilepsi liknande anfall....men läkarna tror inte det när dom undersöker honom vid tillfället. Finns det nån anledning att oroa sig när han spänner sig med nacken till vänster. Stel.

Lr okontaktbar och vaknar inte vad man än gör även om man kämpar att väcka ungen i 10 min
  • Summerchild
    Delilah2001 skrev 2017-08-31 16:24:40 följande:

Vad jobbigt Vad säger sjukvården om att han är slö och inte vill äta? Förstår att du är orolig.

Menar du att din sambo lämnade dig för att ni inte är överens om medicinen?

Ja han lämnade mig för att vi inte är överens om medicin...

Nä han var inte slö innan medicin...pigg å åt bra...gick upp i vikt
  • Summerchild
    Sosozo skrev 2017-08-31 19:52:47 följande:

Men va? Vad taskigt av din sambo! Vad säger han? Att han inte ska komma hem?

Hoppas du får hjälp av bvc det där låter inte bra. Inte bra att vara ensam i heller. Hoppas den lille mår bättre snart

När inte mkt säger han om nånting utan håller sig borta bara
  • Summerchild
    Treansresa skrev 2017-08-31 22:38:03 följande:

Vad tycker sjukvården om att han blir slö och inte äter av medicinen?

Har inte fått tag på den läkaren... ingen annan kan svara på det
  • Summerchild
    Leeandra skrev 2017-09-01 13:31:45 följande:

Din kille beter sig som en idiot!

Jag tycker du får ta kontakt med BVC, verkar helt galet allting. BVC-personal brukar ha stor erfarenhet av barn, om de tycker att något verkar misstänkt får de skicka er vidare. Jag tycker inte att det låter normalt med en bebis som inte går att få kontakt med.

En väninna till mig har ett barn som drabbades av spädbarnsepilepsi när hon var 5 mån. Hos henne yttrade det sig med att hon helt plötsligt slog ut med båda armarna och stirrade tomt upp i taket.

Förmodligen är det inget med din son, men det bör ändå kollas upp ordentligt. Finns det någon annan som kan avlasta dig och du har som stöd? Låter jättejobbigt allting.

Stor kram till dig!

Men bra att killen inte är hemma å dricker. Jag måste väl ställa krav åt honom? Han kom hem iaf å vi har pratat igenom. 1 barn... 1 bonus son har han.

Läkarna tror inte att det är nåt fel på sonen. Jag ska väl lita på att dom vet? Sluta oroa mig och kanske överdriver med vad jag sett. Men jag är så rädd å mån om min pojke att jag gör vad som krävs för honom att må bra.
  • Summerchild
    GrönaDruvan skrev 2017-09-02 09:47:26 följande:

Summerchild...allvarligt, vad är det för stolpskott till kille du har? Är han ung eller? Ni har väl fler barn va?

Vad gäller din bebis så hade jag aldrig i livet låtit detta passera förbi. Du åker in och kollar detta och stå på dig!! Har du en magkänsla att något inte stämmer, så är det oftast så.

Hur många gånger har man inte läst om fel som sjukvården gjort när det gäller bebisar? De tror att mamman/pappan är nojjiga bara...

Här rullar det på...min man börjar jobba på måndag...efter 105 dagar hemma så ska jag fixa allt själv. Så nervös, speciellt över morgonen. Hur ska jag lösa det? Vilken tid ska jag gå upp? Hinner vi? Känner mig lite stressad över det och det kommer bli lite ensamt här hemma nu..

Jag har 4 barn men 2 bor hemma
  • Summerchild

Jag vill ge rota vaccin... jag är ingen läkare och låter det göras ....bvc erbjuder det åt oss ...ska tas nästa vecka och då är han 8v

• Summerchild

Vi tog rotarix för 2 dagar sedan. Upplever inga biverkningar än extremt trött barn.... någon som känner igen sig? Varför vägra vaccinet om ni nu gjort det?

• Summerchild
    GrönaDruvan skrev 2017-09-14 10:00:07 följande:

Då har vi varit på BVC på kontroll. Oskar är idag 2 månader 26 dagar gammal och väger 6935 och är 59 lång!

Fick sina första vaccinationer idag, och tur att mannen var ledig idag och kunde gå med. Jag klarade inte att vara med när sprutorna togs...

Tog ni rotarix oxå nånting?

Hans kurva pekar väl rätt upp som för min kille... han är så tung nu på armen. 2 mån nästa vecka 5570gr 58 lång. Ammar du än? Går det bra hela tiden?. För mig så får han ta igen sig i maten om nån dag är dåligt matad. Rätt som det är minskas mängden och han är störthungrig. Men går fint upp på kurvan.
  • Summerchild
    Vet hur det känns skrev 2017-09-14 13:12:37 följande:

Vilken stor kille. Mys!!! Ammar du helt? Har nyss läst ikapp alla sidor och inlägg jag missat. Hoppas det är bra med killen nu!!

Vi ska nog inte ta rotarix. Känns lite osäkert.. ingen av mina barn har varit magsjuka som bebis.. vi tog inte vaccin mot fågelinfluensa när den gick heller.. bra så här efterhand då vissa blev livslångt sjuka pga den. Rotarix är ju fortfarande under granskning och erbjuds inte i alla. Landsting än.. är inte farligt alls men upplever den som överflödig och inte viktig.

Min lilla gosse väger 5100 och är 57,5 lång.. han är 6 veckor. Är väldigt gnällig om jag inte bär han i bärsjjalen hela tiden. Bär han typ 13 timmar om dagen om inte mer.. hela tiden! Skit drygt!! Han kan inte somna om jag inte har han i sjalen. Tack o lov så sover han bra på natten.. utan skrik osv. Skönt!! Jag ammar inte alls ger bara ersättning och det funkar bra.

Vi har bokat dop nu, 25 november så här hemma börjar jag smått planera lite.. har idag skickat iväg inbjudningskort till alla.

Jag tog rotarix för att man känner sig som att man måste det så då gör jag det. Din har gått upp bra oxå :) Skriver mer sen jag måste sova lite :)
Svar på tråden Nu är bebisarna här! Bf Juli 2017