Inlägg från: Delilah2001 |Visa alla inlägg
  • Delilah2001

Nu är bebisarna här! Bf Juli 2017

Skäms verkligen, men vi har slarvat med preventivmedel sedan Lucas föddes.

Har nu fått tid att sätta in p-stav, men är orolig över att jag redan hunnit bli gravid igen.

Det tog många månader och flera missfall innan vi fick till honom, så risken är väl inte så stor förhoppningsvis..

• Delilah2001

Jag delammar, och har fått tillbaka mensen...

Sambon vill ha fler barn, men jag känner inte direkt någon längtan efter det...

Men jag känner att ska vi ha ett barn till, så får det bli rätt snart.

Jag blir inte yngre, och jag har dessutom mycket ärr i min livmoder efter missfall och kejsarsnitt.

Hur som helst så är det inte bra alls att bli gravid på nytt så snart efter snitt, så jag hoppas innerligt att inget har hänt...

• Delilah2001

Fy, känner mig så idiotisk när jag läser det jag skrivit.

Skäms verkligen över att vi slarvat så med skydd :(

• Delilah2001
    Bimbim79 skrev 2017-09-06 06:54:47 följande:

Du är inte ensam, inget att skämmas över tycker jag. Är ju lätt hänt! Men ta ett test eller informera bm innan du sätter i spiralen?!

Så idag ska jag köra sambon t Op, bävar inför detta med dag Op, han har ju inte mindre ont när bedövningen släpper hemma? Opererade samma sak för ett år sedan fast andra foten, det va inga roliga dygn innan det värsta släppte! Han kan dessutom inte ta sina vanliga mediciner samtidigt, vilket för att humöret blir sådär charmigt! (Ritalin vilket han verkligen behöver i ett sånt läge) jaja spännande! Förstår faktiskt inte varför man inte får ligga kvar första dygnet, bara små ingrepp jag gjort då jag behövt åka hem, han ska bryta av 3 ben och skruva ihop, å det räknar de med att man fixar smärtmässigt hemma. Att bryta av skelettdelar är ju fruktansvärt i smärtväg!

Jo, ska ta test innan p-staven.. Har pratat med min bm om det på efterkontrollen.

Oj, det låter tufft! Stackarn!

Får hoppas de närmaste dagarna går fort...
  • Delilah2001

Vi tog rota vaccinet. Inga biverkningar.

Funderade mycket fram och tillbaka innan vi bestämde oss.

• Delilah2001

Tbc vaccin blir man ju erbjuden om någon av föräldrarna är från något land där tuberkulos förekommer.

Lucas farfar är från Chile, så vi blev faktiskt erbjudna vaccinet, men tackade nej.

• Delilah2001
    Treansresa skrev 2017-09-09 12:28:19 följande:

Vad tiden springer iväg! Lucas är nu 9 veckor och växer massor! Han är dock en liten bebis om man läser här:) 56 i kläder sitter perfekt och vi har börjat smyga in på 62. Drygt 5 kilo tung.

Denna vecka är första gången jag börjar känna att amningen funkar till 100% trodde aldrig det skulle ta sådan tid.vi kör fri amning och ibland är det mat varje timme och ibland 3 timmar mellan.

Lucas är en väldigt lugn och harmonisk kille. Han ler och är glad för det mesta. Han trivs bäst nära så sjalen är underbar.

Alla syskon har nu accepterat honom helt och det är så skönt!

Hur går det för er andra?:)

Min Lucas blev två månader i onsdags.

Var på bvc igår, och han är 59 cm lång och väger ca 5200 g nu..

Tycker han blivit så stor, och utvecklas mycket nu!

Äter var tredje timme ungefär, sover oftast bra på nätterna.
  • Delilah2001

Har ni några bra tips på att aktivera bebis?

Vad tycker era om att göra?

Har ett babygym med blinkande lampor mm, det tycker han om :)

Babysittern är inte så populär, efter någon minut där protesterar han...

Finns det något mer man kan hitta på?

• Delilah2001

Syskonen ja...

Sjuåringen är väldigt gullig, snäll och omtänksam mot lillebror. Även om han ibland blir frustrerad av skrik och gnäll, vilket är förståeligt.

Äldsta storebror bryr sig inte om något småsyskon.

Ständiga konflikter mellan honom och mig dessutom , och jag känner mig som en dålig mamma när det blir så...

• Delilah2001
    GrönaDruvan skrev 2017-09-09 21:16:13 följande:

Jag tänker att de behöver inte aktiveras så mycket! Låt bebis få vara med bara!

Prata mycket med bebis och gör grimaser och sånt. Vi har en liten bok som spelar som vi tar fram då och då, annars har jag inte tagit fram så mycket saker än. Babygymet gillar han att ligga i.

Tycker att han inte nöjer sig, och lätt blir lite otålig.

Eller så kanske det är mamma och pappa som gör tråkiga saker
Svar på tråden Nu är bebisarna här! Bf Juli 2017