Inlägg från: Delilah2001 |Visa alla inlägg
  • Delilah2001

Nu är bebisarna här! Bf Juli 2017

GrönaDruvan skrev 2017-08-09 12:58:17 följande:

Jag har dödsångest. Hela morgonen har jag legat och tänkt på att jag kommer att dö och inte få se mina barn växa upp. Funderar på vad jag ska göra till barnen..ska jag göra ett kort för varje födelsedag de ska få från mig, till studenten..eller vad gör man..?

Har egentligen sedan förlossningen haft ont på ett ställe i magen. Långt upp på höger sida. Tror det försvann ett tag, för har inte tänkt på det, men nu är det tillbaka. Det känns ungefär som skoskav fast i magen. Gör lite ont och känns obehagligt när jag sitter och känns lite som håll när jag går. Olustig känsla. Idag har jag dessutom ett illamående i hela magen som nästan känns som början till magsjuka eller nåt...

Detta i kombination med att jag blöder när jag gör nr.2 gör att jag är helt säker på att jag fått cancer och kommer dö.

Tre gånger har det nu kommit massa blod när jag bajsat. Eller kanske inte mycket egentligen, men massa på pappret när jag torkat mig.

Ena delen av mig säger att det är cancer och det är den delen jag tror starkast på.

Andra delen säger att det är hemorojder. Jag har ytliga efter denna graviditet men börjar tro att jag fått inne i också och att det är dessa som blöder....

Men vad är det onda i magen? Hör det ihop med blödningarna?

Min psyke är inte bra nu.

Till råga på allt så krånglar amningen. Det har ju ändå funkat bra även om jag känt att det inte varit överdrivet mycket mjölk.

Nu det senaste så har jag känt mer och mer att han inte blir nöjd. Han kan ligga och snutta och suga och jag känner liksom att det kommer inget. Han blir frustrerad. Känns som det bara blir mindre och mindre mjölk.

Nu imorse efter amningen fick vi komplettera med 90 ml ersättning och han drack allt i ett nafs.

Känner mig misslyckad. Jag ville så gärna att amningen skulle funka denna gång.

Varför har jag så lite mjölk? Det är bara när han väntat minst 3-4 timmar som det finns mycket, men bara i vänstra bröstet. Det högra har nästan ingenting.

Vilket deppigt inlägg det blev. Annars är ju Oskar underbar och vi har inga större bekymmer. De senaste nätterna har han sovit mestadels i egen säng, och på sitt larm, så jag känner mig tryggare, dock sover jag sämre och i kortare intervaller eftersom han tar tid på sig att somna och sover kortare perioder. Dels vill jag ha koll på honom tills han somnar ordentligt eftersom han gärna spyr.

Nåja, allt blir väl bättre, allt går upp och ner..

Vad jobbigt :( Man blir ju lätt extra känslig och orolig som nybliven mamma. Jag kan också få ångest, är rädd att något ska hända min familj... Märker att jag stressar upp mig på ett orimligt sätt när tankarna får fäste.

Min amning funkar inte heller perfekt. Har inte tillräckligt med mjölk, och Lucas blir frustrerad och drar och släpper bröstet. Han får dock alltid 120 ml ersättning efter amningen.

Hade inte tänkt att det var så här det skulle bli, vill verkligen amma mer... Vet inte riktigt hur jag ska få upp mjölkproduktionen. Drar jag ner på ersättningen så är han ju fortfarande hungrig.
  • Delilah2001
    Summerchild skrev 2017-08-12 18:16:03 följande:

Jag funderar på när man kan ha sex efter förlossningen och om man måste använda kondom?... avslag är möjligen borta nu för mig efter 3 veckor. Det luktar inte illa och blöder lite då å då. Kan vi vara utan kondom tro? Vi har inga problem att bli gravida igen även om vi inte planerar det nu direkt. Men vore inte najs med kondom :)

Vi hade sex första gången efter två veckor. Trodde att avslaget var borta, för hade inte kommit något på länge. Men sen kom det tillbaka lite, och fortsatte lite till. Fick som tur var ingen infektion. Vi använde inte kondom. Jag vill inte bli gravid igen, så ska börja med preventivmedel efter efterkontrollen, men vet inte vilket än..
  • Delilah2001
    AnnnaEm skrev 2017-08-13 07:21:28 följande:

Råkade posta hehe. Vi har sagt namnet vi tänkt till allihopa offentligt, men jag är så osäker!! Inte skickat in något till Skatteverket ännu, tror ni vi kan byta?

Ja, klart ni kan!

Jag har två nära vänner som båda ångrat sig och bytt namn på sina bebisar, efter 2 respektive 5 månader.

Det viktigaste är att man känner att namnet känns rätt!
  • Delilah2001
    Vet hur det känns skrev 2017-08-14 09:28:01 följande:

Nu är vi överens här hemma med namnet. Här har vi då Victor, Andreas, Falke med Victor som tilltalsnamn.

Vad söt! Victor är jättefint namn!
  • Delilah2001
    Bimbim79 skrev 2017-08-14 22:47:06 följande:

Nån mer än jag som toksvettas? Känns lagom fräscht. Nog att jag hade en del vätska i vävnaden efter allt dropp vid Op och säkert en skvätt efter själva graviditeten men detta är ju löjligt! Brukar endast svettas på gymmet eller börjar verkligen jobbat hårt, nu rinner det. Samma med kisseriet, blåsan full går å kissar sen 15 minuter senare, gå å kissa lika mycket till! Har förvisso gått ner mina graviditetskilon snart 2,5 kg kvar till inskrivningsvikt, men tänkte gå ner de ytterligare 2 sambo kilon/ bebisverkstadkilon jag lade på mig! Men visst har inte riktigt den mängden muskler kvar jag hade innan ju känner mig fortfarande sjukt plufsig. Magen är ju svullen osv efter snittet och slapp efter graviditeten trots avsaknad av underhudsfett.

Var samma sak för mig tiden efter, svettades massor! Men det är bättre nu
  • Delilah2001

Lucas har med problem med magen. Inte kolik tack och lov, men han spänner sig, gnäller och knorrar och är ledsen.

Har testat minifom, Semper magdroppar, och pysventil. Inga mirakel, men pysventilen hjälper för stunden.

Han har vansinnigt svårt att komma till ro efter maten.

Tillbringar större delen av dagarna med att vagga eller dra vagn. Inte helt lätt med två andra barn hemma som också kräver sitt.

Men vet ju att det går över!

• Delilah2001

Nu är vi på akuten. Reste iväg till släktingar ett par dagar (hade egentligen ingen lust eller ork), och Lucas har kaskadkräkts sedan igår, så nu sitter vi här

Främmande ort och sjukhus, men förhoppningsvis inget allvarligt..

• Delilah2001

Nu är han ordentligt undersökt, och inget fel på honom!

• Delilah2001
    Treansresa skrev 2017-08-19 00:47:46 följande:

Vad skönt att höra! Jobbigt och läskigt när det blir sådär

acinnaleh skrev 2017-08-19 08:00:49 följande:

Usch vad läskig upplevelse. Vad skönt att fet inte är något fel... han mår alltså bättre nu?

Ja, han har inte kräkts något mer. (Peppar peppar...)

Han kräktes massor när han ätit, allt bara sprutade ut igen. Gång på gång. Så ringde till vår BVC, och hon sa att vi skulle ta oss till närmaste akut snarast!

Men allt var bra med honom, han blev ordentligt undersökt. Pigg och arg som ett bi var han!
  • Delilah2001

Jag har fortfarande inte fattat att jag är trebarnsmamma!

Känns helt galet bara att skriva det. Precis som att det gäller någon annan :)

Svar på tråden Nu är bebisarna här! Bf Juli 2017